Gå til innhold

Bækkmann's 530i E39


 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, ErRihm skrev:

Symptomene høres veldig veldig likt ut som når deg hadde gåen termostat in gang i tiden. 

 

 

1 minutt siden, Ivrig86 skrev:

Blir spennende å se om dere finner ut feilen :)

Jeg gleder meg som en liten unge til å få den grei. Stor koste meg på turen hjem utennom stoppene! :D:D 

Termostaten skal åpne/lukke etter temp, skal den ikke det? Da er isåfall symptomene forståellige, da den plutselig ut av intet blir så fort varm / kald. Har prøvd å gi bånn gass, men det påvirker ikke temperatur i det heletatt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Bækkmann skrev:

 

Jeg gleder meg som en liten unge til å få den grei. Stor koste meg på turen hjem utennom stoppene! :D:D 

Termostaten skal åpne/lukke etter temp, skal den ikke det? Da er isåfall symptomene forståellige, da den plutselig ut av intet blir så fort varm / kald. Har prøvd å gi bånn gass, men det påvirker ikke temperatur i det heletatt :) 

En termostat åpner sirkulasjon på en viss temp ja, utfra hvordan temp den er lagd for... Men da må den være ødelagt isåfall så den ikke åpner... Om vannpumpa er sliten blir det jo også dårlig sirkulasjon i vannsystemet. Litt vanskelig å vite men å lufte systemet skal jo være ganske lett. Usikker på akkurat disse men mann må jo lufte på det høyeste punktet det er mulig. Men hvertfall for å få ut det eventuelle værste av luft kan du ta av lokket på

ekspasjonstanken, sette varmeapparatet på varmt å bånn gass... Så starter du bilen å lar den gå. Aldri luftet en E39 før så usikker på om det er andre steder man skal lufte men dette er raskt å enkelt iallefall å prøve 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ivrig86 skrev:

En termostat åpner sirkulasjon på en viss temp ja, utfra hvordan temp den er lagd for... Men da må den være ødelagt isåfall så den ikke åpner... Om vannpumpa er sliten blir det jo også dårlig sirkulasjon i vannsystemet. Litt vanskelig å vite men å lufte systemet skal jo være ganske lett. Usikker på akkurat disse men mann må jo lufte på det høyeste punktet det er mulig. Men hvertfall for å få ut det eventuelle værste av luft kan du ta av lokket på

ekspasjonstanken, sette varmeapparatet på varmt å bånn gass... Så starter du bilen å lar den gå. Aldri luftet en E39 før så usikker på om det er andre steder man skal lufte men dette er raskt å enkelt iallefall å prøve 

Litt vrien å lufte har jeg fått inntrykk av. Jeg gir tilbakemelding på fredag! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bækkmann skrev:

Litt vrien å lufte har jeg fått inntrykk av. Jeg gir tilbakemelding på fredag! :D 

Okay :) sikkert mange diy videoer og bildeserier man kan finne på google 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar da ikke mer enn 5 min før nåla er klokka 12 med en bensinmotor på sommeren.

Kjører du mye oppover så er det ikke uvanlig at nåla tipper forbi midten på måleren om det er varmt ute. Trenger ikke å være noe galt med kjølesystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, E.C. skrev:

Tar da ikke mer enn 5 min før nåla er klokka 12 med en bensinmotor på sommeren.

Kjører du mye oppover så er det ikke uvanlig at nåla tipper forbi midten på måleren om det er varmt ute. Trenger ikke å være noe galt med kjølesystemet.

Hm.. Syns den blir fortere varm en 520'n jeg hadde. Men det har jo blitt vesentlig varmere i været den siste uka :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, sveigis skrev:

Grattis med fin e39.

Så denne på Finn og likte den godt.

Bra feilen ble funnet og jeg er sikker på du får en 5er du får masse glede av.:) 

Jo takk for det! :D 

Litt nedtur å ikke ha bilen klar til helga, men godt å vite at feilen er funnet! ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere me gobil! Håper den er ike smerte fri som min er:) 

men bare til info ! Viskose vifta trenger ikke være der, har kjørt uten i et år nå uten å få en anelse varmegang på tempen :D jeg skifta bare kjøle væske og brukte vacum for og være helt sikker at det var null luft i systemet da E39 er et sant Hel***e å lufte hahaha

lykke til å fortsett og legge ut bilder! :D er latter slapp selv på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med pen bil! :)

ang kjøre uten vifte, var ikke mange minuttene jeg trengte stå i kø med min e39 540i før nåla begynte å nærme seg rødt :P riktignok ikke samme motor men.

monterte heller elektrisk vifte istedenfor ny viskosevifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens! :D 

Vifta blir fiksa det også ja :) Liker å ha ting på stell. 

Den midtkonsollen blir jeg bare mer å mer glad i! Vil ha vekk den nussbaum trimmen, men det var sannelig ikke enkelt å finne. Blir nok foliering vil jeg tro :) Skal jo ha alu lister i bilen etterhvert, men tror kanskje jeg går for svart på den bakre midtkonsollen. Har ikke helt bestemt meg ;) 

2 timer siden, Freakshow skrev:

Gratulerer med ny bil! :D:D:D
og den ekstra lange Midtkonsoll delen! :o:o omg jeg vil HA! koster vel langt over 3k på KOED! >.<

3000kr!? Stiv pris, men det er virker ikke som det er så mange av de :| Må inn å se om det er mulig å få med annet enn treverk lister..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...