Gå til innhold

Svidd gummi lukt i bilen etter burnout

Nyheim
 Share

Anbefalte innlegg

Sliter med svidd gummi lukt i bilen etter en burnout igår :P Kom masse røyk inn via varmeapparatet, og når man slår det på, 1 dag senere, så er det en forferdelig lukt av svidd dekk som kommer ut. Er rett å slett kvalmende å kjøre bilen.

Vil dette forsvinne av seg selv? Ikke vært plaget med dette før, men har alltid hatt vinduer att, og stengt for varmeapparat. Det glemte jeg i går. Og nei, det var ikke clutch-røyk:lol:

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Reef89 skrev:

Om ikke filteret er tett, er det da gammelt og klar for utskiftning?   ..en merker stor forskjell på akkurat det.

Det er godt mulig, skal skifte alt av filter på bilen så da blir det tatt.
Men det har alltid blåst godt, og aldri lukta noe fra lufta som kommer fra verken varmeapparat ellr AC.

Først nå etter den burnouten så er det ei kraftig brent gummilukt som kommer ut av varmeapparatet. 
Må være noen andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I E36'en jeg hadde så hadde smøringen på kupéviften tørket helt inn sånn at den begynte å pipe av og til. Plutselig når jeg kjørte en dag luktet det brent også kom det en del røyk ut av luftventilene i kupéen. Kanskje noe å sjekke ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Gabz skrev:

I E36'en jeg hadde så hadde smøringen på kupéviften tørket helt inn sånn at den begynte å pipe av og til. Plutselig når jeg kjørte en dag luktet det brent også kom det en del røyk ut av luftventilene i kupéen. Kanskje noe å sjekke ut?

Er nok ikke det. Som sagt så begynte dette samme minutt som jeg tok en burnout, så er nok røyk fra dekka som har satt igjen lukt i bilen samt i AC, så spørsmålet er bare om dette går bort av seg selv.

Har en AC rens som står å røyker inni bilen akkurat nå på resirkulasjon. Satser på det går bort da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nyheim skrev:

Det er godt mulig, skal skifte alt av filter på bilen så da blir det tatt.
Men det har alltid blåst godt, og aldri lukta noe fra lufta som kommer fra verken varmeapparat ellr AC.

Først nå etter den burnouten så er det ei kraftig brent gummilukt som kommer ut av varmeapparatet. 
Må være noen andre som har opplevd det samme?

Det er ikke en KRAFTIG børnout før du må åpne døren for å få sikten tilbake inne i bilen hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, dopus skrev:

Det er ikke en KRAFTIG børnout før du må åpne døren for å få sikten tilbake inne i bilen hehe.

Står KRAFTIG lukt, ikke kraftig burnout :P Men siden du nevner det, så måtte vi åpne dørene for å få ut noe av dekkrøyken sånn at vi kunne se hvor vi kjørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, dopus skrev:

som sagt  ut i fra min erfaring (fra gamle amerikanske biler) så sitter nok lukten i et par dager, men blir gradvis svakere.

Kraftig børnout=mye røyk=mye lukt :-D

Flott! Det jeg ville bekrefte! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ac rensen pleier å virke på sur lukt fra ac (på grunn av mugg/bakterie osv) vet ikke hvor effektiv den er mot svidd gummi da. men kanskje den dekker over svidd gummi lukten inntil gummilukten forsvinner av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...