Lakselars Skrevet Juli 2, 2016 Skrevet Juli 2, 2016 Hei! Kjørte bilen inn i vaskehallen på jobb nå nettopp. Når jeg parkerte bilen og skulle til og ta på avfetting oppdaget jeg en blå/grønn liten dam under bilen rett ved venstre fram dekk i området rundt der hjulbuen slutter. Bilen har nå stått i ca 15-20 minutter og dammen er på størrelse med en håndflate og vesken lukter sterkt og alkoholaktig. Kan dette være kjøleveske ? Jeg sjekket kjølevesken tidligere idag Ifm luft og pollenfilter bytte. Kjølevesken var forøvrig på maks. Skal vente til motoren har blitt kald før jeg sjekker nivået på nytt igjen. Har dere noen tips til hva det kan være ? Info om bilen: e91 318d motor N47D20C km.stand 134000 Alle servicer er fulgt til punkt og prikke. Har planlagt og dra på bilferie imorgen så hadde vært veldig kjipt om vi ikke hatt fått dratt på denne grunnet mulig feil på bilen.. Håper på raske svar. på forhånd takk 😊
Otis Skrevet Juli 2, 2016 Skrevet Juli 2, 2016 Om du har kjølevæske beholder på den siden i motorrommet så er det nok litt kjølevæske som er har kommet pga for mye. Altså overskudd.
M.Lunde Skrevet Juli 2, 2016 Skrevet Juli 2, 2016 Du veit sikkert bedre enn meg Otis, men vil ikke overskudd fordampe? Jeg synes det hørtes rart ut med en dam. Jeg aner ikke, men trodde det var slik.
Haug530D Skrevet Juli 2, 2016 Skrevet Juli 2, 2016 Kjølevæske lukter ikke alkohol. Har du spylervæsketank på den siden?
Carlsius Skrevet Juli 2, 2016 Skrevet Juli 2, 2016 Eneste mulige væsken det kan være er spylervæske eller kjølevæske i mine øyne. Mtp at det lukter alkohol vil jeg helle mot spylervæske. En måte å finne ut hvilken av de to væskene det kan være er å bytte ut spylervæsken med vann, så kan du dermed se forskjell på det som lekker om det da er blått eller klart (Eller bare kjøre spylervæsken tom å se om lekkasjen slutter)
Otis Skrevet Juli 2, 2016 Skrevet Juli 2, 2016 På 2.7.2016 den 19.56, M.Lunde skrev: Du veit sikkert bedre enn meg Otis, men vil ikke overskudd fordampe? Jeg synes det hørtes rart ut med en dam. Jeg aner ikke, men trodde det var slik. Expand Nja. Om lekkasjen er veldig liten så kan det nok fordampe før man ser det. Ellers ser man det.
E.C. Skrevet Juli 2, 2016 Skrevet Juli 2, 2016 Garantert spylervæske. Kjølevæske består av etylenglykol og vann, det lukter ingenting. Otis reagerte på dette 1
Lakselars Skrevet Juli 2, 2016 Forfatter Skrevet Juli 2, 2016 Har fulgt med på kjøleveksebeholderen og nivået har ikke sunket i det heletatt. Luktet på spylevesken når jeg kom hjem igjen og lukten var helt identisk. Så er "Heldigvis" lekasje en plass i spyleveskesystemet og ikke kjøleveske lekasje. Tusen takk for svar
Rollaug Skrevet Juli 7, 2016 Skrevet Juli 7, 2016 Viss du fyller for mykje spylerveske så er dei ein ventil omtrent rett over venstre framhjul som slepp ut det som du har fylt for mykje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå