Gå til innhold

Bækkmann's 530i E39


 Share

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Bækkmann skrev:

Tusen takk folkens! :D 

Vifta blir fiksa det også ja :) Liker å ha ting på stell. 

Den midtkonsollen blir jeg bare mer å mer glad i! Vil ha vekk den nussbaum trimmen, men det var sannelig ikke enkelt å finne. Blir nok foliering vil jeg tro :) Skal jo ha alu lister i bilen etterhvert, men tror kanskje jeg går for svart på den bakre midtkonsollen. Har ikke helt bestemt meg ;) 

3000kr!? Stiv pris, men det er virker ikke som det er så mange av de :| Må inn å se om det er mulig å få med annet enn treverk lister..

som du så på linken jeg sendte deg så var det jo nesten dobbel pris xD
du kan jo eventuelt foliere denne sølv, sort eller alcantara? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Freakshow skrev:

som du så på linken jeg sendte deg så var det jo nesten dobbel pris xD
du kan jo eventuelt foliere denne sølv, sort eller alcantara? :)

Tullete pris ja, må si det! Sort eller alcantara blir nok løsningen :) Litt redd for at sølvfargen ikke matcher interiørlistene :o 

Endret av Bækkmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er bilen grei! :D Byttet radiator og da holdt tempen seg på klokka 12 :) 

Mekaniker byttet radiator, noen slanger som var litt dårlige og plastskjoldet over vifta da den var klipt opp av en eller annen merkelig grunn..
13120353_623132537835806_310395478_o.jpg

Dette var altså slik det så ut.. Ikke særlig vakkert. Har ikke bilde av radiatoren, men det var ikke noe å skryte av.

13214378_627657707383289_2095851357_o.jpg

Nå ser det slik ut. Mye bedre :)

Neste jobb blir å fikse pikselfeil i speedometer. Tenkte først å gjøre det selv, men ser det må borres ved skjermen! Jeg takler ikke slike ''no way back'' jobber.. blir det feil så er det game over.. Noen som har gjort dette før? Er det egentlig så vanskelig? Ser det er noen i Bodø som tar på seg jobben for 2000kr.. Frister veldig å sende det inn å få det skikkelig.

 

13199160_627657774049949_1437973574_o.jpg

Slenger med et stemningsbilde tatt i går :) 

13170680_627657764049950_1500927254_o.jpg

Må også få koda vekk US blink.. 

Endret av Bækkmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sveigis skrev:

Tenker det var deilig å ha ting iorden nå,

Ingenting er som å sette seg i en bil og vite at det bare er å vri om nøkkel og kjøre.

Ja,du fortjente en is nå ;)

Det er herlig! Klarer aldri å slappe av når ting ikke er i orden. 
Det var akkurat det jeg tenkte. Beste isen jeg har smakt på lenge, det er helt sikkert. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra ting ordnet seg! :) Ja jeg fikk med alt man trenger for å fikse pikselfeil på bilen jeg har nå... Tok en titt på monteringsanvisningen som fulgte med... Så la jeg alt tilbake i bilen igjen 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ivrig86 skrev:

Bra ting ordnet seg! :) Ja jeg fikk med alt man trenger for å fikse pikselfeil på bilen jeg har nå... Tok en titt på monteringsanvisningen som fulgte med... Så la jeg alt tilbake i bilen igjen 😂😂

Hahahaha, jeg har en viss anelse at jeg kommer til å reagere omtrent likt! :lol: Regner med jeg sender speedometeret til de folka i bodø som fikser slikt. Selve demonteringen ser jo ok ut, men det å borre så nært speedometer, passe på nålene, få sølvkabelen slik at den skal ligge perfekt.. Nei fysj for en pirkejobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bækkmann skrev:

Hahahaha, jeg har en viss anelse at jeg kommer til å reagere omtrent likt! :lol: Regner med jeg sender speedometeret til de folka i bodø som fikser slikt. Selve demonteringen ser jo ok ut, men det å borre så nært speedometer, passe på nålene, få sølvkabelen slik at den skal ligge perfekt.. Nei fysj for en pirkejobb.

Så ut som en ordentlig pirkejobb ja!! Var på hytta så tenkte jeg kunne skru det ut å fikse det... Men næææi! Ble lagt tilbake, å opp å spise litt snacks isteden 😂😁👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen fått seg et oljebytte! Kjørte en motor rens først, og fikk ut litt grums. :) 

Ellers lite nytt å melde. Har bestillt meg nye nøkler da nåværende er så slitte og stygge. Og ikke minst strøm tørre. Venter spent på lønningsdagen slik at jeg kan gå amok på GS, koed, og andre koselige steder. 

13225082_631191533696573_240986034_o.jpg

13224306_631191537029906_282085287_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempefin bil, satt å siklet litt på denne på finn jeg og :D

Fint du fikk ordnet problemene dine med kjølingen, kjedelig å ha en bil som må ha pauser i hytt å pine.

