Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
På 25.11.2018 den 19.05, bmwJon skrev:

Noen som har noe erfaring med denne DABen som er på tilbud på GS nå?

Tunein dab dt210 

er til en e61

Vet dette kanskje er litt sent svar. Jeg har DABtuneIn DT350 i min E38. DT350 koster en hundrelapp mer men har bluetooth. Så langt har den fungert helt bra for mitt bruk. Jeg monterte min under hattehyllen med antennen i bakruta. Har ikke hatt problemer med dårlig antenne signal enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 27.12.2018 den 11.36, nkstokp skrev:

Sjekk med prøvelampe at det faktisk er jording og at antennekabelen er hel ved å måle motstand. Begge disse feilkildene har oppstått på min bil.

Har ikke sjekket antennen men prøvd en fra eBay som en annen innpå her har brukt bra hell.  Like "dårlig" signal enkelte steder.     Tenkte prøve legge den ene utvendig bare for å se om det er no forskjell da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke vet om det er tilstrekkelig jording, eller at det er strøm til antenna, hjelper det lite å teste en annen antenne. Tips: strekk en ledning fra jordingspunkt til antenna og ta en tur.

Hvis dette ikke hjelper er jeg tom for ideer og vil anbefale Tune In sin mobilapp med bluetooth. DAB blir avleggs om kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

En vanlig DAB-antenne i en av kontaktene gjør susen. Husker dessverre ikke hvilken kontakt som er riktig, men det finner du fort ut.

Står muligens noe i garasjetråden min (link i signatur) fra da jeg gjorde akkurat det samme i min e61.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du monterer en dabantenne rett i kontakten. Det er strøm på uttaket. Ikke røsk, da kan det knekke noe. Husk at hvis du har navigasjon mm, så må du kjøpe et adapter for å få disse inn. Ebay anbefales, samt at du får kodet bilen til aktiv dab- radio. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...