Gå til innhold

MiniMs E60 M5


 Share

Anbefalte innlegg

Var innom BMW og fikk hentet en nøkkel jeg bestilte i dag. Han på delelageret skulle være med meg å programmere nøkkelen å jeg fikk han da til å låse opp bilen med den nye nøkkelen som ikke var programmert uten at alarmen gikk. Er dette riktig? Jeg kunne tenkt meg at alarmen gikk når bilen ikke var låst opp av kodet nøkkel. 

 

Han fikk heller ikke til å programmere den nye nøkkelen så jeg tok den bare med hjem så kan jeg få satt den opp selv. Regner med at det løser seg om ikke nøkkelen er defektk i fra fabrikk da ^^  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering igjen. Lyktene har irritert meg litt så måtte ta en runde på dem i dag. 

 

Litt "før" bilder kommer her

before1.JPGbefore2.JPGbefore3.JPG

Og et lite stemningsbilde før jeg gikk i gang :)

IMG_1196.JPGIMG_1197.JPG

Gjorde først en feil ved at jeg ikke polerte ned hele UV-laget på hele lykten så det gikk bort mye tid i tull med det. Metoden jeg fant ut som fungerte bra var våtsliping for hånd med 320,600 og så maskin 1000-1500-2000- cut polering som fulgte med og så Menzerna heavy cut 400 på oscillerende maskin til slutt som finish. Vasket så med rødsprit og hadde på UV-behandling. Her er et bilde etter at det er slipt ned. Ser ganske håpløst ut da :D 

during.JPG

Og noen "etter" bilder. 

after1.JPGafter2.JPGafter3.JPG

 

Neste for tur tenker jeg blir bilen med en runde med dette.

IMG_1191.JPG

 

Har ellers prøvd å følge med å se om jeg finner løftebukk til salgs for en ok slant med penger, men det har vært litt dårlig på brukten. Om noen skulle vite om noe slikt så tar jeg i mot tips! Må ha det for å få tatt rådelager jobben.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, minim skrev:

Gjorde først en feil ved at jeg ikke polerte ned hele UV-laget på hele lykten så det gikk bort mye tid i tull med det. Metoden jeg fant ut som fungerte bra var våtsliping for hånd med 320,600 og så maskin 1000-1500-2000- cut polering som fulgte med og så Menzerna heavy cut 400 på oscillerende maskin til slutt som finish. Vasket så med rødsprit og hadde på UV-behandling. Her er et bilde etter at det er slipt ned. Ser ganske håpløst ut da :D 

during.JPG

Og noen "etter" bilder. 

after1.JPG

 

 

Fantastisk bra! Ser nye ut :) 

Har prøvd meg på drill og kit fra ett eller annet firma, gikk ikke så bra. Men det var plastlykter på gamle e46n. Kjøpte nye lykter etterpå :P 

Maskin, brukte du da drill? Hvor kjøpte du kittet? Må ta mine lykter snart, men de så ikke ut som dine :o For en forskjell!

Hvordan behandlet du med UV? Er det bare spray-on?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det alle mann :)

18 hours ago, Tommy H said:

Flott bil som ser ut til å ha kommet til riktig person :-)

Kan det stemme at dette er den som var til salgs hos Bergen Bilcenter for en stund siden?

Det kan godt være. Jeg kjøpte den ikke av dem, men jeg vet at den var innom Bilcenteret en stund.

 

10 hours ago, Gorg said:

Fantastisk bra! Ser nye ut :) 

Har prøvd meg på drill og kit fra ett eller annet firma, gikk ikke så bra. Men det var plastlykter på gamle e46n. Kjøpte nye lykter etterpå :P 

Maskin, brukte du da drill? Hvor kjøpte du kittet? Må ta mine lykter snart, men de så ikke ut som dine :o For en forskjell!

Hvordan behandlet du med UV? Er det bare spray-on?

Det er plastlykter på disse også så det skal ikke mye polering til for å få bort skader. Jeg kunne sikkert tatt mer for å få det helt perfekt, men jeg lot de dypeste steinspruta stå igjen så det ble igjen noe materiale i det hele tatt :D

 

Jeg brukte drill ja på ca. 15-2000 rpm og brukte mye vann hele tiden slik at våtslipepapiret alltid gikk i vann samt at jeg renset papiret ofte så det ikke klogget seg med plast. Lett trykk og alltid bevegelse på slipingen kom jeg til at det var det beste, men det gikk en del tid med det. I youtube videoen brukte de 6-7 minutter på en lykt så jeg. Tror jeg brukte ca. 5 timer, men så var mine ganske ødelagt også pga av alle sprekkene. 

Jeg brukte kittet i lenken under i fra bilnerden og der fulgte det med UV behandling. 

http://bilnerden.no/flexipads-75-mm-headlight-restoration-kit

 

I tillegg brukte jeg dette 2000 slipepapiret siden jeg synst 1500 ble ganske grovt å få fint med kun poleringen etterpå. Disse pad'sa er mye bedre enn de som fulgte med i kittet også så om jeg skulle gjort det igjen så hadde jeg kjøpt inn flere grader av denne typen våtslipepapir. 

http://bilnerden.no/rupes-x-cut-p2000-vatslipepad

Og denne her til finish. Den kan brukes til å ta store riper på bilen også så kjekk å ha uansett. Med denne brukte jeg DA maskin. Litt mye bilnerden reklame, men det var der jeg handlet så da ble det enkleste plassen å finne det ^^ Vet at biltema har noen slipesett også, men aner ikke kvaliteten på det og jeg tror faktisk prisen var ganske lik også så jeg fant ut at det ikke var noe å spare på. Er jo jobben som tar tid her så om det koster 200 eller 300 betyr lite om du må ta hele jobben på nytt igjen. 

http://bilnerden.no/menzerna-heavy-cut-compound-400

Edit: her er "promo" videoen deres. Gjorde det ikke helt slik men :D

 

Endret av minim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da bar løftebukken montert og det er egentlig klar for rådelager jobben. Jeg har noe forefallende arbeid på bruksbilen som har fått knekt en fjær så regner med å bytte den først før jeg begynner med kosebilen :) blir Hærlig å jobbe under den her kontra jekk. Får ikke full høyde pga garageporten, men får ca 1.7 under bilen når den er maks hevet så det er helt Ok å jobbe med. 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt verktøy porno :) Var så drittlei av luft muttertrekker som ikke klarte å få løst bolter at nå røyk jeg på en elektrisk en. Fantastisk kraft i den saken der! Blir testet bedre når jeg skal ta siste fjæra på E70en, men tror denne skal klare det meste med løsrivingskraft på 1491Nm :o Videoen under er på M5en så det er ikke allverdens store bolter, men de var dratt godt til. 

Ikke meningen at det skal være en reklame altså, men en kamerat viste meg sin Blå bosch batteri drevne muttertrekker her om dagen når jeg plagdes med lufttrekkeren min og jeg ble helt frelst. Forstår nesten ikke at det kan være så mye kraft i batteridrevet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...