Gå til innhold

Generell info om E60/E61 520d facelift.


ESER
 Share

Anbefalte innlegg

Veldig enig.. Jeg synes giringen kan virke litt stumpete til tider, akkurat som den har bestemt seg for å gire, men angrer seg og så fort ombestemmer seg og girer :lol: Men den fungerer nå som den skal og ved full gass er den upåklagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes e39 med manuelt gir bare var artig å kjøre, så ser ikke problemet med "så stor og tung bil" med manuelt gir. Merker jeg savner å dra den litt ut på girene til tider, og noen girskift klør jeg meg bare i hodet av og tenker "hvorfor nå?". Men man blir vel aldri fornøyd uansett,  kjører i Drammen en gang i uka og merker hvor digg det er å slippe å kødde med clutch i kø :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del, så er det uforståelig å at noen velger å gire i feks dagligdags kjøring, til butikk, litt motorvei, bykjøring og slikt.

Men jeg ser poenget med manuell ved "racer-kjøring" og herjing,spinning og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er nevnt da jeg ikke har fått lest alle innleggene men generelt:

- Det TRF skriver om motorene stemmer

- Generelt, bra biler, det er tross alt BMW

- Sjekk dreneringskanaler på biler med panorama! sjekk jevnlig om det er vann i baggasjerom under lokk og eller batteribrønn da det er mye elektronikk her og med vann så blir det krøll og korrosjon på kabler etc

- Sjekk belger bak på touring og at det ikke er sprekker

- Vær obs på biler med xDrive som har kjørt uorginale dimensjoner over tid (gjelder alle BMWr)

- E61 er noe oftere rammet av ledningsbrudd til baggasjelokk, dette kan være en større jobb. Forekommer sjeldnere på E91

- Skal ikke gå inn på motorer men generelt ville jeg gått for bensin rekke sekser med automat. Ikke være redd for N47 motoren (163/177hk)

- Facelift 03/2007+ er å foretrekke

 

Det har vært flere tilbakekallinger på flere av modellene. Spesielt kan det nevnes dieselvarmer som kan føre til brann samt løs jordingskabel. 

 

Konge biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, quandt1960 skrev:

Vet ikke om det er nevnt da jeg ikke har fått lest alle innleggene men generelt:

- Det TRF skriver om motorene stemmer

- Generelt, bra biler, det er tross alt BMW

- Sjekk dreneringskanaler på biler med panorama! sjekk jevnlig om det er vann i baggasjerom under lokk og eller batteribrønn da det er mye elektronikk her og med vann så blir det krøll og korrosjon på kabler etc

- Sjekk belger bak på touring og at det ikke er sprekker

- Vær obs på biler med xDrive som har kjørt uorginale dimensjoner over tid (gjelder alle BMWr)

- E61 er noe oftere rammet av ledningsbrudd til baggasjelokk, dette kan være en større jobb. Forekommer sjeldnere på E91

- Skal ikke gå inn på motorer men generelt ville jeg gått for bensin rekke sekser med automat. Ikke være redd for N47 motoren (163/177hk)

- Facelift 03/2007+ er å foretrekke

 

Det har vært flere tilbakekallinger på flere av modellene. Spesielt kan det nevnes dieselvarmer som kan føre til brann samt løs jordingskabel. 

 

1 time siden, quandt1960 skrev:

 

Konge biler!

Det har ikke vært noe tull med ledningsnettet til baklys på E60? Hva er egentlig problemet med ledningene på E61? Er dem for korte/for tynne? Hva skjer liksom? 

Det er i forbindelse med panorama at man skal se etter vann baki?

Jo, jeg er litt redd for N47 motoren må jeg innrømme. Det er så "drit" det der med registertullet. Kan jo fort bli en sinnsykt dyr affære..

Hvis det blir noe kjøp, så blir det 100% sikkert facelift=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting gale med ledninger eller lignende på E61, problemet er en kant i taket som ledningene gnisser på og over tid vil de ryke. Vis man får problemet kan man fikse det på en kveld og samtidig fjerne problemet for resten av bilens tid.

Ja det er i forbindelse med panoramataket man skal fikse dreneringer. Vann baki kan komme av andre ting og, men i hovedsak er det panorama-drenering som er tett som forårsaker dette.

Jo nyere N47 jo bedre. Nå husker jeg ikke presis dato i hodet, men mener 03.2009 og nyere er utenfor problemsonen. Så klart kan det være problemer her og som med alle andre registerkjedemotorer, men problemet skal være utbedret i alle fall. 

Facelift er uten tvil veien og gå :)

Jeg er selv en lykkelig eier av en LCI 525d med 3-liters M57 motor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter elektrisk bakluke når man slår opp i vin dekoder egentlig? 

Hva annet utstyr er viktig å huske på når man kjøper en 09-10 E61? 

Lyst på memory på sjåførstolen, men ser ut til å være litt sjeldent? 

Utenom det så er M-sport et must. 

Også lyst på HIFI lyd pakke og varme i ratt. 

Er lyspakke ekstrautstyr på E61? 

Er det cruise control på alle? 

Endret av ESER
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automatisk bakluke har utstyrskode 316. Ikke så veldig vanlig på 520d, men det finnes såklart.

Jeg mener koppholdere, bi-xenon-lys og automatisk klimaanlegg er elementært, og selv om jeg kunne akseptert mye, hadde jeg aldri kjøpt bil uten noe av dette. Ellers mener jeg navigasjon professional (CIC) og handsfree er noe man bør ha.

Videre prioriteringer for min del hadde vært comfort-seter, head up-display og utvidet stereo (helst Logic 7).

...når det er sagt er det kun de tre første punktene min egen bil hadde. :)

Memory er standard på comfortseter, men tillegg på standard- og sportssetene. Comfortseter er ikke så uvanlig, så du bør kunne finne en med.

Lyspakke og cruisekontroll er ekstrautstyr, men sistnevnte er ganske vanlig, da dette lå i en del av pakkene de fleste valgte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk AWT. Fy søren, det er noe man må ha som lett går i glemmeboka. 

Er det et sted der jeg kan lese alle kodene, så jeg kan notere ned nummeret så det blir lettere å lete?

F.eks: Comfort seter eller Sportsseter m/memory, koppholdere, automatisk klima, cruise, lyspakke, HIFI, CIC. 

Skal innrømme at memory står høyt på lista, da jeg deler bil med samboer og jeg finner ALDRI! igjen posisjonen min etter hu har kjørt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...