Pidi Skrevet September 4, 2016 Share Skrevet September 4, 2016 God kveld! Har gjort et billig kjøp av en E39 528ia Touring 1998mod da hovedbilen er utilgjengelig i 8-10 måneder grunnet advokat / reklamasjons sak. Jeg hentet bilen i Bergen og kjørte den til Haugesund. Turen var på ca. 3 timer hvis jeg ikke tar feil. Når jeg parkerte bilen så hørte jeg dryp lyder under bilen. Der så jeg at det drypper vann fra ca. bak motoren. Vannet luktet ingenting men fortsatte å dryppe. Snakket med forrige eiger og han sa at det mest sansynlig var kondens fra AC anlegget etter turen. Hvis noen kan bekrefte dette eller ikke hadde jeg satt veldig stor pris på! Sjekket igjen etter 1 time og det var ikke kommet noe mer vann en den lille dammen som ble lagd under bilen. Så kan han ha rett? Vil ikke dette bli et problem når vinter sesongen slår til? Mvh Pidi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skare1 Skrevet September 5, 2016 Share Skrevet September 5, 2016 Sjekk nivået med vann i ekspansjonstanken. Hvis det ikke er minket noe der, høres teorien til selgeren logisk ut. orala reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet September 5, 2016 Share Skrevet September 5, 2016 Kjør trykktest! Få tak i noen som har utstyr til det. Er systemet tett, er det kun vann fra AC, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 5, 2016 Share Skrevet September 5, 2016 Trenger ikke ta trykktest. Det er kondens fra AC. Det henger to slanger ned rett bak motor, ved siden av fremre del av girkassen på hver side. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 5, 2016 Share Skrevet September 5, 2016 (endret) Enig med Otis og selger. Helt normalt at det ligger igjen en dam (AC kondens) der bilen har stått parkert. AC er ikke noe problem om vinteren, nei. Da hadde mange biler slitt, og det hadde nok stått om det i avisene hver eneste vinter, og i tillegg kan man jo nevne: Sitér – I et land som Norge, der det er kaldt store deler av året, brukes ikke air condition jevnlig. For at anlegget skal smøres og holdes ved like, kreves det hyppigere service enn i land hvor air condition er på gjennom hele året, sier Harald Nordseth i Vianor.Når temperaturen ligger under rundt to til fem grader, starter ikke air condition fordi trykket i systemet blir for lavt. Kilde: Artikkel Endret September 5, 2016 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 5, 2016 Share Skrevet September 5, 2016 Renner litt fra min etter kjøretur med A/C også, helt normalt. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spookyrumble Skrevet September 5, 2016 Share Skrevet September 5, 2016 Helt vanlig. Er ikke noe annet det kan være hvis det er VANN. http://www.missionac.com/blog-air-conditioning-repair-news-tips-product-reviews-energy/learn-ac-compare-to-human-body Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet September 5, 2016 Forfatter Share Skrevet September 5, 2016 Takker og bukker for gode svar folkens! Setter veldig stor pris på den gode kunnskapen deres! Er "rent" vann som kommer ut ja. Ingen farge eller lukt. Kommer ca. 1-2dl hvis jeg skal tippe. Alternativ så kan vel jeg kjøre uten AC og da skal det vel teoretisk ikke dryppe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spookyrumble Skrevet September 5, 2016 Share Skrevet September 5, 2016 Bare kjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 5, 2016 Share Skrevet September 5, 2016 Hvorfor skal du kjøre uten AC? Dette er en funksjon som er designet for å slippe ut vann etter kondens. Er ikke farlig og er sånn det skal være. Gjør da ingenting om det ligger litt vann under bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet September 5, 2016 Forfatter Share Skrevet September 5, 2016 Tanken med å skru det av en kjøretur var for å se om det fortsatt dryppet vann som en dobbel bekreftelse 😇 Men jeg har troa på at det er kondens vann men ville bare være sikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå