Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er kjent med at flere har opplevd motorhavari ifm. registerkjedebrudd på N47 motoren. 

Det er dog uklart hvor stort omfanget i Norge egentlig er.  Skulle du ha opplevd dette eller kjenner til noen som har, vennligst ta kontakt.  

Endret av BeeMW
Skrevet

per mid 2014 har det vært 3-4 tilfeller som har blitt reparert i bergensområdet uten at jeg kjenner til alle seriene som var betruffet. Felles er at det var N47

Skrevet
On ‎25‎.‎06‎.‎2016 at 0.24, TRF-Racing skrev:

Dette er litt som å høre Møller si at de ikke var kjent med problemer på DSG kassene....

Hø? BMW har jo anerkjent problemet og utvidet garantien ved tilfeller som dette, gitt at bilen er gått under 100k og har fulgt serviceprogrammet.

Men ja har hørt historier om møller/teigland og DSG problemene, men tror ikke VAG har helt anerkjent offisielt problemene. Flott kasse, (når den funker) :) 

Skrevet

BMW Norge sluttet med å fikse disse nå i januar, aksjonen er borte. 

Uansett så er du rimelig trygg så lenge man har N4720DC. 

Skrevet
3 timer siden, Clarity skrev:

BMW Norge sluttet med å fikse disse nå i januar, aksjonen er borte. 

Uansett så er du rimelig trygg så lenge man har N4720DC. 

Bare av ren nysgjerrighet, hvorfor er denne motoren "tryggere" enn de andre i N47 serien.?

Skrevet
3 minutter siden, FritzP skrev:

Bare av ren nysgjerrighet, hvorfor er denne motoren "tryggere" enn de andre i N47 serien.?

Oppdatert kjededrev og guides som jeg har forstått det. :)

 

 

Skrevet
On Tuesday, June 28, 2016 at 0:44 PM, quandt1960 said:

Hø? BMW har jo anerkjent problemet og utvidet garantien ved tilfeller som dette, gitt at bilen er gått under 100k og har fulgt serviceprogrammet.

Men ja har hørt historier om møller/teigland og DSG problemene, men tror ikke VAG har helt anerkjent offisielt problemene. Flott kasse, (når den funker) :) 

BMW har ikke anerkjent problemet.  Da sitter ihvertfall du på mer informasjon enn BMW Norge.  

Hvor har du dette fra?  

Skrevet

Kanskje det ikke dekkes noe lengre, men ville ikke nølt med å gå å klage om det skramler fra kjedet

Uansett så er det vel generelt å være påpasselig med olje og filterskift

Case 1:

For engines N47, N47DKO, N47S, interval from 01.03.2007 to production 05.01.2009.

Case 2:

N47 engine, N47DKO, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011

 

Skrevet
4 hours ago, BeeMW said:

BMW har ikke anerkjent problemet.  Da sitter ihvertfall du på mer informasjon enn BMW Norge.  

Hvor har du dette fra?  

Vet ikke om de annerkjenner noe som helst :D Er jo en haug av ras på S65 og S85 motoren også pga rådelager som går før bilene har gått 100k km, men BMW bare trekker på skuldrene.. 

Skrevet
6 timer siden, BeeMW skrev:

BMW har ikke anerkjent problemet.  Da sitter ihvertfall du på mer informasjon enn BMW Norge.  

Hvor har du dette fra?  

Hvor har du dette fra, at de ikke anerkjenner noe? 

Både BMW i Harstad og i Tromsø anerkjente dette, og ordnet saken raskt og smertefritt.

Skrevet

 

Så om Kenneth fra Målselv får motorhavari pga registerkjedebrudd på en 2008 N47 motor, så "anerkjenner Harstad og Tromsø dette" og "ordner saken raskt og smertefritt"?

De punger ut 60,000 for en ny motor og gjør arbeidet gratis? 

Skrevet (endret)
15 minutter siden, Gorg skrev:

Er aksjon på N47 mellom 08-09 hos BMW, har vært det ei stund.

Var det ja, inntil nå i januar. BMW Norge har stoppet med det.  

Kan dokumentere dette ytterlige om det skulle være nødvendig. 

Endret av Clarity

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...