Gå til innhold

Innkjøp av M-bil


minim
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med helrå bil :) Jeg er sikker på at her har du en bil du kommer til å smile av så lenge du lever, kanskje høydepunktet av alle M5 generasjonene. Jeg angrer litt ennå på at jeg ikke selv var modig nok til å velge denne...

Ha denne i noen år så går du opp på F10 M5. Litt mer sivilisert i skikken, enda råere i kjøreopplevelsen og best av alt....veldig få kjente feil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk :)

 

Hva tror dere om å serve en slik bil selv fremfor å ha den på service på merkeverksted? Jeg har veldig blandede erfaringer med merkeverksted på E70en min og har kommet frem til at fra og med nå så tar jeg all service på den selv for å unngå problemer.. Fikk den til og med ut fra service med 3 liter for lite olje på en gang (ble fakturert for 5liter også faktisk, men tenkte ikke på det når jeg betalte å kjørte hjemover).. På en RS2 jeg hadde engang så gjorde jeg det slik at jeg hadde en ringperm med kvitteringer som ble lagt inn kronologisk merket med KM-stand på når det ble gjort. Han som kjøpte den synst ikke at det var problematisk at jeg hadde valgt å slutte å fylle servicehefte ihvertfall ^^ Kan for all del reise å få det stemplet, men jeg vil egentlig ikke at de skal ha fingrene bortpå å ødelegge noe :D 

 

Edit: og best av alt! Monterte barnestolen i M5en i dag siden jeg må ta noen ærender i morgen og fruen skulle ha E70en på jobb. Stolen er ganske stor og i X5en så må passasjeren sitte med bena mot høyre og selv da går de i dashbordet, men I M5en så var det ok plass. Det ble sånn halvveis besluttet at det var M5en som skulle brukes på neste litt lengre tur :D Kan man si dette om en annen bil med 500hk? :P 

Endret av minim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anngående å serve selv så har jeg også gjort det "selv" på alle mine M biler! En kamerat som er tekniker på autostrada sport som har gjort ting for meg. Leverer aldri en bil på et merkeverksted!! Pga pris å Pga det er faktisk veldig lite entusiaster å flinke

folk på sånne typen biler der. Kan også reskere å havne i henda på en gassglad "lærling" som tar en ekstra lang prøvetur. 

 

Jeg er alltid jævlig nøye med bilene mine å fikser heller for mye enn for lite, å tar alltid vare på ALT av kvitteringer osv. Tar også bilder underveis om deler blir byttet, før og etter feks. Å når noe serviceaktig eller deler osv blir byttet skriver jeg det i heftet. Jeg syns dette er mye

mer ryddig enn et stempel fra BMW :) Å også et veldig positivt inntrykk i salgsannonser å ovenfor kjøper 👍

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi av samme oppfatning Ivrig86 :) Slikt som rådelager jobben blir nok aldri kommentert av et merkeverksted som setter "vehicle inspection" kryss og stempler inn og fakturer med gaffel.. I beste fall en falsk trygghet om kjøpere stoler blindt på merkeversteder sine stempler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg skjelver av sjalusi nå :( Gratulerer så mye med helrå bil. Dette er min drømmebil deluxe, (forblir det mest sannsynlig og på mekanikerlønn :P) mye råere enn f10. Hva tenker du angående s85 og de berømte rådelager problemene? Er dette allerede utbedret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...