Gå til innhold

Etterfylling av Olje

Rsbergh
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde service for kort tid siden og har kjørt 6 000 km etter det. Olje lampen lyser oransje når jeg slår av motoren. Hvordan er jeg sikker og sjekker at jeg har riktig olje nivå og ikke fyller for mye? På forhånd takk for nyttige råd og tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det ikke hvor mye du skal etterfylle? Jeg fikk oransje lampe på M5'n for litt siden og da sto der at jeg skulle etterfylle 1 liter. Fylte 1 liter og aktiverte ny måling inne i bilen (har ikke peilepinne) og da viste den fult nivå igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De droppa den for noen år siden, men den har vel gjort comeback på en del modeller. Er ikke så rart at den ble droppet egentlig, noen ganger kan det være helt bajs å få lest av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nå litt sjarm med peilepinnen også. Likte rutinen med å peile når jeg var innom for å fylle bensin, men nå viser det jo greit i displayet. En annen ting er jo at peilepinnen bare virket også. En sensor kan feile og vise feilaktig at alt står bra til, men trolig så vil den også være en hjelpende hånd for 70-80% av de som kjører bil som aldri har tatt i panseåpneren før. Det burde nå være mulig å levere med begge deler tenker jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...