Gå til innhold

Min BMW F31 M-Sport l Estorillblå l H&R l 20" CVT l M-Performance oppgraderinger l

Share

Anbefalte innlegg

On 25. mars 2016 at 17.46, Fahad skrev:

Ble drit bra etter senk :)

Det ble ihvertfall noe bedre.. :) Ikke lavt nok, men dette er det laveste jeg kommer med kun fjører.

Så det blir spennende å se hvordan høyden blir i hjulbuene med 20" montert.:)

On 25. mars 2016 at 18.25, Gabz skrev:

Ble bra det ja!

Håper høyden blir kurant med sommerhjul montert :)

Det ble forresten bestilt dekk tidligere idag :) Det ble 235/30-20 Minerva F105 foran og 255/30-20 Falken FK453 bak. Ble såpass dyre felger så jeg måtte ned litt på dekkmerke.. Men jeg har kjørt med samme oppsettet flere ganger tidligere å de fungerer overraskende bra til å være midt på treet dekk.

Dekk ankommer på tirsdag, men tror ikke jeg får felgene fra Sverige før 1 eller 2 April.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.H.D skrev:

Hvorfor så små dekk foran med 30 profil? Tror jeg hadde gått for 235/35 og 265/30. 

Av den enkle grunn at jeg liker utseende på 9" felg med 235/30 dekk. Bak var jeg litt usikker på om jeg skulle velge 255/30 eller 265/30, men siden jeg fortsatt er litt usikker på hvor lav bilen blir med disse hjulene og H&R fjørene så velger jeg å gå for bittelitt dekkstrekk. Orker ikke en evt subbing om det blir mer senk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daniel80 skrev:

Synes den ble perfekt med den høyden. Lav og fin, men høy nok til å brukes.
Hvordan er kjørekomforten på brostein og fartsdumper med senkefjærene da? 

Vi får se hvordan den blir med 20". Blir ihvertfall noe bedre i hjulbuene, men fronten på bilen blir vel brått 3-4 cm høyere. Så det hjelper å få på M-Performance leppa :)

Kjørekomforen er tilnærmet lik som med M-Sport fjørene. Men bilen sitter enda bedre i svingene nå. Så bilen går stort sett kun på Sport knappen på understellet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det klart for en liten update! :)

Fikk i påsken muligheten til å kjøpe igjen de gamle 19" M3 CSL felgene jeg hadde for noen år tilbake, da eieren hadde fått sprekt den ene felgen og hadde kjøpt nye felger. FIkk disse billig, siden de har noen småriper og et par kantkjøringer. Så disse blir sendt til ØFT ila sommeren :) Sprekken er allerede fikset.

Igår fikk jeg M-Performance eksosen og girkula, sistnevnte ble montert senere samme dag, mens eksosen blir montert når jeg får M-Performance underleppa foran og diffuseren bak. Disse skal etter planen være i mine hender innen imorgen ettermiddag. Så får vi se om det stemmer :)  Bestilte M-Performance håndbrekk samtidig med eksos og girkule, men Bavaria hadde noe lenger leveringstid på denne visstnok. Men det går egentlig greit, har brukt nok pengerpå bilen den siste uka.. :P 

Sommerdekka ankom på tirsdag, så de venter igrunn bare på felgene. Det ble litt surr med leveringsdato på CVT felgene, så det ser ut som jeg tar meg en tur til Gøteborg ihelga å plukker de opp. Kjører pr idag på 18" sommerhjula til samboern min sin E91 LCI, og hun begynner å bli lei av å kjøre rundt med vinterhjul nå. Noe jeg skjønner godt :) 

Legger ved bilder av nye girkula.

IMG_0343.JPG

IMG_0344.JPG

IMG_0351.JPG

IMG_0353.JPG

IMG_0354.JPG

Og igår ble E91'en min hentet av ny eier.. Trist å se denne reise :(

IMG_0374.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, olenikolai skrev:

Flott bil du har fått deg! Dekkstrekket blir nok noe mer enn jeg ville ha hatt selv, men absolutt ikke altfor ille! :) 

Takk for det!

235 på 9" og 255 på 10" blir minimalt med strekk, så tror nok det blir seende greit ut enda ikke bilen er veldig lav (enda ihvertfall..) Men vurderte lenge på om jeg skulle gå for 265 bakdekk ja. Dette er jo orginal dimensjon på bakfelgene. Ble Falken FK453 bakdekk, og disse er forholdsvis breie i dimensjon syns jeg. Så godt mulig de blir nesten like breie som 265 dekk fra en annen produsent hadde blitt :)

Endret av Ryeng1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gabz skrev:

Gratulerer med salg :) Hvordan er kula ift ZHP?

Jo, takk for det! Ble budrunde etter å ha ligget ute i 48 timer på Finn.no. Hadde totalt 19 henvendelser på 5 dager og 6 seriøse kjøpere på de to første dagene, så jeg klager ikke :) Men jeg må si det var tungt å se den reise igår kveld.. Men men, da blir det mer penger å bruke på F31'en! :P 

Jeg personlig liker ikke den orginal kula som satt i denne orginalt. Liker kula som sitter E9x vesentlig bedre. Bedre å holde i, og ikke minst ser den bedre ut. M-Performance kula er meget stilig, samtidig som den er bittelitt kortere enn M-Sport kula. Noe som igrunn ikke gjør noen ting, da sistnevnte er for lang utifra hvordan man sitter i F3x kontra E9x.

Endret av Ryeng1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...