Gå til innhold

Gabz' #449 E39 - Video (s.80)

Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Thundercoil skrev:

1 time siden, RemyNG skrev:

Ja, dette var noe av det beste jeg har gjort hittill. Ikke bare utseendemessig, men utrolig mye deiligere å sitte i og kjennes mye mer luksuriøst :) Nå er jeg glad jeg ikke valgte sport- eller M5-seter i stedet!

1 time siden, Freakshow skrev:

Mange takk :D En kompis jeg har kjent siden 3.klasse, haha. Han har verksted med løftebukk osv. til disposisjon, så er greit å være der når vi holder på så vi har lys og varme etc. Også fikk jeg sjekket litt under bilen for å bekrefte at alt er tørt og i orden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, RemyNG skrev:

Ja føler med deg. M5 setene er bein harde i forhold til sportsetene. Men iforhold til komfort setene så er de setene som er best på lang tur. Jeg måte polstre sportcomfortene mine for og få litt mer behagelighet 😂😂

hvor i alle dager skal du polstre mere?! xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

In other news; dagens lille irritasjon.

Listesettet som sitter i bilen har askebegerluke som ikke fungerer. Det har irritert meg lenge så jeg tenkte i dag å få orden på det. Dro og hentet meg en midtkonsoll i tre hvor alt fungerte og hadde planer om å flytte over kun listedelen fra bilen over på rammen fra treverk-delen. 

Så da var det ut med den og inn i stua med seg.

DSC_0233.JPG

DSC_0235.JPG

Her begynte problemene. Forrige eier av listene hadde mistet SAMTLIGE skruer som skulle sitte bak og tenkte dermed at massemasse lim og dobbeltsidig teip var løsningen.. Så da var det fram med kniv og varme (her i form av hårføner da jeg ikke har varmepistol).

DSC_0236.JPG

Mmmm <3

DSC_0239.JPG

DSC_0241.JPG

Endelig var dritten splittet og treverket demontert. Meeen som med alt annet så går ingenting som det skal for meg. Diverse fester, klips osv. på de grønne listene fra bilen var knekt, borte eller ødelagt. Også var det forskjellige festeløsninger på resten av stedene som gjorde at listen ikke gikk over på treverkrammen. Etter mye prøving og frustrasjon endte det dermed med at jeg måtte kaste hele dritten og montere sammen treverk-delen igjen. 

DSC_0245.JPG

DSC_0247.JPG

Og da måtte jo den monteres i bilen i stedet..

DSC_0250.JPG

Såååå, nå må jeg finne meg nytt listesett. Hater at midtkonsollen ikke matcher med resten av listene, og finner neppe igjen midtkonsoll som matcher listene mine. Da slipper dere å spørre hvorfor midtkonsolldelen er byttet om det kommer fram i fremtidige bilder/oppdateringer :P 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille og rolig om dagen, bilen bare brukes egentlig. 

Hentet meg dog nye interiørlister i stad. Disse er helt svarte, men dessverre ikke pianosvarte. Men komplette og i orden, så da får jeg hvertfall fjernet den stygge midtkonsollen jeg har i treverk nå. 

DSC_0330.jpg

Men de er litt slitne og trenger pleie, så skal se om jeg får polert dem før jeg monterer.

DSC_0333.jpg

Tar også en liten tur innom høggern i morgen for å se om de har noen velourmatter der. Da får jeg interiøret mer på plass og kan få tatt noen ordentlige bilder av det :) 

Utover det så er det snart på tide med vinterprep. Bilen skal på EU ila måneden, så må se om det blir noe å gjøre der. Må også få på plass nytt fremre deksel under motor samt nye fremre innerskjermer foran før snøen kommer, og få lagt om til vinterdekk når tiden er inne. Det blir da de samme 15" jeg fikk med bilen, da jeg ikke har noe penger å bruke på nye hjul nå. Men det får gå. De er gode å kjøre med, har pigger og forminsker forbruket. Skal også få penslet litt hammerite eller bengalakk på innsiden av hjulbuene da de er valset, for å hindre eventuell rustutvikling i vinter. Lanolinbehandling er muligens også på planen. Oljeskift er det også på tide med snart.

Utover det er det lite å melde, men oppdateringer kommer etterhvert som ting skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille miniupdate! Stakk innom høggern en tur idag. Mye av E39'ene er borte dessverre, men fant hvertfall denne stakkaren under en Citroën.

14689840_1227711297249219_568761997_o.jpg

Plukket med meg et sett med velour-tepper som virkelig trenger en god vask og støvsuging, samt et nytt klimapanel.

14697131_1227711293915886_1225343559_o.jpg

Da ble det kjapt bytte av den hvertfall:

14725286_1227711207249228_1371948249_o.jpg

Og fikk omsider fjernet den med de løse drittknappene. Trenger dog en demontering og vask den nye og:

14725168_1227711200582562_2102700892_o.jpg

Endelig!

14697160_1227711210582561_129910503_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, fxslin skrev:

Hvilken høgger dro du på?

Og så du noen E53'er eller Z3'er der :-) Kunne tenke meg å delesanke litt!

Eriks Bildemontering på Nesodden :) Var en haug med E46, et par E60, en E65 og denne E39'en. Fant lite annet av BMW, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...