Gå til innhold

Gabz' #449 E39 - Video (s.80)


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Men kjekt å høre at du trives med motoren. Da blir det nok enda bedre med litt trim, om du går for det en dag :P Greit med litt ekstra nm på tunge femmere. (Edit: ikke noe press her! Dropp det om unødvendig) 

Har du kommet frem til hva du skal gjøre med fangerne? 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trim skal den nok få, men det er litt lengre ned på prioriteringslisten. Er dyrt og er ikke noe jeg trenger, bare noe jeg har lyst på. Først betale og få på plass anlegget, også er felger, senk og rustfjerning prioritering etter det. 

Når det gjelder fangerne så blir det først M-sport bak og en ny endestuss så det ikke ser dumt ut. Det blir nok M foran en gang også, men det får bli når jeg er lei av facelift-fangeren, haha :P Synes den er fin nok til å bli en god stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å blende den svarte slangen med blå prikker på egr ventilen. Da går det enda lity bedre. Sett en skrue i den bare. Kobles av på egr.

Ellers synes jeg at det ble vel mye motorstøy uten deksel på min egen. Men det er jo en vurderingssak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Freakshow skrev:

 

Ja, får gjøre det etterhvert. Men får bli ved neste lønning ;) 

 

5 minutter siden, Otis skrev:

Husk å blende den svarte slangen med blå prikker på egr ventilen. Da går det enda lity bedre. Sett en skrue i den bare. Kobles av på egr.

Ellers synes jeg at det ble vel mye motorstøy uten deksel på min egen. Men det er jo en vurderingssak. 

Med blå prikker? Tenkte egentlig å kjøpe sånn EGR-blendekit for å gjøre det cleant og greit. Burde vel funke fint det?

FOIHD6NI0TVO7IY.MEDIUM.jpg

Har ikke lagt merke til noe stor forskjell i veistøy egentlig.. 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendig med en slik en egr sak. Bare blende av slangen. Trf mente at på m57 så kan stempel slippe litt i egr og få eksos igjennom egr. 

Ikke mer veistøy, men motorstøy utvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pelt av det dekselet som hadde løsnet nå.

DSC_1270.thumb.JPG.444ed18ad9d1a9bde35fe

 

Har også fått litt snacks i posten! Svarte N-merker og 4 LED-pærer til tåkelysene. Skal visst være bra, ble anbefalt i den LED-tråden til Reef89. 

DSC_1273.thumb.JPG.451280ea7a16b5ea31a7a

 

Før øvrig må jeg igjen bare si hvor deilig det er å ha lavt forbruk igjen. I 520'n fikk jeg ca 500-550km på en full tank. Nå har jeg kjørt 900km og har fortsatt ca 20 liter igjen! Det er digg! Og det er med en del blandet kjøring også.

Men på den mørke siden har jeg fått noe fusking, hvis jeg kan kalle det det. Bilen har begynt å rykke/nappe/hakke hvis jeg ligger på 1500-2000rpm med veldig lite gass og gasser på litt. Usikker på hva det er, kan være en pumpe. Så må få tatt diagnose snart! Ikke fått svar av de jeg har spurt enda så får se når det blir til, men vil få gjort det så fort som mulig. Synes det er litt skummelt hvis det kan være såpass dyre deler som dieselpumpe.. Forhåpentligvis bare LMM som kødder eller noe.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser sånn ut.. Men har hørt at LMM på disse kan bli gradvis verre og verre, og håper på at det bare er det. Problemet har jo blitt litt og litt verre ila de siste dagene, så er jo mulig. Men skal ikke ta glede/depresjon på forskudd før til diagnose er tatt. Håper bare det ikke blir så veldig dyrt :( Får ikke tak i noen som kan ta diagnose da, men..

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...