Gå til innhold

Egils BMW tråd - Ny bil, E65 LCI

Anbefalte innlegg

På 30.11.2024 den 15.24, Kolstad Jr. skrev:

Adaptive Driven funker fjell! Bilen er nydelig å kjøre, rett og slett. Eneste minuset er en feilkode på Dynamic Drive som kommer og går, har vært slik i mange år. Systemet fungerer slik det skal, men plinger av og til under oppstart. Verkstedet har for flere år siden testet systemet og ikke funnet noe feil, så det får bare være

Typisk e70 også det, sikkert andre modeller også. Men det kan ikke være irr i kontakter til dempere? Legger den igjen en feilkode om hvilken demper som tuller eller hva som er galt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Typisk e70 også det, sikkert andre modeller også. Men det kan ikke være irr i kontakter til dempere? Legger den igjen en feilkode om hvilken demper som tuller eller hva som er galt ?

Tror ikke problemet ligger i demperne, men stab stagene. Skulle vel kommet feilmelding på EDC hvis problemet var dempere? 🤔 Comfort og Sport fungerer ihvertfall 100% slik det skal (EDC), der blir det natt og dag forskjell altså!

Skal få noen til å se nærmere på det i romjula, med ISTA, slik at vi kan prøve å kalibrere stab stagene på nytt. 

Veldig merkelig, da det absolutt virker som om alt er i orden under kjøring, krenger ikke noe særlig og dupper ikke under hard bremsing osv. Hadde det ikke kommet feilmelding, hadde jeg aldri tenkt at noe var galt 🤷

Og jeg hadde Dynamic Drive på F01, samt har jeg det på 640d'en, så en sku tru jeg ville merket det hvis det ikke fungerte 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kolstad Jr. skrev:

Tror ikke problemet ligger i demperne, men stab stagene. Skulle vel kommet feilmelding på EDC hvis problemet var dempere? 🤔 Comfort og Sport fungerer ihvertfall 100% slik det skal (EDC), der blir det natt og dag forskjell altså!

Skal få noen til å se nærmere på det i romjula, med ISTA, slik at vi kan prøve å kalibrere stab stagene på nytt. 

Veldig merkelig, da det absolutt virker som om alt er i orden under kjøring, krenger ikke noe særlig og dupper ikke under hard bremsing osv. Hadde det ikke kommet feilmelding, hadde jeg aldri tenkt at noe var galt 🤷

Og jeg hadde Dynamic Drive på F01, samt har jeg det på 640d'en, så en sku tru jeg ville merket det hvis det ikke fungerte 😅

første e70'n min hadde feil på en demper i ny å ne, da svart bilen med å gi feilkode på adaptiv drive å deaktiverte stabstagene. så kjørte jeg  litt till så var alt iorden, eller du måtte starte bilen på nytt.

nysgjerrig på hva den sier er feil etter den har gitt feilkode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

første e70'n min hadde feil på en demper i ny å ne, da svart bilen med å gi feilkode på adaptiv drive å deaktiverte stabstagene. så kjørte jeg  litt till så var alt iorden, eller du måtte starte bilen på nytt.

nysgjerrig på hva den sier er feil etter den har gitt feilkode

Greit å vite ja, skal holde deg oppdatert når tiden kommer 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...