sveigis Skrevet April 28, 2019 Skrevet April 28, 2019 De kan si mye rart om 7 setere ,men Gud hvor praktisk det er . Hadde selv noen år i Zafira og kjempekjekt med sånn bil når barn er små osv. E39 så jo og fin ut etter fiks Viggo og hun hadde flaks her . Peugoten er jo og en god bil å kjøre 😀
Mortenej Skrevet April 29, 2019 Skrevet April 29, 2019 Noen selger og andre kjøper 7 setere Gratulerer med ny familebil! Fikk sendt S-max'n til nye eiere rett før påske, ikke behov for stor bil lengre nå som ungene snart står på egne bein. Men savner allerede plassen og fleksibiliteten. Godt å se at du fikk retta på E39 og bra det gikk bra med fruen.
viggo E34 Skrevet April 30, 2019 Forfatter Skrevet April 30, 2019 På 28.4.2019 den 9.19, sveigis skrev: De kan si mye rart om 7 setere ,men Gud hvor praktisk det er . Hadde selv noen år i Zafira og kjempekjekt med sånn bil når barn er små osv. E39 så jo og fin ut etter fiks Viggo og hun hadde flaks her . Peugoten er jo og en god bil å kjøre 😀 Ja ble overasket over komforen, jeg ville ha amrikansk van gjenn med v8 men hun mener den er for stor å kjøre på vinters tid. Samt hdi motoren bruker noe mindre drivstoff enn 7.3d v8😅. Masse kjekke løsninger på peugeotn. Elektriske skyvedører så man unngår at ungene slår dørene borti andre biler, framseter kan snues om man er på langtur å været ikke tillater matstopp utendørs😅 alleseter baki kan enkelt klappes sammen å plukkes ut eller settes inn etter behov. Litt småtteri jeg vil gjøre fortløpende er olje service med filter på motor å kasse, å bremser, nettop bytta starter. Ja e39 ble grei, usikker på om jeg skal hive på gråe lister rundt hele. Er gråe fram, sorte rundt ellers. 7 timer siden, Mortenej skrev: Noen selger og andre kjøper 7 setere Gratulerer med ny familebil! Fikk sendt S-max'n til nye eiere rett før påske, ikke behov for stor bil lengre nå som ungene snart står på egne bein. Men savner allerede plassen og fleksibiliteten. Godt å se at du fikk retta på E39 og bra det gikk bra med fruen. Takk for det, kjekt med fleksibilitet. Måtte inngå ett kompromiss her, ja det gikk heldigvis greit☺️
viggo E34 Skrevet Mai 12, 2019 Forfatter Skrevet Mai 12, 2019 Fikk tatt en kjapp vask av bil i forrigårs, ble bare en kjapp berøringsfri vask. Fikk og kjørt den litt, så fikk putra på ca 30mil. Godt og få litt tid i denne gjenn, håper å få gjort noe med rustflekkene som er gjenn på denne nå fremover bilen var godt møkkete, får se om vi får tatt en runde med berøringsvask over neste helg samt innvendigvask.  på med litt god såpeetter spyling og tørk ble det noe bedrehar og kommet over ett sett style 21 felger med 8"fremme og 9"bake jeg vurderer å legge inn bud på i nærområdet, vi får se da jeg reiser på jobb gjenn i morgen og blir borte ei uke. Kjørte en tur til Trondheim å hentet en karosseri del, da jeg vil bytte ut en bit nederst over kanal i stolpen mellom dørene på passasker siden da den er rustet. Da jeg var i Trondheim så jeg ett par andre biler som vekket min interesse Ikke noe man ser hver dag dette DSC_0010.JPG Bimmerlorris, mr.Wreckless og Marius2002 reagerte på dette 3
Bimmerlorris Skrevet Mai 12, 2019 Skrevet Mai 12, 2019 Tut og kjør Viggo 🥳👍 Bra å se at den er i drift 😃 Man tar kjapt en tredvemils tur når man har E34 😉👍 Hvordan er bilen teknisk ? Har forstått det er litt rust på den, men sånn generelt ? Mest overflate eller ?
