RNJ Skrevet August 14, 2016 Share Skrevet August 14, 2016 Jeg skal en tur i bil til Amsterdam i starten av september og har etterfølgende noen fridager før jeg kjører tilbake til Oslo. Kjøretøyet er langt fra BMW men likevel satser jeg på å få kjørt litt og gjerne få til noen bilrelaterte opplevelser. Jeg har aldri tidligere vært på Nürburgring og tenkte derfor å benytte anledningen til å daffe en runde bare for å oppleve stedet. Er det noen som har anbefaling ift hotell? Videre lurte jeg på å kjøre innom Heidelberg (som jeg har hørt mye fint om) for deretter å fortsette til Stuttgart og Porsche museet. Noen hotellabefalinger her? Jeg har sannsynligvis ikke anledning til å dra veldig mye lengre syd enn Stuttgart før jeg må sette kursen nordover, men har heldigvis tidligere vært i München og sett BMW Welt og museum. Er det noen som har andre anbefalinger når man er på disse kanter i Tyskland og har et par dager til disposisjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbergan Skrevet August 14, 2016 Share Skrevet August 14, 2016 17 minutes ago, RNJ said: Jeg skal en tur i bil til Amsterdam i starten av september og har etterfølgende noen fridager før jeg kjører tilbake til Oslo. Kjøretøyet er langt fra BMW men likevel satser jeg på å få kjørt litt og gjerne få til noen bilrelaterte opplevelser. Jeg har aldri tidligere vært på Nürburgring og tenkte derfor å benytte anledningen til å daffe en runde bare for å oppleve stedet. Er det noen som har anbefaling ift hotell? Videre lurte jeg på å kjøre innom Heidelberg (som jeg har hørt mye fint om) for deretter å fortsette til Stuttgart og Porsche museet. Noen hotellabefalinger her? Jeg har sannsynligvis ikke anledning til å dra veldig mye lengre syd enn Stuttgart før jeg må sette kursen nordover, men har heldigvis tidligere vært i München og sett BMW Welt og museum. Er det noen som har andre anbefalinger når man er på disse kanter i Tyskland og har et par dager til disposisjon? Nurburg er lite så og hvis du er der på en ukedag så er det et stille sted. Bodde på Linder i sommer og det er et bra hotell med god frokost. Finnes billigere alternativer. Merk at du IKKE må kjøre med vanlig leiebil på ringen. Alle de store selskapene nekter deg dette og det kan godt hende du blir stoppet før du får lov til å kjørte utpå med en hertz logo på bilen. Da er det bedre å leie en bil herfra http://www.rsrnurburg.com/ Mye bedre opplevelse og flere av dem er rigget for banebruk med bur, gateslicks osv. Ingen behov for å leie en spesielt rask bil hvis du aldri har vært der før. Jeg ble frakjørt av flere biler med lite motor når jeg var der i sommer med min M3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbergan Skrevet August 14, 2016 Share Skrevet August 14, 2016 Dette er også et alternativ: http://www.rent4ring.de/en/rentals-for-the-nordschleife.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 14, 2016 Share Skrevet August 14, 2016 (endret) Heidelberg kan absolutt anbefales og jeg kan også anbefale at du overnatter i byen iom. at de har et fint voksent uteliv med god bredde der (det er en internasjonal studentby med mange virksomheter knyttet til universitetet) og veien videre til Stuttgart er relativ kort. Bydelen Zuffenhausen der Porsche befinner seg er nord i Stuttgart og dermed det første du kommer til fra Heidelberg via Heilbronn. Jeg kan anbefale hotellet Crowne Plaza som ligger veldig sentralt i Heidelberg bare noen få hundre meter fra gamlebyen og begynnelsen på Hauptstraze (som er en gågate). Hotellet har også lukket garasje (litt trang, men er du tidlig ute får du en ok plass)... Endret August 15, 2016 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 15, 2016 Share Skrevet August 15, 2016 Adenau er vertfall ålreit, å ikke langt unna ringen. dog så er det dårlig uteliv hvis festing er formålet, men ålreit koslig plass med gammelt hotell etc etc hotellet het Wilden schwein Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet August 15, 2016 Share Skrevet August 15, 2016 Lindner hotellet eller dorint am ring i nurburg... Hadde