Gå til innhold

e90 eller e91

Jørgen F
 Share

Anbefalte innlegg

Den blå var lekker! Nydelig fargekombinasjon, Oyster skinn gjør seg bra sammen med resterende interiør i mørkt, samt blått eksteriør. Det selgeren fortalte deg om at du må ha M sport for å få noe igjen for den ved salg er en sannhet med modifikasjoner. Du betaler generelt mindre for en bil uten M sport ved kjøp, og kan selge den for tilsvarende mindre igjen. Personlig synes jeg LCI (facelift) av E90/91 gjør seg bedre uten M sport enn pre-facelift gjør. Synes ikke det er såå stor forskjell på M sport og non-M sport av LCI, selv om jeg er litt farget av å ha en uten M sport selv. Hadde personlig heller valgt å den blå 116d konta den sorte 116i med M sport, rett og slett for det virker svært enkelt å skremme 116d betydelig opp i effekt. Og så synes jeg E91 ser veldig sportslig og lav ut til stasjonsvogn å være, i tillegg til at du får litt ekstra lasteplass når du skal ha med kompiser på tur. Men du må nesten spør deg selv om hva du trenger - er det noe du kan klare deg uten, som f.eks. stasjonsvogn, kan du kanskje få en nyere E90/E90 med større motor til samme pris som en eldre E91/E91 med mindre motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Fredrik skrev:

E91 er generelt mye lettere å selge enn E90 (stasjonsvogn vs. sedan) og slik er det idag for de aller fleste biler. Du merker objektivt ingen forskjell på kjøreegenskapene når det gjelder karosseritypene. Jeg ville ikke ha kjøpt 316d når det gjelder litt eldre bruktbiler (2010-12). Prisforskjellen opp til 318d er liten og de 28 hestekreftene samt 60 Nm merker du godt.

Syns det er ut til at det er gjennomgående mer attraktivt med stv. Det blir nok enten 316d facelift eller 318d prefacelift

15 timer siden, hel2810 skrev:

Sportseter er et stort pluss ja. Får en annen feeling.Anbefaler å teste en 316d, kan være den er kvikker enn du tror.

jaa, forskjellen på sportsseter og ikke er natt og dag 

15 timer siden, papertiger skrev:

Den blå var lekker! Nydelig fargekombinasjon, Oyster skinn gjør seg bra sammen med resterende interiør i mørkt, samt blått eksteriør. Det selgeren fortalte deg om at du må ha M sport for å få noe igjen for den ved salg er en sannhet med modifikasjoner. Du betaler generelt mindre for en bil uten M sport ved kjøp, og kan selge den for tilsvarende mindre igjen. Personlig synes jeg LCI (facelift) av E90/91 gjør seg bedre uten M sport enn pre-facelift gjør. Synes ikke det er såå stor forskjell på M sport og non-M sport av LCI, selv om jeg er litt farget av å ha en uten M sport selv. Hadde personlig heller valgt å den blå 116d konta den sorte 116i med M sport, rett og slett for det virker svært enkelt å skremme 116d betydelig opp i effekt. Og så synes jeg E91 ser veldig sportslig og lav ut til stasjonsvogn å være, i tillegg til at du får litt ekstra lasteplass når du skal ha med kompiser på tur. Men du må nesten spør deg selv om hva du trenger - er det noe du kan klare deg uten, som f.eks. stasjonsvogn, kan du kanskje få en nyere E90/E90 med større motor til samme pris som en eldre E91/E91 med mindre motor?

Ja, det har jeg også tenkt på.. At en må jo legge ut mindre når en kjøper den, derfor en også får igjen mindre. Sant det, facelift er mye grommere uten m sport enn pre-facelift. Hvis det er sånn at en kan lure på 316d mange hester, så er nok den mest attraktiv. Kan jo håpe at diesel biler blir litt billigere etter de nye reglene. Vil nok heller ha en e91 enn en e90 med tanke på alt.

14 timer siden, Marius2002 skrev:

@papertiger er inne på noe :)

Som vanlig liker jeg å foreslå andre BMW alternativer i samme prisleie og årsmodell:)

Hva med 1-serie?

http://www.finn.no/70759574

http://www.finn.no/70445399

Ellers holder jeg knapp på den blå E91 :) 

Joa, har sett på den også..... Men jeg vil ikke ha noen konebil. Har en venn som kjøpte seg 1 serie i høst, og han vil bytte den ut på de samme grunnlagene som jeg har på e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Marius2002 skrev:

M-sport er et pluss som regel, men som @StigJ skrev var ikke den blå dum. Veldig fin farge som gjør seg i trafikken. 316d er nok motor for de fleste, og er dette din første bil vil jeg påstå det er fornuftig å bygge opp bonus med en billigere bil. Som jeg sa har jeg sort E91 M-sport, liker den svært godt, men skulle jeg bestemt alt nå "for free" hadde den nok vært rød eller blå med sorte detaljer. Men jeg angrer ikke et sekund på kjøpet. 

M-sportfanger får du ettermontert, samme diffusor. Den blå har vel også sportssetene, noe som for meg gjør mye av interiøret, plusspoeng. :) Den mangler dessverre koppholderne på passasjersiden som den sorte hadde, mer er dette avgjørende?

Familien har en seig polo som vi skal forsikre på meg, også tar vi den eventuelle bilen jeg kjøper på pappa.. Er jo skamdyrt uansett hva en gjør, så det var 12 000 for poloen på meg i året. Og 24 000 med en 318d på meg. 

joa, men det blir liksom ikke det samme når en ettermonterer. ja, er nok avhengig av sportsseter og koppholderne skal jeg nok klare meg uten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv e91 320d som førstebil og er veldig fornøyd med den! Å legge ut rævva på glatta er ikkeno problem med den for å si det sånn! Morsom og fin bil som også er praktisk hvis du ikke gjør som meg å fyller bagasjerommet med bassere.. Men skulle jeg kjøpt en bil igjen nå ville jeg kjøpt med hengerfeste, trudde ikke jeg kom til å få bruk for det, men det hadde vært greit innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Larsa97 skrev:

Har selv e91 320d som førstebil og er veldig fornøyd med den! Å legge ut rævva på glatta er ikkeno problem med den for å si det sånn! Morsom og fin bil som også er praktisk hvis du ikke gjør som meg å fyller bagasjerommet med bassere.. Men skulle jeg kjøpt en bil igjen nå ville jeg kjøpt med hengerfeste, trudde ikke jeg kom til å få bruk for det, men det hadde vært greit innimellom :)

Da er det avgjort, det må bli en e91. veldig fin bil du hadde8) Skulle jeg få bruk for kule og bilen jeg ender med ikke har, får jeg byttelåne med pappa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...