viggo E34 Skrevet Mai 12, 2019 Forfatter Skrevet Mai 12, 2019 Den blir litt brukt, men når jeg er borte blir den stortsett stående. Å nå har jeg vært mer bortreist enn hjemme siden februar i fjor grunnet jobb internasjonalt å da har jeg måttet prioritere andre ting når jeg har vært hjemme. Har faktisk blitt så lite tid til den og så lite brukt at jeg tidvis har vurdert å selge den til noen som faktisk får brukt den. Teknisk er den bra, er noe rust på dører å høyre bakskjerm samt den nedre biten mellom dører på passasjer siden. Tror resten er reddbart, skal en tur til en bekjent idag å få han til å se på som er gjenn å evt få pris på det. Så får vi se va han sier. Håper å få tatt dette nå fremover da det ser ut som jeg ender opp å jobbe hjemme i norge gjenn snart. Bimmerlorris reagerte på dette 1
Bimmerlorris Skrevet Mai 12, 2019 Skrevet Mai 12, 2019 35 minutter siden, viggo E34 skrev: Den blir litt brukt, men når jeg er borte blir den stortsett stående. Å nå har jeg vært mer bortreist enn hjemme siden februar i fjor grunnet jobb internasjonalt å da har jeg måttet prioritere andre ting når jeg har vært hjemme. Har faktisk blitt så lite tid til den og så lite brukt at jeg tidvis har vurdert å selge den til noen som faktisk får brukt den. Teknisk er den bra, er noe rust på dører å høyre bakskjerm samt den nedre biten mellom dører på passasjer siden. Tror resten er reddbart, skal en tur til en bekjent idag å få han til å se på som er gjenn å evt få pris på det. Så får vi se va han sier. Håper å få tatt dette nå fremover da det ser ut som jeg ender opp å jobbe hjemme i norge gjenn snart. Ja er jo litt stusselig for doningen å bare bli stående. Men fint om du får jobbe slik at du blir mer hjemme da. Høres ikke ut som du trenger å bli ruinert av å få fiksa rusta da ihvertfall 😉👍 Er jo dritfint med rustfri svart 535 😍👍
viggo E34 Skrevet Mai 18, 2019 Forfatter Skrevet Mai 18, 2019 (endret) Fikk pris på div rustfix, ikke avskrekkende Ellers var jeg å så på en lokal e32 750 før jeg reiste gjenn. Denne så meget lovende ut egentlig men har dårlig kompresjon på syl 2 så får se om den blir solgt eller om den fortsatt er for salg når jeg kommer hjem gjenn Endret Mai 18, 2019 av viggo E34 Bimmerlorris reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Mai 18, 2019 Skrevet Mai 18, 2019 En 32 750 hadde vært noe Viggo ,så det er veien å gå når du kommer hjem .😀
Bimmerlorris Skrevet Mai 19, 2019 Skrevet Mai 19, 2019 Nå må du ikke være hemmelighetsfull Viggo 😉 Fint hvis du gidder å fortelle hva som må gjøres og hvilken pris 😃👍 Skal jo selv ut på markedet og innhente anbud på den rustfix bilen trenger, så fint å få høre ca pris fra flere andre som skal fikse slikt dritt 😉
viggo E34 Skrevet Mai 27, 2019 Forfatter Skrevet Mai 27, 2019 (endret) Hehe, nei nå snakka vi i første omgang blir det å kappe ut å sveise inn en bit nederst mellom dørene på passasjer siden. Og pusse ned hjulbuen å lakke begge plasser. 4k for den jobben, det på dørene måtte han se nermere på men var usikker på førerdør i allefall. Så mulig det blir å bytte noen av dørene, vi får se Endret Mai 28, 2019 av viggo E34 Bimmerlorris reagerte på dette 1
viggo E34 Skrevet Mai 28, 2019 Forfatter Skrevet Mai 28, 2019 Var vel snakk om ca 9 for alt men da var det ikke noe garanti for at dørene ble 100
Bimmerlorris Skrevet Mai 28, 2019 Skrevet Mai 28, 2019 18 minutter siden, viggo E34 skrev: Var vel snakk om ca 9 for alt men da var det ikke noe garanti for at dørene ble 100 Ok, så dørene begynner å bli tynn i stålet nederst ? Kjempespent på om det er noe rust på den bakre delen av kanalene mine 🤔 Men ofrer ikke det så mange tankene nå. Mulig jeg har overskudd til å reise utover og rette på regkjedet til helga.
viggo E34 Skrevet Mai 28, 2019 Forfatter Skrevet Mai 28, 2019 Ja var ett par av dørene som var veldig i grenseland ja... Så da tenker jeg det kan være greit å heller spare di pengene å få taki dører å bruke dem på å få lakkert nye dører i bilens farge Har tenkt masse på deg Tore, å skulle ønsket jeg hadde tid og anledning til å komme ned å hjelpe deg. Men det har ikke vært mulig nå, men har stor tro på at dette fixer du Bimmerlorris reagerte på dette 1
Bimmerlorris Skrevet Mai 28, 2019 Skrevet Mai 28, 2019 19 minutter siden, viggo E34 skrev: Ja var ett par av dørene som var veldig i grenseland ja... Så da tenker jeg det kan være greit å heller spare di pengene å få taki dører å bruke dem på å få lakkert nye dører i bilens farge Har tenkt masse på deg Tore, å skulle ønsket jeg hadde tid og anledning til å komme ned å hjelpe deg. Men det har ikke vært mulig nå, men har stor tro på at dette fixer du Ja kan være lurt å heller få tak i et par dører der det er igjen greit med stål. Litt rust gjør jo ikke noe. Det fikses enkelt 👍 Takk for hyggelige ord Viggo 🙏 Skal nok få fikset dette slik at det blir bra 😃 Legger ut på tråden så fort noe skjer 👍 viggo E34 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå