Gå til innhold

Rabattkampanjer ved utgående modell, F11


Comfort
 Share

Anbefalte innlegg

Ny på forumet, og funderer på kanskje F11 som neste bil. Den er jo på vei ut i løpet av 2016/ 2017. Kampanje med xDrive og Advantage edition/ M-sport har vært en stund. Har noen rutinerte Bimmers'er erfaringer fra tidligere modellskifter, på 5-serie eller andre, om man kan forvente enda kraftigere/ annerledes kampanjer for å holde salget oppe på utgående F11modell før G31 kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F11 skal vel ikke gå ut av produksjon før midten/sent 2017 så det er nok litt tidlig med noen kampanjer ennå. Sedanen går i produksjon først og det blir vel bli sent i år (med levering våren 2017), så følger gjerne Touring ett år senere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikreklame: Hva med nesten ny bil? Jeg skal selge min 2015 F11 520d xDrive 190 hk, se link i signaturen for beskrivelse og utstyrsliste. Finn-annonse kommer på nett antakelig i begynnelsen av neste uke. Km-stand ca. 19.500. Jeg kjøpte den ny hos Bilia Drammen, registrert 23. desember 2014.

Dersom du bestiller ny, er det fullt mulig å prute på toppen av kampanjeprisene. Om du bor i nærheten av Oslo, er det antakelig lurt å innhente tilbud fra både Bilia og Bavaria, og "jobbe seg nedover" med selgerne til du når prisbunnen... Prøv å få til en god dialog med selgerne, vær vennlig og høflig, og unngå å være "cocky". Tipper det er enklest å få ekstra rabatt hvis du legger på en del ekstrautstyr. Tror kanskje ikke de har så mye å gå på med "ribba" bil.

Uansett hva du velger: F10/F11 er fantastiske biler! Anbefales på det varmeste! Lykke til med evt. handel! :-) 

Endret av Dweezil
Typo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode innspill og tips. :-)

Planen er først å bytte om et år eller halvannet, så det passer helt utmerket med modellskiftet på Touring. Nå er det først en periode å orientere seg rundt, og i den forbindelse også interessant å vite mest mulig hva man kan forvente på den utgående modellen for å se om det er realistiske tanker man har for ny bil, eller om man like gjerne skal se seg om etter en svært pent brukt/ demomodell etc.

Fordelen med utgående modell er jo innarbeidet modell med bortluking av barnesykdommer, samt litt spesialpriser, spesielt på utstyrspakker. Men selvsagt også normalt sett noe mindre verdi ved salg pga. eldre modell, så det blir en avveining. Slik jeg tolker deg Fredrik 90, så kan man regne med siste produksjon/ bestilling av F11 sommer/ høsten 2017, for de produserer Touring F11 parallelt med sendan G30 et litet års tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror storkundeavtalene BMW har gir rundt 8% rabatt på bil og ekstrautstyr, utenom engangsavgiften. Dette kommer på toppen av evt. salgskampanjer BMW måtte ha. Om det er mulig å prute ned såpass mye som privatperson uten storkundeavtale, vet jeg ikke. Men jeg vil tro det er lettere å prute jo nærmere du kommer at modellen byttes ut. Det sies også at det er lettere å prute utover høsten, når det begynner å haste med å nå årets salgsmål...

Du bør ha i bakhodet at det antakelig er allokert et visst antall produksjonsslotter fram til produksjonen av en modell opphører. Om du vil ha skreddersydd bil, må du bestille såpass med tid i forkant av produksjonsstopp at du får sikret deg en ledig slot. Når alle produksjonsslotter er solgt, er det bare eventuelle lagerbiler igjen å få kjøpt. Men på disse kan du antakelig til gjengjeld gjøre en VELDIG god deal!

Nøyaktige datoer for produksjonsstans på F11 kan du mest sannsynlig finne enten her inne, eller på internasjonale BMW-fora, når det begynner å nærme seg. Det kan også være at BMW annonserer det på sin nettside for presseinformasjon: https://www.press.bmwgroup.com/global/startpage.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fredrik 90 skrev:

F11 skal vel ikke gå ut av produksjon før midten/sent 2017 så det er nok litt tidlig med noen kampanjer ennå. Sedanen går i produksjon først og det blir vel bli sent i år (med levering våren 2017), så følger gjerne Touring ett år senere :) 


Både G30 og G31 offentligjøres på vårparten under BMWs 100-års markering. Det ligger i kortene at F10 og F11 ender sin produksjon likt, og at de begge starter produksjon sent 2016/tidlig 2017.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Både G30 og G31 offentligjøres på vårparten under BMWs 100-års markering. Det ligger i kortene at F10 og F11 ender sin produksjon likt, og at de begge starter produksjon sent 2016/tidlig 2017.

Det stemmer meg hva jeg har lest. I følge denne artikkelen på BMW Blog vil alle de tre karosseritypene av nye 5-serien slippes på samme tidspunkt:

http://www.bmwblog.com/2015/09/08/2017-bmw-5-series-sedan-rendered-again/

Det er ikke sikkert at kilden er pålitelig, men jeg mener å ha lest det samme også andre steder.

BTW: Velkommen til forumet, Comfort! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for fint forum, og veldig nyttig innspill og tips. :-)

Er det noen av dere som har erfaring med at det bruker komme mer offisielle salgskampanjer helt mot slutten av en modellsyklus, eller er det vanligvis bare at man ofte kan få noe bedre betingelser ved handel? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:


Både G30 og G31 offentligjøres på vårparten under BMWs 100-års markering. Det ligger i kortene at F10 og F11 ender sin produksjon likt, og at de begge starter produksjon sent 2016/tidlig 2017.

Da har BMW innført ny praksis på dette, det var ikke jeg klar over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Saltkjelen skrev:


Både G30 og G31 offentligjøres på vårparten under BMWs 100-års markering. Det ligger i kortene at F10 og F11 ender sin produksjon likt, og at de begge starter produksjon sent 2016/tidlig 2017.

Synes det høres tidlig ut, mitt tips er til sommeren. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...