Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, 823 skrev:

I don’t know if they think to use a splitter.

 

With the splitter does it should works with the antenna in the rear windows?

Maybe. Some cars have the DAB antenna built in, but it depends on if the car was factory shipped with DAB, or if it was a possible option. And the year it was made.
What model is it? Do you have the VIN or registration number?

Endret av nokiaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nkstokp skrev:

Hadde du prøvd flere antenner? Hvis ikke kan den være defekt.

Uansett noterer jeg meg at DAB-dekningen er elendig (mildt sagt), uansett hva "myndighetene" vil ha oss til å tro! Kjørte til Bergen over fjellet i forrige uke fra Kr.sand, og måtte til slutt skifte til mobilen over COMBOXen med Tune-In appen.

Jepp 3. antennen på samme bil. Bruker samme antenne i Audien. Da vet jeg at det ikke har noe med jordingen å gjøre hvertfall.  Men vurderer en annen type. Men 500 pluss for antenner synest jeg er galskap. Og hvis det da ikke blir bedre er det dårlig butikk for min del. 

 

https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/montering-tilbehor/antenner/glassantenne/dab-vindusantenne-adsc700-m-separat-12v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nkstokp skrev:

Hadde du prøvd flere antenner? Hvis ikke kan den være defekt.

Uansett noterer jeg meg at DAB-dekningen er elendig (mildt sagt), uansett hva "myndighetene" vil ha oss til å tro! Kjørte til Bergen over fjellet i forrige uke fra Kr.sand, og måtte til slutt skifte til mobilen over COMBOXen med Tune-In appen.

Jepp 3. antennen på samme bil. Bruker samme antenne i Audien. Da vet jeg at det ikke har noe med jordingen å gjøre hvertfall.  Men vurderer en annen type. Men 500 pluss for antenner synest jeg er galskap. Og hvis det da ikke blir bedre er det dårlig butikk for min del. 

 

https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/montering-tilbehor/antenner/glassantenne/dab-vindusantenne-adsc700-m-separat-12v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, nokiaas skrev:

Maybe. Some cars have the DAB antenna built in, but it depends on if the car was factory shipped with DAB, or if it was a possible option. And the year it was made.
What model is it? Do you have the VIN or registration number?

Hi,

my car is 640d f13 bmw - 2013 year.

VIN:  DW25257

Could you chek please ?

 

thanks!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.7.2018 at 20.04, 823 skrev:

Hi,

my car is 640d f13 bmw - 2013 year.

VIN:  DW25257

Could you chek please ?

 

thanks!

 

It's quite easy to retrofit OEM DAB-antenna in these, as it's a small module mounted in the trunk lid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å scrollet x antall sider ser jeg det vil være enklere å spørre direkte i tråden.. 

Kom over et dension dab+ u som var brukt 2uker som var tilsalgs og kjøpte denne primært for å installere denne i min fars -10 E61 med cic og combox. Sjekket med min far på tlf om det var usb i bilen, noe han bekreftet. Jeg kjøpte enheten og skal nå forsøke å montere denne. Men ser nå at i bilen til min far så er det kun usb i hanskerommet og denne sannsynligvis ikke vil fungere å koble dab+ u adapteret til?

Så det jeg lurer på, har jeg kjøpt noe jeg ikke får brukt i bilen hans eller er det håp?

Utdrag av ustyrsliste:

S609ANavigasjonssystem Profesjonell

S611ABMW Night Vision

S612ABMW Assist

S614AInternett, forberedelser

S615AUtvidet BMW Online Informasjon

S616ABMW Online

S620AStemmekontroll

S633AForberedelse, mobiltelefon, Business

S676AHiFi høyttalersystem

S698AArea Code 2 for DVD

S6AAABMW TeleServices

S6ABAControl for Teleservices

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Otis skrev:

Du må ha USB i midtkonsoll for å kunne bruke den der ja. Du kan ettermontere mulf mener jeg for å få USB? 

Blir totalt forvirret av bmw sine løsninger, hvor utrolig lite fleksibel det er og hvor mye varianter. Makan til sammensurrium... For å gjøre det mere komplett å ikke finne frem så er det navi pro men radio business... 

Mulf- er ikke det bluetooth modul? Isåfall så har bilen mulf for den har bluetooth handsfree men ikke mulig å streame musikk fra mobil på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er rart er at jeg testmonterte dension dab+ u i usb tilkoblingen i hanskerommet og gjorde et forsøk på å importere fra dension. Og det kom opp en skala fra 0% til 100% og jobbet seg oppover. Dette tok lang tid og iom jeg bare ville teste det så fullførte jeg ikke denne jobben. Nå var jeg tilfeldigvis inne på idriven og så (se 2 bilder) og da står det dab radio på siste bildet 😳 men dog en engelsk damestemme etter kort tid med beskjed om no signal. 

2018-08-05_21_16_09.jpg

2018-08-05_21_16_15.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USB i hanskerom kan bl.a. benyttes til å laste inn musikk, det er nok det den har forsøkt seg på (og som forklarer progressbaren).

e61 fikk forøvrig aldri combox, så med mindre dette er ettermontert har ikke bilen dette.

Ut fra utstyrslisten ser det ut som det er TCU i denne, så da må denne evt. byttes til mulf, eller aller helst combox.

Sånn utenom det så er ikke enheten du har kjøpt særlig god, og en mObridge vil være mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...