Gå til innhold

Bmw 316i godt kjøp?


Xtorx
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ser på en BMW 3-Serie 2006 modell 316i. Jeg er 18 år og har bestemt meg for ny bil etter at jeg har herjet ferdig med min førstebil. Jeg vet det bare er 116hk i disse og lurer derfor på om det blir ekstremt slapt? Er mest forelsket i bilen grunnet utseende og tror jeg kan gå litt på komprimiss når det gjelder motor - vil dette bety at bilen blir vanskelig å videreselge? Bilen er en 2006 modell med 230 000km på telleren. Den ligger ute for 65 500 men har forhandlet meg til 60 000 og 55-58 000 ligger innen rekkevidde. Er dette et bruktbart kjøp, eller risikerer jeg å kjøpe katta i sekken? Bilen er EU ok til 2017 og nylig utført service. Har hørt registerkjede er et problem på disse bilene, takk for hjelp :) Og vil det være lurere å kjøpe en eldre modell med mindre km? (Syns ikke eksteriøret eller interiøret er like fint)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten å få et svar på er å prøve selv. Folk har egne meninger. Noen mener 200 hk er alt for lite, mens andre klarer seg fint med 90.

Om du synes det holder så er det jo greit. 

Hadde selv 318i med 118 hk i over 10 år.

Ang. om det er et godt kjøp av den du har sett på har jeg ingenting å komme med.

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noe av det mer fornuftige å kjøpe når man er 18 år, men det skal sies at motorene i disse er ikke det beste som har blitt laget på fabrikken. 60k er dog en ganske kurant pris, vi vet ikke noe mer om bilen, så om det er knallkjøp eller ikke vet vi som sagt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er en grei "første" bmw å bli vant med. (Er redd jeg kjører fra meg lappen med for stor motor) bor på en plass med ekstremt mye politikontroller. Tenker å vente noen år, spare opp, og kjøpe meg en bmw med mellom 150-200 hk når jeg har råd. (Og kanskje bli litt mer moden hehe) Skal jeg kjøpe en bmw med en slik motor nå blir det mest sannsynlig en rævkjørt en som er gammel og har gått langt, som sikkert resulterer i en del skruing (noen jeg har lite erfaring med foreløpig.) Men som sakt fikk de en heftig facelift i 2006 som løftet bilen mange hakk i mine øyne, og er hovedgrunnen til at jeg vil gå for denne. Mange slitedeler er byttet - så lurer på om dere mener det er vanskelig å få denne til å rulle 300 000+?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men man blir kanskje ikke like fristet tenker nå jeg (spesielt forbikjøringer.) hvordan er bensinmodellen sammenlignet med diselen? Ser flere modeller med diesel som ligger ute på finn med langt høyere km stand enn bensin modellene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i tillegg en klin orginal bil kjørt av en dame slik jeg forsto det. Hva kan man gjøre med denne bilen som ikke er ALT for dyrt, men som gir utseende en merkbar positiv forandring? Har allerede bestemt meg for å bytte orginalfelgene men vet ikke hvilke som tar seg best ut på denne som har (svart metallic lakk) + sote ruter, kanskje baklys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkesett blir uaktuelt grunnet at jeg bor i Tromsø😜 Hadde nok neppe taklet vinterveiene, eksos blir det heller ikke brukt penger på når det gjelder denne bilen, samme gjelder m-sport fangere. Er hovedsaklig små ytre forandringer, bla litt soting osv. som er aktuelle samt felger (som er dyrt da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har hørt at registerkjede hopper over/strekker seg (?) på disse modellene. Prøvde å søke litt rundt på google men finner ikke helt det jeg leter etter. Vet noen noe om dette eller har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtorx skrev:

Senkesett blir uaktuelt grunnet at jeg bor i Tromsø😜 Hadde nok neppe taklet vinterveiene, eksos blir det heller ikke brukt penger på når det gjelder denne bilen, samme gjelder m-sport fangere. Er hovedsaklig små ytre forandringer, bla litt soting osv. som er aktuelle samt felger (som er dyrt da).

Hadde slike felger på min gamle, helt nydelige (blås i de to i bakgrunnen)
iovagyi86vqdljbo1jmc.jpg
GS Gold...track? Goldline? Huskeri kke i farta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...