Gå til innhold

E30 Touring + E60 535d


23732
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Gabz skrev:

Rått, artige oppdateringer her :) 

Takker! Bra at noen følger med. Har ganske store planer med bilen, så bare å følge sjøl om oppdateringene ikke kommer så ofte som de burde 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

E60en fikk seg en liten luftetur, da det var en kveld med nærmere 10 plussgrader og den fortsatt står på sommerhjul.

20200201_013207.thumb.jpg.f1546c5aa1e9e619f23b63cc6185d265.jpg

20200201_013140.thumb.jpg.7e21767b416afe4abdbd954168c570d4.jpg

Montert Quaife-enheten i huset. Har ikke noen bilder av huset, men det ble grunnet med brunox, mattet lett ned, så grunnet 3 strøk med 2k epoxy på sprayboks, så tre strøk med raptor, så får håpe det holder noe lunde. Difflokket ble glassblåst, så grunnet 3 strøk med 2k epoxy og deretter tre strøk med titangrå felglakk.

Selve diffenheten gikk veldig greit å montere sålenge man har riktig verktøy.

20200306_212958.thumb.jpg.56abe6dc00daaca336e6648b8ad793f6.jpg

Backlash ble målt til ca. 0.07-8mm, det er innenfor spec, men kan kanskje bli litt tight, får se om det blir noe ulyder etterhvert eller om det går greit. Diff fikk også nye utgående lagre, veldig greit priset hos drivlinjespesialisten. Gripeflaten på tennene så ganske grei ut og trykker ganske jevnt utover hele flaten, så endrer ikke noen shims ennå. Vet verken kjørelengde eller tilstand på denne diffen, så pinjong kan være bra eller kjempedårlig 😅

20200307_164703.thumb.jpg.c7e622d68ea20428260663f029504ce6.jpg

Motor til E30en ble tatt inn i huset pga. at lokalet som eg leier er så utrolig fuktig, spesielt nå på vinterstid. 

20200207_195819.thumb.jpg.2454a528e548797f18b242847589ee12.jpg

Dukket også opp noen glassfiberdeler til touringen, bakluke og funksjonibel takluke. Takluken må måles litt først og se at den passer noe lunde. Om alt går greit, så kommer det en rustfri takluke for salg USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1582824805342.thumb.jpeg.a9e6fed11c86a32cf4b221d5714d7ffd.jpeg20200217_205315.thumb.jpg.8cd608b404b4275756ce155dbf21037c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Daniel. skrev:

Tøff E60 :)

E30n virker som et digg prosjekt også :) Hva gjorde at du valgte DCT kasse over manuell?

Takk du! 

Ville ha en sekvensiell kasse, men det fins ikke som jeg har funnet, sekvensielle kasser uten dogears, så kassene blir ødelagt ved gatebruk. Så da ble det dct istedenfor, så får vi se hvordan det virker i praksis. I tillegg er jeg drittlei manuell 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en tråd jeg må følge helt klart.

Først av alt den e60en var jo meget pen og ikke minst digg motor .

E30n blir jo og en rå bil og 😀.

Så bare oppdater masse du fremover 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, sveigis skrev:

Her er en tråd jeg må følge helt klart.

Først av alt den e60en var jo meget pen og ikke minst digg motor .

E30n blir jo og en rå bil og 😀.

Så bare oppdater masse du fremover 😀👍

Takker! Må bli litt flinkere å oppdatere ser jeg, greit å ha litt tilbakemeldinger.

E30en er satt litt smått på vent for øyeblikket. Vil ha svar fra svv før jeg egentlig gjør noe mer 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2020 den 9.30, 23732 skrev:

Takk du! 

Ville ha en sekvensiell kasse, men det fins ikke som jeg har funnet, sekvensielle kasser uten dogears, så kassene blir ødelagt ved gatebruk. Så da ble det dct istedenfor, så får vi se hvordan det virker i praksis. I tillegg er jeg drittlei manuell 😅

Blir spennende å se ja :) Høres i hvertfal morro ut.

Drittlei manuell? 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Daniel. skrev:

Blir spennende å se ja :) Høres i hvertfal morro ut.

