Gå til innhold

Dekktrykk til min F11

F 11
 Share

Anbefalte innlegg

Det finnes mange meninger om dekktrykk, men lurte på om det var noen med veldig god peiling på dette som vet hvilket dekktrykk jeg bør ha i mine splitter nye sommerdekk?

Falken Ziex ZE914

245/45 R18 100wr

Egenvekt med fører: 1915 kg

Endret av F 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har 245/45x18 på min og jeg kjører med 42 pund, tilsvarer vel ca. 2,9 bar. Ser i tabellen over til "Reef89" at bilen skal ha fra 2,6 til 3,1 avhengig av last og fram/bak. Min erfaring er at man har inn noe mere (5-10 %) en hva tabellene sier, mine slites helt jevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte likegodt 2.9 bar I alle selv om denne sier noe annet. .

tmp_18301-Screenshot_2016-09-25-21-05-421807559231.png

Er vel sjeldent galt å ha i for mye. .. stort sett har alle våre dekk på alle våre BMW'er har aldri vært slitt på midten men kanten...

Endret av F 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, F 11 said:

Er vel sjeldent galt å ha i for mye. .. stort sett har alle våre dekk på alle våre BMW'er har aldri vært slitt på midten men kanten...

Med samme begrunnelse brukte jeg på mitt forrige sett dekk oppgitt trykk for fullastet bil, 2.3/2.8 fram/bak med 235/45-17, med det resultat at jeg ikke oppdaget at bakdekkene var helt nedslitt i et 10 cm bredt felt på midten før det ene begynte å miste luft :) Framdekkene ble imidlertid helt nedslitt på kantene først, med 2 mm mønster på midten.

Kjører nå 0.2 bar over normalt lufttrykk, 2.2/2.5 fram/bak med 245/45-17. Synes spesielt bakenden blir løs med lavere trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Den sjappa jeg handlet dekk/felgpakken min hos fyllte 2.8-2,9 ca på 19" med 245/40-19. Fungerer bra på min f11 i hvertfall. Selv om annbefalt dekktrykk er noe lavere ( i hvertfall i frammdekka)

Models - Vredestein

Linken er til "korrekt" dekktrykk i mine vredestein dekk  med min bilmodell/motor kombinasjon.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt å nullstille RDC et stort antall ganger, men det fungerer ikke. . Noen som har noen idé om hva som er feil? Har sjekket alle dekk slik at det er samme dekktrykk på begge dekk på samme aksling.

Hadde ikke noe problem med dette på E61..

Endret av F 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, F 11 skrev:

Har forsøkt å nullstille RDC et stort antall ganger, men det fungerer ikke. . Noen som har noen idé om hva som er feil? Har sjekket alle dekk slik at det er samme dekktrykk på begge dekk på samme aksling.

Hadde ikke noe problem med dette på E61..

Har du orginale felger?

Bilen din er sikkert så ny at den skal ha sensorer i hjulene, så ville sjekket dette først. Du ser det på ventilen om den har sensor da sensorventilen er grå og ikke sort som de tradisjonelle.

Sammenlign ventilene på sommer og vinterhjul er det letteste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har trolig rett Remi Berg. .

Mente på at de er originale, da jeg fikk de med fra Bavaria.

Burde man kunne forvente at hjul man får fra forhandler ved bilkjøp har dekktrykksensor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å drifte avgårde her, men den nettsiden som er linket til ovenfor sier følgende om min bil og dekkdimensjon:

Bak 255/30-19 normalt: 2.6 bar
Framme 225/35-19 normalt: 2.2 bar
Det tror jeg er det samme som står i dørterskelen på bilen.

Dette kan da umulig være nok? Jeg kjører nå med 2.9 bar framme og 3 bar bak. Prøvde å øke til 3 bar framme men det var hakket for mye. Men kan aldri tenke meg at 2.2 bar framme er nok i et dekk med 35 profil, ei heller 2.6 bar bak i et dekk med 30 profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Remi Berg skrev:

Har du orginale felger?

Bilen din er sikkert så ny at den skal ha sensorer i hjulene, så ville sjekket dette først. Du ser det på ventilen om den har sensor da sensorventilen er grå og ikke sort som de tradisjonelle.

Sammenlign ventilene på sommer og vinterhjul er det letteste.

Da sa forhandler at det mest sannsynlig ikke var montert sensor i hjula, og dette skulle de fikse.

Tommel opp for god kundeservice =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...