Gå til innhold

Pendlebil, hjelp til småfiks, -04 Touran


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Marius2002 skrev:

Hva med Yaris Verso?

http://www.finn.no/73486251 en som står nogen lunde samme plass som de andre der. Joda VW du linket til er sikkert mer bil og komfort, men garantert dyrere bilhold.

En Yaris V er helt enkel og lite stæsj som ryker, og faktisk overraskende god å kjøre til å være det den er. :) Den er kanskje ikke eye-candy, men det tror jeg ikke du finner i den kategorien til den prisen :D 

Vært borti yaris tidligere, ja de fungerer greit men er utrolig små for å være varebil synes jeg, pluss de siste jeg kjenner til har endt opp i motorras.. bensin dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Av disse du linket til, ville jeg helt klart gått for en VW Touran :) 

Ja etter å ha snakket med selgere så står det nå mellom den øverste touran og combo med ny motor og girkasse... Heller mot touran, men er litt varsom mot turbo havari osv etter hva jeg har lest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.4.2016 at 13.07, danskiii skrev:

Vært borti yaris tidligere, ja de fungerer greit men er utrolig små for å være varebil synes jeg, pluss de siste jeg kjenner til har endt opp i motorras.. bensin dog.

Sett denne?  

http://m.side3.no/motor/jostein-har-kjrt-300000-km--og-har-aldri-vrt-pa-service/8502758.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Shattered skrev:

Hehe tøff historie, men der er nok flere biler som kan gå langt uten spesielt med vedlikehold :)

men yaris blir hakket for liten i de fleste former uansett desverre.

Har avtale om en 1,9tdi touran for 28 500,- nå, om han får den eu godkjent til fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter i og for seg 210, bare sørg for å ikke betale særlig for den, og ha en kanne owatrol og en pensel i bagasjen og smør utover rusta i ledige stunder :)

Ellers har jeg kjørt masse Combo C 1.3 CDTI, synes i og for seg den er helt topp, kanskje litt dau på lavt turtall, samt at dem rakler fært før oljetrykket kommer.. En kollega hadde mye trøbbel med sin, men han mishandlet den noe så enormt.. Var ingen spesielle feil på de andre gikk som bare det.

Connect har jeg veldig mange mil med :) Liker dem, går meget problemfritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir henting av bil idag, men har ikke bestemt meg 100% enda :P

Combo og touran er de som ligger øverst på lista, spørsmålet er nå om jeg kan klare meg med 2 seter eller må jeg har flere.. har noen timer på å bestemme meg enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.4.2016 at 13.30, danskiii skrev:

 

Hva med Avensis? Pappa er av typen som bare vil ha en bil som går og går, da han ikke kan noe om biler og ikke er så flink med pen kjøring og vedlikehold. Har hatt sin 2004-mod D4D Avensis stasjonsvogn i 5 års tid nå, og har fått sin del av juling og stygg kjøring. Han har den sjeldent inne til noe service eller vedlikehold, men den har gått problemfritt til nå! Aldri hatt noe trengsel for reperasjon, og går flott enda. Har gul motorlampe i denne og, men Toyota fant ingenting på diagnose eller sjekk, så.. Haha. Trofast og tøff følgesvenn denne. Går billig (har ikke gått over 0,6 selv med stygg kjøring), mye plass og ganske komfortabel å kjøre. Ikke all verden med kraft i 2-litern med 116 hester, men funker helt greit. Og får dem til fine priser for tiden også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt endel VW 1.9tdi, i mk5 karosseri ( Golf,Touran,Caddy) og har ikke hatt noen problemer, foruten treig startmotor. 
Et stort pluss er lavt forbruk, og kombinert med chip en forholdsvis sprek bil. 
Og ikke gå for 2.0 sdi.. den er ufattelig treig.

I Caddy kan du montere Touran stoler, og med små modifiseringer montere Golf stoler.  

Hadde valgt Caddy/Touran hver dag over en Opel :-D
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...