Drittlei manuell? 😮

Jess, kjører ca. 9000mil i året med manuell kasse, så vil ha noe sekvensielt uten klutsj i morrobilene 😊

Så sitter å debatterer for meg selv om jeg skal få automatkassen i E60en forsterket, eller om jeg skal ha DCT i den og 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 23732 skrev:

Jess, kjører ca. 9000mil i året med manuell kasse, så vil ha noe sekvensielt uten klutsj i morrobilene 😊

Så sitter å debatterer for meg selv om jeg skal få automatkassen i E60en forsterket, eller om jeg skal ha DCT i den og 🤔

Ser den 👍 Syns det er litt digg med automatgir også. :)

DCT i 535en hadde vært tøft. Har noen gjort det før?

Ellers så hadde nok sikkert forsterket automat + xHP/Sutphin tuning vært rimelig oppegående det også. :)

Skulle gjerne ha fått overhalt og forsterket kassen i 335en min og, men så mye penger har jeg ikke 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Ser den 👍 Syns det er litt digg med automatgir også. :)

DCT i 535en hadde vært tøft. Har noen gjort det før?

Ellers så hadde nok sikkert forsterket automat + xHP/Sutphin tuning vært rimelig oppegående det også. :)

Skulle gjerne ha fått overhalt og forsterket kassen i 335en min og, men så mye penger har jeg ikke 😂

Ikke som jeg vet, har kontakt med en finne som har cracket tcuen på F8x kassene, så man kun trenger dobbel CAN for at kassen skal fungere.

Satser på 900nm i motor, så en orginal DCT-kasse blir litt knapt uten clutchkit fra Dodson eller SSP og da snakker man kronerulling. 

Blir uansett å kjøre bilen slik den er nå denne sesongen, mulig han finnen har en ferdig løsning på DCT ila året. blir ikke gjort noe med kassen før neste sesong uansett. Finnene som tar seg av forsterkning av automatkassen skulle ha 2400€ eks. moms for ny converter og forsterkning, så ikke noe avskyelig pris. Har xHP fra før av og godt fornøyd med det, så frister veldig å holde seg til automatkassen og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, 23732 skrev:

Ikke som jeg vet, har kontakt med en finne som har cracket tcuen på F8x kassene, så man kun trenger dobbel CAN for at kassen skal fungere.

Satser på 900nm i motor, så en orginal DCT-kasse blir litt knapt uten clutchkit fra Dodson eller SSP og da snakker man kronerulling. 

Blir uansett å kjøre bilen slik den er nå denne sesongen, mulig han finnen har en ferdig løsning på DCT ila året. blir ikke gjort noe med kassen før neste sesong uansett. Finnene som tar seg av forsterkning av automatkassen skulle ha 2400€ eks. moms for ny converter og forsterkning, så ikke noe avskyelig pris. Har xHP fra før av og godt fornøyd med det, så frister veldig å holde seg til automatkassen og

Skjønner.

Nei standard clutchkit er vel ikke akkurat beregnet for 900Nm 😅

Har fått pristilbud på 70.000kr for vanlig overhaling av automatkassen i min bil fra Automatgear Service 😂

Har lyst å prøve xHP, men litt dumt å gjøre det når kassen ikke er helt tipp topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daniel. skrev:

Skjønner.

Nei standard clutchkit er vel ikke akkurat beregnet for 900Nm 😅

Har fått pristilbud på 70.000kr for vanlig overhaling av automatkassen i min bil fra Automatgear Service 😂

Har lyst å prøve xHP, men litt dumt å gjøre det når kassen ikke er helt tipp topp.

Maxx har kjørt 1000nm på standardkløtsjer, kun oppjustert oljetrykk til kløtsjene, men det er gjerne ikke på en bil på 1600kg, så kan fort begynne å slure

Hehe, fikk samme pris for forsterkning til 1000nm, samt 98000 og 160000 for 1100 og 1200nm. Helt latterlig opplegg, vet ikke om man skal le eller grine, RATS skulle ha 58000 bare for en overhaling. For å sette det i perspektiv, så skal ZF ha 38000 pluss moms for en fabrikkny kasse med converter.

Er bare å kjøre på, er en helt annen verden med xHP! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...