Gå til innhold

Slik skal Statens vegvesen stoppe kriminelle


Fidelio
 Share

Anbefalte innlegg

dem ser jo etter synlig trim allerede, som større turbo, blank og fin alu intercooler, stort åpent luftfilter, silikonslanger, grov eksos, annen motor osv osv. at en bil er chippet skal vel litt mye til for å oppdage, kontrollør kan ikke bare kjøre bilen og slenge ut at denne er chippet, må ha holdepunkter for påstanden.

er vel heller ikke noen i dette landet med godkjent effektrulle som dem kan bruke som grunnlag for "usynlig" trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal vel stoppe superskurkene med sine forferdelige dieselmotorer som nærmer seg MDG sitt hovedkvarter i Oslo :iwant:

Når det gjelder trimming så er det vel som D. Toft sier, de er vel litt på hugget allerede etter tydelig ombygde biler, mens de som kun har "lette" justeringer er vanskelig å få tak på. Det er jo så utrolig variasjon i hvordan en bil føles ut som, noen ganger føler man at den går som ei kule, mens 2 timer senere føles det ut som den går dårlig - om Vegvesenets folk besitter kunnskap/følelse til å vite om en bil har fått 20-30 ekstra hk på bakgrunn av en liten kjøretur, da blir jeg imponert ;) Hehe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, West320ci skrev:

Er man pliktet til å lukke opp panseret når det gjelder svv? 

Det vet jeg ikke, men la oss si at om man ikke er pliktig når de tar stikkontroller og man av den grunn nekter. Så får man sikkert beskjed om å møte på trafikkstasjonen og fremvise kjøretøyet hvis de mistenker trim eller andre endringer som ikke er godkjent. Og da må man lukke opp panseret. 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at trim ikke helt hører hjemme sammen med de andre typene kriminalitet som over her (eller under ordet kriminalitet i det heletatt)

Identitetsjuks og svindel er jeg helt for at de stopper, men å annklage folk for å være kriminelle fordi de pynter bilen sin litt er tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med dynotesting for Tollvesenet/Svv? 

Hvis det skal bevises må det jo dokumenteres og måles. Kan de bruke hvilken som helst eller må de ha egne. 

Spør fordi noen nevnte at nærmeste for oss var Trondheim, og da må det være en spesiell årsak til å sende en bil dit fra eks Bodø for testing 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dynoen de hadde er det slutt på å bruke, da rullende landeveg av denne typen naturligvis ikke kan gjenskape de forholdene som er gjeldende for en slik test fra fabrikken / typegodkjenning sin side. Det var faktisk tollvesenet som ba dem droppe det hele, og det skjedde etter kun kort tid i drift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Marius2002 skrev:

Det vet jeg ikke, men la oss si at om man ikke er pliktig når de tar stikkontroller og man av den grunn nekter. Så får man sikkert beskjed om å møte på trafikkstasjonen og fremvise kjøretøyet hvis de mistenker trim eller andre endringer som ikke er godkjent. Og da må man lukke opp panseret. 

Ja, du har et poeng der.

Men da har man jo sjansen til å skru som hel**** i noen dager og vise den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...