Paugen92 Skrevet Februar 17, 2016 Skrevet Februar 17, 2016 (endret) Hei Har ei knekt fjær foran på bilen, er en pre-lci 320d 2006mod. Når jeg sjekker utstyrslista så ser jeg bilen er utstyret med " Code SA226 Sport Suspension" hvilke fjærer skal jeg kjøpe, med eller uten m-tekk? fant ikke noe delenr på fjæra men fant en lapp med D4 Endret Februar 17, 2016 av Paugen92
E.C. Skrevet Februar 17, 2016 Skrevet Februar 17, 2016 S226A er sportsunderstell, så originalfjærene skal være M-tech. Når du bytter i par så kan du strengt tatt bytte til noe annet også om du ønsker dette.
Otis Skrevet Februar 17, 2016 Skrevet Februar 17, 2016 Jeg kan skaffe deg delenummer om du vil det. Men da må jeg ha enten reg nummer eller de 7 siste siffer fra rammenummer.
Paugen92 Skrevet Februar 18, 2016 Forfatter Skrevet Februar 18, 2016 WBAVU31020KY11620 Sjekka opp litt på google, virker som om D4 fjærer er det samme som orginale. Koden SA226 betyr bare at de er forsterket. Mtech hadde kode 704 Kan noen bekrefte det?
Otis Skrevet Februar 18, 2016 Skrevet Februar 18, 2016 226 og 704 er forskjellige type sport understell. Det er visstnok 704 som er best, synes jeg å huske...
Otis Skrevet Februar 18, 2016 Skrevet Februar 18, 2016 En kar som dette i svar fra BMW. Spesielt utstyr "sportsunderstell settings" (SA226) innebærer vanligvis forsterket stabilisatorer for for- og bakaksel og stivere fjæring og støtdempere design. Sammenlignet med standard fjæring er kroppen, senket på den sportslige suspensjon satt til 15 mm. "M sportsunderstell" (SA 704) som en del av M-Sport pakke (SA 337) inkluderer også stivere støtdempere, hardere hjul guide leddene i de fremre wishbones og en modifisert styremaskin. De andre rammekomponenter er identiske med de serien sports suspensjon. M sportsunderstell kan ikke bestilles separat. Kroppen er også 15 mm senking.
Paugen92 Skrevet Februar 18, 2016 Forfatter Skrevet Februar 18, 2016 Takk for svar Ringte bavaria og fortalte jeg hadde kode sa226 og lurte på hvilke fjærer jeg skulle ha. Fikk oppgitt delenr 31336767376 , dette er samme delenr som Standard uten msport.. finner vel fort utav om det er feil når jeg har montert de xD
Larsa97 Skrevet Februar 18, 2016 Skrevet Februar 18, 2016 Jeg knakk også ene fjæra foran på min 2006 e91 med m-sport fjærer her om dagen! Er det noen som veit om dette er et typisk problem med de fjærene?
Otis Skrevet Februar 18, 2016 Skrevet Februar 18, 2016 På X3 er det ihvertfall et problem at de ruster i stykker. Sikkert samme på E9x
StigJ Skrevet Februar 18, 2016 Skrevet Februar 18, 2016 Vi kan vel takke saltlaken som ligger som et deilig teppe på veiene våre. Var ute for det samme med min gamle E91. Venstre framfjær knakk tvert med et brak.
Paugen92 Skrevet Februar 18, 2016 Forfatter Skrevet Februar 18, 2016 Fikk skifta fjær idag. Kan bekrefte at kode 226 er standard fjærer bare forsterket
Sand1 Skrevet Februar 18, 2016 Skrevet Februar 18, 2016 (endret) 13 timer siden, Larsa97 skrev: Jeg knakk også ene fjæra foran på min 2006 e91 med m-sport fjærer her om dagen! Er det noen som veit om dette er et typisk problem med de fjærene? Fruen knekt sin nå rett før jul, samme års modell som din, så virker som det kan virke som det er en liten "svakhet" de er jo 10 år, så det er jo bra i å for seg det. Andre knekker tidligere også:-) Samt kompisen min sin e90 knakk en mnd før det samme modell det også.. begge med orginal nr:31336767368 Byttet til supersport senkesett, kjempe tykkelse i fjærene på de. Jeg tror ikke de vil knekke med det første. virker som fjærene til m-sport understelle har litt bedre holdbarhet. Endret Februar 18, 2016 av Sand1
awt Skrevet Februar 18, 2016 Skrevet Februar 18, 2016 Tja, jeg har M-sport, og den knakk den også. Riktignok 1-serie, men bilene er teknisk like.
Sand1 Skrevet Februar 18, 2016 Skrevet Februar 18, 2016 Hmm interessant, fikk for meg at det var mindre knekte fjærer på m-sport, men er vel kanskje solgt mindre m-sport biler. Ser det er ikke mange med m-sport som ligger ute for salg. Men 10år på fjærer er ikke så ille, ulempen at det skjer plutselig, og at fjæra detter ned og kan brenne/skjære hull i sideveggen på dekket. Sjekket når jeg la på de nye vinterdekka i november og var litt antyding til rust, men i bruddet så var det ikke tegn til at det var noe annet enn overflate rust.
awt Skrevet Februar 18, 2016 Skrevet Februar 18, 2016 Ja, det er igrunn ganske skummelt. Jeg skulle bare kjøre bilen frem for å vaske den når det skjedde, så det var bare til å bytte der den stod (hadde faktisk fjærer liggende), men jeg kunne like gjerne vært et helt annet sted, og gjerne også i fart, og da blir det fort farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå