Gå til innhold

Innkjøp av M-bil


minim
 Share

Anbefalte innlegg

On 15. mai 2016 at 2:39 PM, Kennethe34 said:

Vet jeg banner litt i kirka nå, men skal man ha E60 M5 og bruke den daglig er drivstoffutgifter også noe å tenke på.

E46 M3 jeg hadde lå stabilt på 1,3l pr mil med blandet noe aktiv kjøring, lånte en E60 M5 av en kamerat ei helg og havnet på 2,8l pr mil med samme kjørestil, faktisk noe roligere siden det ikke var min bil. Det synes jeg blir noe drøyt om bilen brukes en del.. En annen kamerat med E92 M3 lå på 1,6-1,7 på blandet kjøring, det er mer "ok" synes jeg. 

Men! Har du råd, kjøp E60 M5, grommeste M bilen mtp totalopplevelse jeg har vært borti, jeg liker egentlig ikke SMG men pga bilen er såpass grom ellers synes jeg det gikk helt greit å ikke få gire selv. 

Når du nevner forbruk. Tror du de har trikset med forbruket på bilde 15 i denne annonsen? Der er den oppgitt til 1.2 over 60mil. Jeg mener å huske at man kan nullstille kun forbruket uten å nullstille de andre tallene på enkelte BMW-er så de kar kanskje jukset litt med den.. Om 1.2 er reelt så er det jo nesten pendlebil forbruk :D

 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=74853866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om det kun er snakk om en omprogrammerings sak for å få radio i iDrive "låst opp" når den ikke går lenger enn til 90Mhz. Gjelder en -05 E60 M5 hvor forhandler sier at radio uniten må byttes for å få det til å fungere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,2 er vel kaaanskje mulig med egg under gasspedalen og rolig landeveiskjøring uten nedbremsinger :P 

Ikke uvanlig med feil på idrive enhet (CCC, M-ASK) på E6x, ender som regel med bytte av hele enheten, men har ikke vært borti den aktuelle feilen før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg hadde en -06 1-serie hvor idrive feilet på også og da mener jeg å huske at jeg ble forespeilet ca. 30k i kost, men dette er 5-6år siden så skal ikke være veldig påståelig :D

 

På denne M5en så var det ingen feil visstnok det var bare det at siden bilen var fra østen så gikk FM radioen kun til 90Mhz. Nesten så jeg lurer på om det kun er en software sak å låse den opp. Det har vel ikke store betydningen uansett siden FM nettet slukkes snart men :D 

 

Etter at E60 ble mer og mer aktuell så begynte jeg å se biler komme igjen og noen biler som aldri gikk ut av finn. En annen fellesnevner er at det er ihvertfall to/tre uker siden jeg så noen markert med "solgt" på finn. Selges disse ekstremt tregt eller er de overpriset? Ser faktisk at det er minst 4 av 10 som er listet tidlig i desember 2015 eller før og 2 av de resterende 6 som er listet på nytt senest de siste dagene. Av de siste fire da så er det noen som igjen snart går "ut" månedslistingen sin også :o

Mbiler.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en mann med excelark. det kan jeg like :)

Når det gjelder m3ene på finn så har de ligget lenge også. Dette fordi "alle" husker at de lå ute for 100.000 mindre i vinter, og dermed ikke vil bla opp de ekstra pengene bare fordi de nå står hos forhandler som håpet å gjøre raske penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Det var rett og slett bare for å bekrefte mistanken min om at de lå lenge at jeg prøvde å få meg en oversikt.

 

Når du sier det om M3 var det myntet på E9X? Om så er tilfelle så er det jo noen potensielle med DKG i 500 området som kan være bra kjøp når de ikke gidder å liste dem på nytt lenger eller ser at høsten kommer i år også :) Er det forresten noen som kjenner til om det er en del alu karroseri deler på E9X slik som på E6X? 

Hadde egentlig planer om å få ordnet meg bil før helgen igjen siden det er så utrolig upraktisk for oss med kun en bil enkelte dager.. Ser dog at det å få tak på en M bil kan ta litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fokusert på e46, så det er det jeg tenker på over her også.

Det er færre til salgs enn vanlig nå dessverre. Jeg har innfunnet meg med at det kan ta tid å finne en, så må jeg vente til høsten / vinteren, så gjør jeg det.

Det er ingen grunn til at e46 m3 skal koste 50 til 100.000 mer her enn om en importerer en selv fra Sverige eller Tyskland, så jeg vil si prisene her i Norge nå er kunstig høye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pris på slike innspill. Jeg sitter også på gjerde tenker jeg om ikke et av "skam budene" mine slår til på E60 :) Jeg synst generelt at når en bil ikke selger i løpet av 1-2mnd så betyr det at prisen ikke henger sammen med tilstand/objekt. Mye tyder jo da på at det ligger høyt. Nå er vel sikkert jeg litt innhabil siden jeg er på kjøper siden, men datoene taler litt for seg selv. 

 

Jeg la forresten merke til at datoen i iDrive på ene bildet av E92'n som konghelle sellger er datert til 12.02.2015 og ene bildet av instrumentpanelet viser 130600km, men den selges med kmstand på 142000. Da har denne blitt prøvekjørt 14000km og ligget for salg i godt over et år eller så er det noe annet "muffens" med den ^^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vel egentlig tråden stenges siden jeg fikk ordnet meg bil :) 

Et litensidespørsmål.. Var kun en nøkkel med bilen, er det mulig å kode om nøkkelen slik at en eventuelt tapt nøkkel ikke vil fungere lenger? Har tilgang på inpa-D/P og ncsexpert. Kjøpes en reservenøkkel bare på eBay eller er de så rimelige hos BMW at de kan kjøpes der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en E60 M5 til slutt så nå er det bare å få bestilt inn deler å bytte rådelager med en gang :D

Det er ikke comfort access på den så det er "gamle typen" nøkler. Ok TRF-Racing da skal jeg google det litt å se om jeg får sperret den andre nøkkelen i løpet av kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, minim skrev:

Det ble en E60 M5 til slutt så nå er det bare å få bestilt inn deler å bytte rådelager med en gang :D

Det er ikke comfort access på den så det er "gamle typen" nøkler. Ok TRF-Racing da skal jeg google det litt å se om jeg får sperret den andre nøkkelen i løpet av kvelden :)

Hvem E60 M5 ble det da? :) Bilder? Min siste M bil var en 05 Interlagos blå M5 med sort skinn å gått rundt 60tusen! FOR EN BIL!!! 😁

Hentet den hos en bruktbilforhandler i Sverige :) 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en sort en. Skal se om jeg ikke får lagt ut noen bilder i løpet av morgendagen. Har kun fått kjørt den en times tid enda så jeg er ikke blitt bestevenn med SMG kassa, men med M knappen på, hardeste stille og  giring via stikka/F1 på rattet så er det en helt magisk bil å kjøre. 

 

Fikk ellers koblet meg opp med diagnose verktøyet og slettet den nøkkelen som var tapt så den ikke kan starte bilen. Får ta meg en tur til BMW i morgen å se om de har noe liggende eventuelt om GS kan ha noe slikt på lager. 

 

Takker Kennethe34 :) Artig at du skulle nevne det for vinduet var åpent på hele kjøreturen i dag! Er akkurat passe med lyd i det originale eksos anlegget også synst jeg. Skikkelig sleeper til vanlig, men i det man trykker inn M knappen og klikker 3 gir ned slik at motoren drar opp turtallet selv mellom skiftene for så å trakke til så våkner motorlyden til live. Jeg har dog bare fått prøvd den til ca. 6000rpm enda siden jeg ikke vil ha noe trøbbel med den før jeg har fått tatt rådelagerene, men kan tenke meg at lyden bare blir finere til høyre opp det går :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...