MGunders Skrevet Februar 13, 2017 Share Skrevet Februar 13, 2017 Hvis man montere orginal haifinne med DAB-antenne vil det da fungere med Mobridge? Eller må man ha antenne som monteres på glass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 13, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2017 DAB bruker to antenner, og den antennen som er i haifinnen støttet ikke frekvensbåndet som brukes til DAB i Norge dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGunders Skrevet Februar 13, 2017 Share Skrevet Februar 13, 2017 Like langt der altså Tenkte å plassere alt sammen med antenne i siderute, men de er jo både sota og med varmetråder. Ikke optimalt for plassering av antenne. Noen som har noen erfaringer med antenneplassering i e61? Kanskje like greit å montere det foran? Kunne tenkt meg minst mulig antennedill i frontruta, men samtidig brukbart mottak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutmyr Skrevet Februar 13, 2017 Share Skrevet Februar 13, 2017 1 minutt siden, MGunders skrev: Like langt der altså Tenkte å plassere alt sammen med antenne i siderute, men de er jo både sota og med varmetråder. Ikke optimalt for plassering av antenne. Noen som har noen erfaringer med antenneplassering i e61? Kanskje like greit å montere det foran? Kunne tenkt meg minst mulig antennedill i frontruta, men samtidig brukbart mottak Driv fortsatt å forske på antenne/montering i e61. Har fått tak i den som skal være best(Funke) men ikke montert enda. Blir i frontrute på passasjersiden den blir montert. Har en annen type montert over speil, men ikke fornøyd med signal det gir. Skal oppdatere når jeg har fått montert ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Februar 13, 2017 Share Skrevet Februar 13, 2017 4 minutter siden, Knutmyr skrev: Driv fortsatt å forske på antenne/montering i e61. Har fått tak i den som skal være best(Funke) men ikke montert enda. Blir i frontrute på passasjersiden den blir montert. Har en annen type montert over speil, men ikke fornøyd med signal det gir. Skal oppdatere når jeg har fått montert ny Montert over speil? Ligger den "flatt" horisontalt da? I så fall ikke rart du har dårlig mottak, DAB-antenne skal "stå" vertikalt. Knutmyr reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 13, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2017 Jeg har min antenne (e61) i høyre sidevindu bak, fungerer greit nok det. Originalt sotet fra fabrikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simbru Skrevet Februar 13, 2017 Share Skrevet Februar 13, 2017 Er det slik at funke sin antenne ikke kan monteres vannrett altså? Kan ikke se noe om dette i monteringsanvisningen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGunders Skrevet Februar 13, 2017 Share Skrevet Februar 13, 2017 Tenkte å bruke en sånn antenne å plassere i ene sideruta. https://www.bilkomponenter.no/products/connects2-aktiv-dab-antenne-smb Noen som har vært borti denne? Virker monteringsvennlig hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Februar 14, 2017 Share Skrevet Februar 14, 2017 12 timer siden, simbru skrev: Er det slik at funke sin antenne ikke kan monteres vannrett altså? Kan ikke se noe om dette i monteringsanvisningen... Se pkt 1 her: https://radio.no/2016/08/problemer-med-mottak-av-dab-her-finner-du-hovedarsakene-og-hva-du-kan-gjore-med-det/ Knutmyr reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simbru Skrevet Februar 14, 2017 Share Skrevet Februar 14, 2017 2 timer siden, Erik E81 Einum skrev: Se pkt 1 her: https://radio.no/2016/08/problemer-med-mottak-av-dab-her-finner-du-hovedarsakene-og-hva-du-kan-gjore-med-det/ Takk, vet du også om det er fakra- eller SMB-plugg som passer til fistune? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGunders Skrevet Februar 14, 2017 Share Skrevet Februar 14, 2017 Ser ut som det er Fakra. De anbefalte antennene selges med overgang smb > fakra, så for meg ser det ut som det er fakra som gjelder der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 24, 2017 Share Skrevet Februar 24, 2017 Jeg lurer også på dette med montering av antenne på siderute.. Mine ruter er ikke originalsotet, men lagt på film i ettertid. Hvordan blir evt. Dette? Rekner med den uoriginale filmen er verre enn originalsotet ruter når det kommer til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 24, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2017 Endelig fått meg en akseptabel løsning. Saltkjelen og Shattered reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Byggmesterbently Skrevet Februar 26, 2017 Share Skrevet Februar 26, 2017 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2017 Originalt er alltid best, men da folk flest ikke vil bruke godt over 10k på dette vil jeg si mObridge er den beste løsningen for ditt vedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå