Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har for øyeblikket byttet ut den orginale radioen med en Eonon D5166ZE spiller. Fordelene med denne er  bluetooth, USB, GPS, AUX,  og handsfree.

Jeg er forsåvidt veldig fornøyd med den, men det er en ting jeg savner veldig. Det er og kunne bruke kjørecomputeren i speedometeret. Da jeg har stor kjørecomputer, så skal visst denne manøvreres fra den orginale radio enheten. Jeg kan kun skifte mellom Forbruk, snittfart, og alt det der fra ''BC'' knappen ved rattet. Mer kan jeg ikke gjøre uten den orginale radioen. Alt untatt snittforbruket er da null verdt spør du meg.

Så jeg lurer på: Hvis jeg monterer tilbake den orginale radioen. Hvilke muligheter har jeg da? Og hva er beste løsning? Det største kravet er selvfølgelig Aux. Men jo flere duppeditter, jo bedre! :D DAB+ er jo også ønskelig, men dette er kanskje litt vanskelig å få til med orginal radio?

Jeg kunne aller helst tenkt meg den orginale 16:9 enheten. Lurer da på hva jeg trenger for å montere dette? Eller er dette helt uaktuelt? Mye jobb er ikke et problem. Kostnad derimot..

Har kikket litt på Bavsound sine løsninger, og har veldig lyst til å montere noe slikt. Finnes det andre, og/eller bedre løsninger der ute? Takker på forhånd for alle forslag! :D 

Bilen er produsert 10. Juli i 2001, om det skulle ha noe å si. Understellsnummer CE59190.  Setter stor pris på alle tilbakemeldinger :) 

Endret av Bækkmann
Skrevet

Jeg har stor navi med den lille 4:3 skjermen. Jeg har beholdt denne for å beholde timere til Webasto og den originale telefonen bl.a   

For å få det hele litt mer moderne så bytta jeg ut cd-magasinet med en Mediabridge 1500 Bmw som har blåtann og Usb/Apple  slik at du får handsfree, og kan spille Spotify eller radioapper fra telefonen.  Du kan skifte sang på rattet og det viser sangtittel i naviskjerm når du bruker Spotify.  Den støtter satelittradio men tror ikke du får Dab.  Den støtter derimot Tunein appen i tillegg så bruker jeg Nrk sin radioapp på telefonen så jeg har aldri savna Dab.

https://www.amazon.com/DICE-MBR-1500-BMW-MediaBridge-Bluetooth-BMW/dp/B003INF6BE/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8

Skrevet
12 minutter siden, danskiii skrev:

Du kunne vel skiftet til store navi 16:9 uten problemer da?

Ja det har du rett i, har bare aldri somla meg til å bytte :)

Skrevet
11 timer siden, Hpi skrev:

Løsningen din høres jo helt super ut. Det største problemet for min egen del blir vel å montere orginal navi-pakke.. Da må vel store deler av ledningsnett osv. byttes :( 

Skrevet

Kan da umulig være en altfor stor jobb.

Litt jobb er det men f eks å ettermontere CIC navi i min E82 uten noe navi gikk for så vidt glatt for seg..

Må vel ha skjerm, navi og cd veksler pluss ledningsnett fra spiller til bagasjerom. Regner med det er flust med DIY på nett :) 

Skrevet

Ja, det er en helt grei jobb. Største delen er å legge kabelpølsen frem, men det er ikke verre enn at det er gjort på noen timer.

Man trenger minimum skjerm, kabelsett, radiomodul og navi-leser (sistnevnte kan erstattes med TV-modul riktignok).

Skrevet (endret)

Kan være jeg tar på meg denne jobben i min E39 så kan jeg lage en DIY til den også etter hvert om du er tålmodig :)

EDIT:

Må bare finne meg et rimelig sett først :P

Endret av danskiii
Skrevet

Det hadde jeg satt utrolig stor pris på! :) Har lett litt etter DIY, men finner hovedsaklig hvordan man oppgraderer fra liten navi til 16:9, og det er jo en smal sak x] 

Skrevet

Jeg misforstod trådstarter litt, trodde du hadde tatt ut den store navien til fordel for en Android løsning. Er ikke sikker på om Mediabridge 1500 krever navi men jeg trodde ikke det. Tror det eneste den krever er de 2 kablene til cd-magasinet. Det er vel 1 til strøm og 1 til lyd mener jeg. Hvis du eventuelt kjøper brukt navi pakke kan du jo sløyfe å kjøpe cd-magasinet om det går.

Du får jo mer utbytte av Mediabridgen med naviskjerm. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...