Gå til innhold

Opplevde road rage i Oslo


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ser heller ikke hensikten med å anmelde dette. Selv innbrudd i hus og biltyveri med kjent gjerningsmann blir henlagt, så road rage og hærverk blir lagt nederst i bunken. En annen ting er at politiet lagrer informasjon også på anmelder/fornærmede i loggen, så i verste fall kan det bli brukt mot deg en annen gang. Jeg ville heller anbefalt å bevæpne deg med noe lett tilgjengelig i bilen - om du ikke bruker det er det i hvert fall en ekstra trygghet og hjelper på selvtilliten hvis noe skulle skje igjen. Selv kjører jeg med både en stor jaktkniv og en hjulvinne lett tilgjengelig i tilfelle man møter på slike folk.

Dog må det sies at det høres ut som øst-europeerne angrep feil person. Det er veldig atypisk polakker i Norge å gjøre slike stunt på åpen gate i dagslys. Deres type kriminalitet (narkosmugling, innbrudd og tyveri) blir gjerne gjort i ly av natten og sjeldent så utagerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt overrasket over hvor liten tillit du har til politiet. For noen måneder siden opplevde jeg at en ung fyr i en litauisk E39 M5 (eller i allefall en E39 som så ut som en M5) en tidliig morgen relativt tett på sentrum av Århus plutselig foretar en temmelig halsbrekkende forbikjøring midt i veien med mange biler kommende direkte imot bare for å legge seg først i køen av biler på vei inn mot byen og dermed bremse kraftig (åpenbart for å vise at han hadde makten). Jeg merket meg bilen, sjåføren og tenkte at det ikke går lang tid før han blir stoppet av politiet. 20 minutter senere kjører jeg den samme strekningen i motsatt retning og der sto den samme bilen litt nærmere byen avskiltet og med politiets markeringsbånd rundt hele bilen i påvente av at den skulle bli tauet bort. Det er definitivt også et spørsmål om vilje fra politiets side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat - når de ikke har vilje eller ressurser til å straffe folk som blir tatt på fersk gjerning under innbrudd i hus eller biltyveri - hvorfor skal de kjøre land og strand rundt og lete etter noen folk i sølvfarget 3-serie som visstnok angrep en person når politiet ikke har bevis for at noe av dette har skjedd.    En kamerat hadde innbrudd i huset når han var bortreist. Politiet stoppet og gikk inn fordi de kjente igjen bilen til tyven, men selv om de tok han på fersk gjerning i andre etasje og med bilen full av tjuvgods ble saken henlagt.

Jeg fikk selv bilen frastjålet, og selv om de hadde masse fingeravtrykk, foto fra bomringen, annet tjuvgods i bilen og de selv sa at de visste hvem gjerningsmennene var ble saken henlagt. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal ha tillit til politiet når de er mer opptatt av å mele sin egen kake (evig klaging på lønn og arbeidstider) når man i realiteten kommer lengre med preventive metoder som å beskytte egen eiendom og ha våpen tilgjengelig for å skremme vekk folk som gjør hærverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Werther skrev:

om du ikke bruker det er det i hvert fall en ekstra trygghet og hjelper på selvtilliten hvis noe skulle skje igjen.

Dette er et veldig godt poeng fra werther. Spesielt kvinner som ferdes områder det kan være mye tull (mao, nesten uten unntak store byer, vel å merke "feil del") ettersom at bevæpning er en veldig bra "equalizer". Er man ikke trent til å finne frem vinnerviljen og aggresjon i møte med aggresjon er det lett å bli passiv og dermed et offer. Et enkelt "våpen" vil kunne styrkre selvtilliten (som er langt viktigere enn våpenet i seg selv) samt gi et signal om at du mener alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Werther skrev:

Akkurat - når de ikke har vilje eller ressurser til å straffe folk som blir tatt på fersk gjerning under innbrudd i hus eller biltyveri - hvorfor skal de kjøre land og strand rundt og lete etter noen folk i sølvfarget 3-serie som visstnok angrep en person når politiet ikke har bevis for at noe av dette har skjedd.    En kamerat hadde innbrudd i huset når han var bortreist. Politiet stoppet og gikk inn fordi de kjente igjen bilen til tyven, men selv om de tok han på fersk gjerning i andre etasje og med bilen full av tjuvgods ble saken henlagt.

Jeg fikk selv bilen frastjålet, og selv om de hadde masse fingeravtrykk, foto fra bomringen, annet tjuvgods i bilen og de selv sa at de visste hvem gjerningsmennene var ble saken henlagt. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal ha tillit til politiet når de er mer opptatt av å mele sin egen kake (evig klaging på lønn og arbeidstider) når man i realiteten kommer lengre med preventive metoder som å beskytte egen eiendom og ha våpen tilgjengelig for å skremme vekk folk som gjør hærverk.

Jeg er så enig @Werther Er som jeg sa lenger opp, så lenge det ikke gjelder drap, ran eller økonomisk snusk er dem totalt uinteressant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.6.2016 at 16.24, Slavearbeider'n skrev:

Blir nok dashcam på meg nå. Tør jeg spørre hva slags kamera du har?

Spør du meg så er det en meget god investering, og litt ekstra sikkerhet på veien. Har skrudd av GPS og hastighetsmåling da, av naturlige årsaker :P Jeg har en DOD LS430W. Er veldig fornøyd med det - både i lyse og mørke omgivelser :) Anbefales. Har et klipp du kan se om du vil se videokvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.6.2016 at 18.26, Slavearbeider'n skrev:

Har ikke så god tro på politi ser du. Fått endel "saken er henlagt grunnet bevisets stilling" fra politiet. Så lenge det ikke gjelder, drap, ran eller økonomisk snusk er alt annet uinnteresant virker det som.

Skjønner den, men det kan være andre tilsvarende saker med samme innvolverte, Tipper du ikke er den eneste som har opplevd slikt desverre. Slikt pakk må vekk fra gatene.

Pepperspray kan være en lur invistering. Både i bilen og "på byen". Så har du litt tid på og komme deg vekk fra sitvasjoner som dette.

Endret av Espen Aass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...