Gå til innhold

Gabz' #449 E39 - Video (s.80)

Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Tusen takk, du! :D

Driver å vurderer nye dekk nå, usikker på hva det skal bli. Tenkte kanskje 215/35 og 235/35, selv om det blir 3cm høydeforskjell på hjulet foran, men det gjør meg ikke så mye tror jeg. Hvis det strekker litt mer bak kan det jo jevne seg ut littegrann også. Får se hva jeg får tak i først! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forrige jeg hadde hadde pent strekk med de dimensjonene jeg har nå. Men de nye var mye feitere, så ble litt ballong. Så må ha smalere både så jeg ikke høvler dem i alle svinger, og for å få bilen litt lavere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bite i det sure eplet og justere opp en centimeter fram til jeg får på smalere dekk og får valset. Subbet fælt i svinger når jeg hadde med passasjer. Og uten egentlig, haha. Får gå enn så lenge :) 

DSC_2406.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Hefner! Subbing er fælt, ja, irriterer meg veldig. Bare få råd til smalere dekk og ordentlig valsing nå så slipper jeg subbing og får senket mer samtidig :) Mellom jobber for tiden, så penger strømmer ikke akkurat inn lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med at bilen går i nødmodus de siste par dagene og etter litt diagnosering var jeg rimelig sikker på at EGR-termostaten var synderen. Dro opp til GS i dag og kjøpte ny, original termostat og byttet med en gang jeg kom hjem. 

2.jpg

Klar til bytte:

3.jpg

Gamle ute:

4.jpg

5.jpg

Nye på plass:

6.jpg

Tok prøvetur på 18-20km (nødmodus kom tidligere etter bare noen få kilometer) for å sikre meg om at ting var i orden igjen, og det var de! Turen gikk problemfritt, så dette var visst riktig løsning. Greit å ha den byttet uansett, da jeg tok hovedtermostaten i forrige omgang. Fikk også slettet airbag-feilkoden fra rattbyttet, så det var godt. 

7.jpg

Neste på agendaen er E30Meet på lørdagen. Skal få senket en del mer foran (så langt det går uten å subbe så fælt med disse dekkene), og kanskje littegrann bak og. Men må virkelig få valset og byttet dekk snart, da det allerede subber i svinger bak med passasjerer da dette settet er relativt mykt i forhold til mange andre alternativer. 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooog selvfølgelig måtte noe gå i dass.. Bilen lekker kjølevæske. Ikke noe åpenlyst sted heller, ikke noe synlig vått i motorrommet eller på bakken, så kan være en slange under innsug eller noe. Fikk greit pristilbud av Snapdrive på feilsøking, så leverer bilen til dem på søndag kveld så de får sjekket den mandag morgen. Men det betyr jo at jeg ikke får dratt på E30Meet med den heller.. Spurte dem om man kunne få refundert billetten men neida. 500kr rett i dass ](*,)Så da får bilen stå resten av uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billett? oO hvordan billett? er det ikke abre 300kr i medlemskap som skal til? har du ingen andre og dra med da? ^^

kjedelig emd bilen. sikker på at det ikke er sensor? sjekka at du faktisk mangler veske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...