Gå til innhold

Prisnivå e30


AVT
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Lenge siden jeg har fulgt prisene på e30, og ser nå at de har skutt til været.

Ihvertfall er prisene på finn.no veldig høye, er disse prisene realistiske eller er bilene overpriset?

 

Hva vil dere si er fornuftig pris for originale biler? Tenker spesielt på 325, 320 og 318 i grei tilstand.

 

 

Endret av AVT
Presiserte spørsmålet mer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som prisnivået på E30 flatet ut for ca. 5 år siden, og har steget ganske mye siden da. Nå er jo de eldste blitt veteraner, noe som vil gjøre prisen enda høyere. Spesielt for gode biler med riktig motor og utstyr kan man forvente prisstigning. Samtidig ser man enkelte prise sin rustne 316 til en pris hvor man skulle tro rusten var gull.

En godt utstyrt og mest mulig orginal bil med stor motor vil nok være det beste investeringsobjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, EasyL skrev:

 

 

En godt utstyrt og mest mulig orginal bil med stor motor vil nok være det beste investeringsobjektet.

Hvor mye må man ut med for noe sånt i dagens marked?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man på Finn så spenner prisnivået fra rundt 100K-200K+ for tilsynelatende fine originalbiler. Men hvor gode de bilene er vet man jo ikke før man går og ser på de. Og om de er verdt pengene..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som har fulgt mer prisene over årene som kan si noe om hva som er fornuftig pris?

Kjøper virkelig folk biler til de prisene som er på finn i dag? Siden jeg startet tråden har ihvertfall ingen blitt solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg holder på å pusse opp en orginal 325 1986 modell, dette er en coupe, med takluke. Denne er i tillegg kjøpt NY i norge.

motor er det byttet alt av slanger, vannpumpe, kam osv osv. All rust er tatt, å bilen er per nå til lakkering , i orginal bmw e30 farge.

Dette er ikke noen mtech2 bil, men alikevell, blir jeg ikke å selge den for under 100k.  hvorfor jeg setter prisen så høyt i mange sine øyne,

jo fordi, dette er en bil jeg ikke har lån på å en bil som jeg personlig aldri vill tape seg så i verdi at den blir verd under 100k.

De fleste som har e30 325 ,  har ingen behov for å selge bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns eg prisen på E30 (og littegrann M3) har gått heilt ut av kontroll. Ein ser både her, på facebook og på finn at om nokon sit med ein 2-dørs E30 316 som ser nåkelunde ut på bilder so blir da lagt ut til 40k. Generelt meinar eg at prisane er langt høgare enn det den vanlege E30'en i gata er verdt. Dei bilane som fortsatt har originallakken, er solgt i ny i Norge og har 6'ar (sjølvsagt då helst 325), gjerne låg og veldokumentert km.stand blir jo sjølvsagt verdt meir. Men likavel, ein E30, uansett kor kule dei e, e fortsatt berre ein gammal 3-serie. Overprisa som fy, og det ser dessverre ikkje ut til å gå ned att til eit fornuftig nivå med det første. Folk er jo heilt sprø etter desse bilane. 

So du sikkert skjønna so syns eg detta e heilt på trynet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 er overpriset som faen. Ser "ofte" på Facebook at noen har "lurt" voksne folk til å selge deres E30 som de har sikkert hatt siden den var ca. ny, og så selge den igjen for 40k+ alt etter hvilken motor osv.

Syns det er snålt at E30 ligger til 40k+ og opp, selv for modellen med minste motoren, mens folk sliter med å få 20k for en E34, enda det som oftest er ferre av de til salgs enn E30.

Jeg og vil få mye penger for min helt bil med helt OK stand :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pris og etterspørsel bruker å ha en sammenheng.  men ja, prisen er høy for en gammel bil.  men det begynner å

bli ekstremt få av orginale 325 coupe, både med å uten takluke.  min er veteran, dvs nesten gratis å ha. i tillegg har jeg forsikret den for 100k :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan vel si at både E30 / E28 / E34 er alt for overpriset, det er gamle dritt biler som er kretsmestere på rust å møkkafeil med el anlegg.

 

så de er helt klart over priset, men de er tøffe å se på, så enkelte er villig til og kaste et hav av penger på en gammal sliter, å når aller legger ut bila høyere og høyere for vær gang ja da blir det sånn.

 

men bmw er jo ikke alene om det, fanken man må jo ut med 30-40 tusen for å få en bra volvo 240, husker jeg kjøpte ikke en rustfri en for vrakpant engang for 7-8 år siden.

eller se prisa på en pen kadett c, en liten sardinboks med kjøre egenskaper og comfort som ei hestekjerre som henger etter et tog.

samme gjelder jo ford å, må jo ut med 100.000+++ for en litt opjassa escort.

 

Alle disse bila har en ting til felles, entusiastene synes de er skikkelig kule, å de er som oftest veteran å har i tillegg bakhjulstrekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...