Vil anbefale å ta en titt på veivhusventilasjonen da den ofte er tett, særlig ned mot peilerøret :) Er tett hvis du har mer enn normalt vakum når du tar av olje påfyllingslokket.

Vil også anbefale å legge til en ting i ¨to-do list¨, rette opp endestussene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carlsius skrev:

Gratulerer med kjempefin bil, satt å siklet litt på denne på finn jeg og :D

Fint du fikk ordnet problemene dine med kjølingen, kjedelig å ha en bil som må ha pauser i hytt å pine.

Vil anbefale å ta en titt på veivhusventilasjonen da den ofte er tett, særlig ned mot peilerøret :) Er tett hvis du har mer enn normalt vakum når du tar av olje påfyllingslokket.

Vil også anbefale å legge til en ting i ¨to-do list¨, rette opp endestussene :D

Vakum er vel bare bra? Men er det ikke vakum eller derimot trykk så er det tett!! 😝

En fin måte å teste på er å starte bilen å skru av oljelokket... Så løfter du det litt opp å ned igjen. Da hører du og merker vakum... Da skal alt være i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Ivrig86 skrev:

Vakum er vel bare bra? Men er det ikke vakum eller derimot trykk så er det tett!! 😝

En fin måte å teste på er å starte bilen å skru av oljelokket... Så løfter du det litt opp å ned igjen. Da hører du og merker vakum... Da skal alt være i orden :)

NOrmalt skal det være litt vakum ja. Jeg hadde potte tett veivhusventilasjon, fra ventilen og ned til bunnpanna. Mener å huske da at den sugde kratig med luft når jeg åpnet oljelokket med motoren igang. Men det er 2 år siden, så kan være jeg husker feil :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Carlsius skrev:

NOrmalt skal det være litt vakum ja. Jeg hadde potte tett veivhusventilasjon, fra ventilen og ned til bunnpanna. Mener å huske da at den sugde kratig med luft når jeg åpnet oljelokket med motoren igang. Men det er 2 år siden, så kan være jeg husker feil :-k

 

Måtte dobbeltsjekke en

video via google nå hehe det skal

være normalt vakum ja :) Men om det er skikkelig

vakum så det nesten er vanskelig å få opp lokket så er det tett. Men det skjønner jeg ikke helt men... Siden er jo mange steder di sier at når det er tett så blir det overtrykk... Så når man legger oljelokket oppå hullet så kan det "riste" som viser at det er tett... Har byttet på min forrige,

å det gjorde jeg siden toppdekselpakningen var ødelagt å jeg hadde hørt det så si alltid kommer av tett veivhusventilasjon å det stemte!... alle røra var totalt gjengrodd!!

Mens på den jeg har nå har jeg sjekket røret ut av toppdekselet i front, det så helt fint ut + at det er normalt vakum ved oljelokket. Så da skal det vel være i orden etter det jeg har skjønt 

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.5.2016 at 22.13, Ivrig86 skrev:

Måtte dobbeltsjekke en

video via google nå hehe det skal

være normalt vakum ja :) Men om det er skikkelig

vakum så det nesten er vanskelig å få opp lokket så er det tett. Men det skjønner jeg ikke helt men... Siden er jo mange steder di sier at når det er tett så blir det overtrykk... Så når man legger oljelokket oppå hullet så kan det "riste" som viser at det er tett... Har byttet på min forrige,

å det gjorde jeg siden toppdekselpakningen var ødelagt å jeg hadde hørt det så si alltid kommer av tett veivhusventilasjon å det stemte!... alle røra var totalt gjengrodd!!

Mens på den jeg har nå har jeg sjekket røret ut av toppdekselet i front, det så helt fint ut + at det er normalt vakum ved oljelokket. Så da skal det vel være i orden etter det jeg har skjønt 

Jeg husker jeg sjekket de øverste rørene fra veivhusventialsjonen på min 530i og de var helt fine. Men opplevde litt gulaktig-gugge ved oljelokket, som skyldtes trolig kortkjøring. Var ikke der om jeg tok bilen for noen lengre turer. Jeg tenkte shit au, koster ikke så mye for de delene til å bytte alt uansett, så jeg kjøpte inn det inn og byttet det :D

Under demonteringen av slanger og rør var jeg sikker på at det ikke var nødvendig før jeg kom til slangen som går fra bunn av filteret og ned i bunnpanna gjennom peilerøret. En av de dummeste patentene jeg har sett i mitt liv var det lille avløpet i peilerøret, det hadde jo tettet seg av helmelk:twisted: .

Men det er mange teorier rundt det med veivhusventialsjon, om det er tett eller ikke. Jeg fikk på forhånd beskjed om at mitt absolutt ikke var tett f.eks. Kjøper jeg en bil med M54 motor igjen, kommer jeg til å bytte det uansett, med mindre det ligger  kvitteringer på tidligere bytte :) 

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...