Rsbergh Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 Hei, jeg hadde service for kort tid siden og har kjørt 6 000 km etter det. Olje lampen lyser oransje når jeg slår av motoren. Hvordan er jeg sikker og sjekker at jeg har riktig olje nivå og ikke fyller for mye? På forhånd takk for nyttige råd og tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 Bruk peilepinnen, tørk den godt av og mål om den er over eller under minimum. Er den under min, må du fylle, men det kan også være en sensor som er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsbergh Skrevet Juni 30, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2016 Tusen takk for godt tips Usikker om jeg har peilepinne, så det må jeg undersøke nærmere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 Står det ikke hvor mye du skal etterfylle? Jeg fikk oransje lampe på M5'n for litt siden og da sto der at jeg skulle etterfylle 1 liter. Fylte 1 liter og aktiverte ny måling inne i bilen (har ikke peilepinne) og da viste den fult nivå igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsbergh Skrevet Juni 30, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2016 Takk for godt råd. Jeg har ingen M5, men en grei og sporty bil (320 1 e92 2010 mod) som jeg vil ta best mulig vare på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 2 timer siden, minim skrev: Står det ikke hvor mye du skal etterfylle? Det er jo ikke sikkert han har idrive da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 39 minutes ago, Reef89 said: Det er jo ikke sikkert han har idrive da. Står ikke i iDrive hos meg heller det kommer opp i det lille displayet i speedometeret. Peak reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 4 timer siden, Reef89 skrev: Det er jo ikke sikkert han har idrive da. Står vel i instruksjonsboka likevel? Peilepinne har du nok, men å finne den i all elektronikken.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 Det er langt fra sikkert. Ingen av mine har det. Popza reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 4 minutter siden, awt skrev: Det er langt fra sikkert. Ingen av mine har det. Virkelig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 Jepp, virkelig. Popza reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 De droppa den for noen år siden, men den har vel gjort comeback på en del modeller. Er ikke så rart at den ble droppet egentlig, noen ganger kan det være helt bajs å få lest av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 Var nå litt sjarm med peilepinnen også. Likte rutinen med å peile når jeg var innom for å fylle bensin, men nå viser det jo greit i displayet. En annen ting er jo at peilepinnen bare virket også. En sensor kan feile og vise feilaktig at alt står bra til, men trolig så vil den også være en hjelpende hånd for 70-80% av de som kjører bil som aldri har tatt i panseåpneren før. Det burde nå være mulig å levere med begge deler tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå