havardfred Skrevet Juli 27, 2016 Share Skrevet Juli 27, 2016 Chipet bilen med en såkalt powerbox for 2 uker siden. Etter det har bilen sperret på rundt 4000rpm. Har snakket med forhandleren som sier det ikke gjør noe, å kjøre videre med det sånn men skulle komme innom en dag så han kunne se på det. Men idag når bilen var kald og jeg startet den dauet den etter 20sek og når jeg skulle starte på nytt chinnet jeg uten å få start. Tok av og på tenningen og den startet fint. Så rett før jeg var hjemme begynte motorlampen og lyse gult, og jeg dauet bilen øyeblikkelig, gikk ut, monterte ut chipen og kjørte videre de siste hundre meterene uten problem. Tror dere bare det var chipen som var problemet eller noe annet?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 27, 2016 Share Skrevet Juli 27, 2016 Det er vel ganske åpenbart hva som er problemet her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havardfred Skrevet Juli 27, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2016 Joda men det er altså ikke noe problem å kjøre videre nå uten powerboxen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 27, 2016 Share Skrevet Juli 27, 2016 kast powerboksen dønn i trynet på han du kjøpte den av, få pengene igjen og få en ordentlig chip istedet.. powerbokser lager mer trøbbel enn godt, kjør videre med god samvittighet nå Bækkmann, Maxmek, uglefossen og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 30, 2016 Share Skrevet Juli 30, 2016 Som nevnt over, powerbokser er bare tull. Det eneste de gjør er å steppe inn mellom sensor for railtrykk (dieseltrykk inn på dysene) og motorstyringen og lurer denne da til å gi på mer trøkk. Enkel men veldig uraffinert måte å trimme på da dette er resultatet du får av dårlige bokser, evt bokser som er ment for flere enn en motortype. Ta den av, lever tilbake. kjøp ecu flash hvis du skal chippe. Ikke noe problem å kjøre nå uten boksen, det har som regel ikke skjedd skade av bare en liten tur sånn her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå