Gå til innhold

Surr med kjørelys bak på E39

Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Sliter litt med ene baklykten min nå. Kjørelyset funker nemlig ikke. Alle de andre funker og ingen av pærene er gått. Prøvde å koble ut og inn noen ganger, og til slutt fikk jeg litt svakt lys i deler av de to øverste rørene bare. 

DSC_2026.JPG

Men fikk da også varsellampe på baklyset i dashbordet. Den forsvant etter en stund, og det gjorde lyset også. Men lukter svidd fra lykten. Alt fungerte fint i går. Høyre lykt funker som den skal.

Noen tips? Er en 2002 E39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere her inne som har opplevd at det danner seg dårlig kontakt på E39 baklykter, spesielt facelift har jeg skjønt.

Det at feilmelding kommer og går kan nettopp tyde på akkurat det.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dårlig kontakt hos meg også med Facelift Lykter, det var helt rustet inni kontakten og den midterste pinnen var helt borte, jeg røsket bare bort hele kontakten og loddet ledninger direkte på de banene som er der, funker som bare det :)

Problemet er stort sett bare på høyre side bak, leste i ett annet forum at det kunne være tett utluftning som gjorde det muligens, det er noen sorte lufteriller rett ovenfor batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du drar ut kontakten fra baklykten så er det den sorte kontakten som står igjen i selve baklykta, om du kikker inni der er det 6 sånne Pins.

Elektronikkrens er vel greitt tenker jeg, men før du sette i kontakten igjen bør du ha på noe som beskytter kontakten mot at irr skal oppstå igjen, skal vel være noe slags fett man kan spraye på tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, RemyNG skrev:

kretskortet med led lysene er svidd. 

Hva gjør man eventuelt da? Lodde på ledninger?

1 time siden, Haug523 skrev:

Okei, takk skal du ha! Men det holder å bare spraye på elektronikkrensen eller må det gnikkes på med noe etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gabz skrev:

Hva gjør man eventuelt da? Lodde på ledninger?

Okei, takk skal du ha! Men det holder å bare spraye på elektronikkrensen eller må det gnikkes på med noe etterpå?

Du kan lodde på ledninger ja, men på Led stripen er det 2 kontakter som går inn på den skinnen/platen, så du kan bare kople en ledning inn på de 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...