Gå til innhold

Gabz' #449 E39 - Video (s.80)

Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

ble bra med felgene gabz! :) litt senk nå så er du i boks! :D
angående skikkelig felgrens så har bilnerden salg på alt nå trur jeg :P hvertfall korrosol(same som ironX bare billigere) salg på! :) så bare å handle ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, RemyNG skrev:

proud.gif

2 timer siden, papertiger skrev:

Det ble veldig bra! Helt riktige felger på en E39. Få litt senk nå (ikke blodsenk håper jeg? :)) så har du en meget clean bil!

Takk! Senk er neste pri, sammen med å ta rust og montere M-sport. Skal bli ganske lav, men ikke blodsenk. Vet ikke hva du kvalifiserer som blodsenk, men. Cirka slik:

bmw-e39-m5-stance-wallpaper-5.jpg

Kanskje 2-3 cm lavere også. 

42 minutter siden, Freakshow skrev:

Takktakk, mister! Oh yes. Er ikke mye vits å handle så mye når jeg ikke har plass å stå, må uansett bort på selvvasken i Vestby. Men felgrens er nok greit å ha med uansett. Spesielt til eventuelt bremsestøv o.l. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det svarte dekselet til rattet i dag, så satt meg rett ned for å montere. 

1.thumb.jpg.f72547caf258c0fadd8f7d148477

Alt demontert og klart til montering igjen:

2.thumb.jpg.ade04a026d89155067dd770c64c2

Men selvfølgelig så var det ikke riktig deksel. Min jævla flaks det her..

3.thumb.jpg.7e9ac7154b662dbc33034ee9977c

Så da var det på igjen med treverk!

4.thumb.jpg.4640ec668b57da06c107f62ed925

Gikk like greit ned for å montere hele rattet også. Gamle:

5.thumb.jpg.9ca47d23dd6972ce52e68465e881

På vei ut:

6.thumb.jpg.62cdfbe9a7a7c9d846191b44dd75

Flaksen min fortsetter, klarte å dra med sleperingen og splitte den:
7.thumb.JPG.73ac82f92816ee0c6c7fb5dab87e

Remy var så snill at han kom og hjalp meg med å montere dette tilbake, og like etterpå var alt på plass!

8.thumb.jpg.51f2c3bfa04ace8dc4ef9ecbeabd

Synd at det svarte dekselet ikke passet, men kan kanskje lakkere/dippe/foliere interiørlistene etterhvert, og ta rattdekselet samtidig da. Synes uansett det ble et godt løft i utseende! Og tusen takk til Remy for hjelpen, slik at jeg ikke står uten ratt i det hele tatt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fint det :) Dumt treverket på rattet ikke var likt til det på dashbordet, ellers så hadde det jo nesten sett greit ut som det er :) Alle funksjoner fungerer?

Skulle ha byttet ratt på bilen min også, men må si jeg er skeptisk til airbag når jeg hører om folk som har fått den i trynet selv om de koblet fra batteri og alt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RemyNG skrev:

Tenkte å prøve å finne frem Dremel og se om det går ja. Taper jo ingenting :)

1 time siden, DanielStance skrev:

Takk! Ja, tenkte det samme helt til jeg så treverkene sammen. Men alt fungerer ja. Er dual stage begge to så er bolt-on. Er bare å bytte! Koble fra batteri og la det stå 15 minutters tid så er det ikke noe strøm igjen til å skyte ut airbaggen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra med faceliftrattet ja :) 

Får snart et slikt ratt i posten selv,er det samme framgangsmåte å bytte på dualstage som singelstageratt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LK skrev:

Takk :) Ja, skal vel være det. Eneste forskjell er sleperingen og kontaktene tror jeg. Men bussrattene har to T30-skruer rett bak for å løsne airbagen, men disse sportsrattene må du inn sidelengs med flat trekker og dytte inn en fjærmekanisme på hver side. Utover det så er det plug and play så lenge du har singlestage på begge. 

1 time siden, Freakshow skrev:

:headbang: Plastidip er et alternativ ja, men tenkte å lakke med ordentlig lakk hvis jeg først skal gjøre det, så slipper jeg at det flasser av bare jeg kommer borti. Og tror kanskje bare rattet blir helsvart, mens listene kan få en litt fresh farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...