Gå til innhold

Skulle ikke B47 erstatte N47 i 2015 (x3)


Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

B47-motoren hadde premiere i X3 i 2014: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0165107EN/the-new-bmw-x3

Har du noen linker til Finn-annonser på X3 2015/2016 med N47-motor...? Det er ikke bare Norges-varianten med strupet motoreffekt du får opp? Jeg tror muligens N47 og B47 i Norges-variant har lik effekt...

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dweezil skrev:

Det er ikke bare Norges-varianten med strupet motoreffekt du får opp?

Hmm, jo det kan jo være. Antok vel i grunn at det ikke var slik...

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

2 timer siden, Dweezil skrev:

Har du noen linker til Finn-annonser på X3 2015/2016 med N47-motor...?

Motorkode fremkommer ikke i annonsene, antok som sagt at det var N47 siden det var 163hk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Otis skrev:

Bare sjekk delekatalogen med reg nummer, om du kan.

Det kan jeg ikke desverre. 

18 minutter siden, awt skrev:

De leveres både med 163 og 190hk ja, se forøvrig prislisten her.

Ok, så da er alle 2015+ modeller med b47, både de med 163 og 190hk. Forstår jeg det riktig? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen kjennskap til når disse motorene kom, men om man leter litt i prislistene finner man det somregel ut.

F.eks. i denne fra april 2014 ser det ut til at det er den nye motoren som gjelder, mens det i denne fra januar 2014 er den gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, awt skrev:

Jeg har ingen kjennskap til når disse motorene kom, men om man leter litt i prislistene finner man det somregel ut.

F.eks. i denne fra april 2014 ser det ut til at det er den nye motoren som gjelder, mens det i denne fra januar 2014 er den gamle.

Hmm tusen takk! Perfekt info :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Boddiz skrev:

Det kan jeg ikke desverre. 

Ok, så da er alle 2015+ modeller med b47, både de med 163 og 190hk. Forstår jeg det riktig? :) 

N47 har 163/184 hk, B47 kom med LCI versjonen, ligner mer på bensin i gange og vibrasjoner.

Når det er sagt, N47 er ikke konsekvent "ille", på slutten av livet begynte den å nærme seg B47, har prøvd mange årganger av denne og jo nærmere slutten av livsløpet du kommer, jo mer rolig og "harmonisk" er den. Så om det er verdt å kjøpe et par år nyere bil bare pga B47, vet jeg ikke om er hensiktsmessig. F25 er en SUV, F11 derimot, så er i4 "verre", hvertfall i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...