satset på en av disse. Eventuelt Tiergarten. Vist du har tenkt å shoppe litt så ligger det en stor outlet utenfor stutgart. Outlet city metzingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNJ Skrevet August 15, 2016 Forfatter Share Skrevet August 15, 2016 Takk for gode svar! Jeg kjører egen bil så det er ikke noe problem med leiebil på ringen. Mest har jeg lyst på en tur med Ring Taxi, men regner med at jeg er for sent ute med å bestille. Flott med hotellanbefaling i Heidelberg. Det høres ut som en god idé å bo i Heidelberg og ta Porsche museet på veien videre. Jeg ser at det er to Lindner-hoteller ved banen: https://www.lindner.de/en/nuerburgring-congress-motorsport-hotel/welcome.html https://www.lindner.de/en/nuerburgring-hotel-eifeldorf-gruene-hoelle/welcome.html Hvilket av disse er det som dere anbefaler? Det siste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet August 18, 2016 Share Skrevet August 18, 2016 On 15.08.2016 at 1.12, Fredrik skrev: Jeg kan anbefale hotellet Crowne Plaza som ligger veldig sentralt i Heidelberg bare noen få hundre meter fra gamlebyen og begynnelsen på Hauptstraze (som er en gågate). Hotellet har også lukket garasje (litt trang, men er du tidlig ute får du en ok plass)... Jeg har også overnattet er par netter på det hotellet. Selv hadde jeg sansen for den irske puben nedi gågata som har karaoke på fredager - var skikkelig trøkk der, mange studenter og mye frisk synging utover natta. Rüdesheim am Rhein ligger ikke så langt unna Nurburgring og Heidelberg, og det er en grei by å stoppe opp i. Høy snittalder dog, så ikke noe partysted. Lindau langs Bodensee er også ok, men det er jo helt nede i syd. RNJ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNJ Skrevet September 11, 2016 Forfatter Share Skrevet September 11, 2016 Da kom jeg meg til Nordschleife og fikk en runde. Bilen er så langt fra racerbil som man kan komme, men uansett en morsom opplevelse. Nordschleife-klistermerke får passe ironisk distanse når det sitter bak på en Citroën C6 Werther, And-reas, Fredrik og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 11, 2016 Share Skrevet September 11, 2016 C6 er en virkelig fin og "ekte" Citroën. Ta godt vare på den. Jeg vil også ha et slikt klistremerke på Cactusen... RNJ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNJ Skrevet September 11, 2016 Forfatter Share Skrevet September 11, 2016 (endret) Bilen var hos en C6-ekspert i Amsterdam for total makeover. Det ble utført utvidet service samt at en del kritiske deler ble skiftet som preventivt vedlikehold. All software ble oppdatert og bilen gjennomgått fra A til Z. Jeg håper derfor at C6’en vil fungere som den skal en stund fremover Jeg hadde et par fine dager i Amsterdam med denne lånebilen Jeg har selv hatt en 2CV for mange år siden, men har ikke kjørt en slik på 25 år. Det var en morsom men også sjokkerende opplevelse. Det er nesten ikke til å tro at man kunne kjøpe den som bruksbil for bare 30 år siden! Endret September 11, 2016 av RNJ Marius2002, Fredrik og Werther reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 11, 2016 Share Skrevet September 11, 2016 Jeg har kun kjørt 2CV noen få ganger (og det begynner å bli noen år siden), men det sies at hvis bilen først kommer inn under huden på deg blir du hektet for livet. Jeg har det slik med oldschool Land Rover, som er omtrent på det samme nivået rent teknisk. Da jeg var barn/ungdom hadde vi imidlertid en Renault 4 som kone/bybil (i tillegg til en Peugeot 505) og den er jo ganske lik 2CV når det gjelder konseptet disse bilene er utviklet etter. Fine biler... RNJ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNJ Skrevet September 11, 2016 Forfatter Share Skrevet September 11, 2016 Da jeg satte meg bak rattet så tenkte jeg at dette kom til å bli skikkelig morsomt, men opplevde at bilen var tilnærmet ukjørbar. Først etter 15 minutter fant jeg meg til rette bak rattet. Det var morsomt å cruise rundt i den, men jeg fikk ingen stor må-ha-igjen følelse. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå