Gå til innhold

Forbruk 525xd


530xda
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg hadde en 530xd før med 235hk. Syns denne brukte mindre drivstoff på bykjøring enn den jeg har nå med 197hk.

På langkjøring har jeg brukt 0.61. Men bykjøringa ligger den på 1.3

Noen formening om dette?

Endret av 530xda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst har du kontrollmålt begge? Kan være variasjoner mellom faktisk forbruk og målt i computer i forskjellige modeller.

Begge e60/61? Eneste jeg kan komme på er at med samme motor som det ofte har vært på 525d og 530d, så er det mer turbotrykk på 530 og vil vel da i praksis bruke mindre drivstoff. 

Akkurat som at min fars m550d har målt ned til 0.49 på langkjøring. Med 3.0 diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 530xda skrev:

Hei. Jeg hadde en 530xd før med 235hk. Syns denne brukte mindre drivstoff på bykjøring enn den jeg har nå med 197hk.

På langkjøring har jeg brukt 0.61. Men bykjøringa ligger den på 1.3

Noen formening om dette?

Sjekk om du får full driftstemperatur på kjølevannet.

2 timer siden, Gorg skrev:

Eneste jeg kan komme på er at med samme motor som det ofte har vært på 525d og 530d, så er det mer turbotrykk på 530 og vil vel da i praksis bruke mindre drivstoff. 

Akkurat som at min fars m550d har målt ned til 0.49 på langkjøring. Med 3.0 diesel

Nei, bare nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gorg skrev:

Først og fremst har du kontrollmålt begge? Kan være variasjoner mellom faktisk forbruk og målt i computer i forskjellige modeller.

Begge e60/61? Eneste jeg kan komme på er at med samme motor som det ofte har vært på 525d og 530d, så er det mer turbotrykk på 530 og vil vel da i praksis bruke mindre drivstoff. 

Akkurat som at min fars m550d har målt ned til 0.49 på langkjøring. Med 3.0 diesel

Tviler på at turbotrykk vil bidra til lavere forbruk. Min far har en 525d den gjør også 0.49 på langkjøring og den har også 3l diesel. 

Er nok som CrZyWiz skriver, er sikkert et eller annet med drifstemp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan sjekker jeg temperatur. finner ikke i idrive?

det er en e61, touring bruker vel noe mere enn sedan som den forrige var, men ikke så mye som jeg opplever. 1.3 er reelt forbruk, kjørecomputeren er brukbart nøyaktig.

 

automatgir!

Endret av 530xda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 530xda skrev:

hvordan sjekker jeg temperatur. finner ikke i idrive?

det er en e61, touring bruker vel noe mere enn sedan som den forrige var, men ikke så mye som jeg opplever. 1.3 er reelt forbruk, kjørecomputeren er brukbart nøyaktig.

 

automatgir!

https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiR2MTCg_PNAhUECZoKHSYCAccQtwIIHDAA&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DenvKMwftf6w&usg=AFQjCNGSJV2w81mdj3iK9qHHxXgq4rNdww&sig2=7BYnUwzvFIdHxf7TD-IEKw&bvm=bv.126993452,d.bGs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 530xda skrev:

Oppdatering. 

På tur. Ligger mellom 69 og 75 grader i normal fart. 79 grader i noen lange bakker. Kommer til 50 sone, ned i 65 grader.

Synspunkt på dette.? 

Høres lavt ut. Oljetempen på min f10 ligger beint på 100°, aldri sett den over, og kun under om vinteren i -20°.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 530xda skrev:

Oppdatering. 

På tur. Ligger mellom 69 og 75 grader i normal fart. 79 grader i noen lange bakker. Kommer til 50 sone, ned i 65 grader.

Synspunkt på dette.? 

Som E.H.D sier, så er temp alt for lav, og vil gi høyt forbruk. Antagligvis må du bytte EGR thermostat, de går ofte i stykker, er gjenganger på E6x. Temp bør ligge på 85-90+'C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...