E60kjell Skrevet Desember 12, 2016 Share Skrevet Desember 12, 2016 (endret) Heisann, er konvertitt fra mercedes til nå Bmw. Kjøpte meg en E60 520ia for en liten tid tilbake. Ser nå at når jeg kjører, så kommer det en del hvit eksosrøyk ut (bak selvfølgelig). Den bruker ikke vann, men fyllte halv liter olje på den her for 2-3 uker siden, da jeg leste feil i displayet, den ville vel ha en liter. Den peip i displayet i dag også at den ville ha mer olje, så jeg fyllte jo da på. Hva kan dette være? Kanskje en av dere har vært borti dette før? -E60Kjell edit: Glemte å legge til at den ikke gir noe hvit eksosrøyk ved oppstart, kun etter jeg har kjørt ett lite stykke. Endret Desember 12, 2016 av E60kjell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 12, 2016 Share Skrevet Desember 12, 2016 Helt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E60kjell Skrevet Desember 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2016 Allright, så det er da ikke noe å bry seg om da? merker det best når jeg står i veikryss eller lyskryss. Da ryker det en god del. Så er jo ganske nervøs for at det skal være toppakningen da :(( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 12, 2016 Share Skrevet Desember 12, 2016 Er det sånn tett tåke sånn at de bak ikke ser noe, eller er det bare litt hvit røyk du ser blåse rundt? De fleste BMW har litt eksos røyk nå når det er kaldere. Er pga kondens og litt slikt. Ang. oljeforbruk kan veivhusventilasjon være tett, evt kan det lekke fra toppdekselpakning. Lekker vel oftest i bakkant av motoren da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E60kjell Skrevet Desember 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2016 er ikke sånn kjempetjukk tåke nei, er bare hvit røyk som blåser rundt som du sier ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 12, 2016 Share Skrevet Desember 12, 2016 Er nok bare vanlig kondens. Kommer røyk fra begge BMWene mine også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E60kjell Skrevet Desember 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2016 Den er god Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 12, 2016 Share Skrevet Desember 12, 2016 Er helt notmalt som nevnt, er slik på min også når det er under 0`C og jeg har ny vevhusventilasjon. M54B22 motor bør det skiftes uansett. Svakhet på disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 12, 2016 Share Skrevet Desember 12, 2016 Nå, Reef89 skrev: Er helt notmalt som nevnt, er slik på min også når det er under 0`C og jeg har ny veivhusventilasjon. M54B22 motor bør det skiftes uansett. Svakhet på disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Desember 12, 2016 Share Skrevet Desember 12, 2016 Det er normalt at det ryker av eksosen. Og det synes spesielt godt om vinteren. Hvis det er snakk om hvit røyk så er den HELT HVIT. Da er den så hvit at det ikke er tvil. Da ville det også minket med vann pluss at du sansynligvis ville slitt med varmgang i motoren. Grå røyk er ingenting å bekymre seg over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Desember 13, 2016 Share Skrevet Desember 13, 2016 (endret) Har samme motor i min e46 og der også ryker den en god del når det er kaldere i lufta både ved tomgang og pådrag. Men om sommeren har jeg ikke dette problemet. Hvis du er usikker på om veivhusventilasjonen er dårlig så kan du ta av oljepåfyllingslokket mens motor står og går, da skal du kjenne et svakt vakum når det legger hånda over hullet til oljepåfyllinga. Hvis den gjør motsatt så er vel veivhusventilasjonen dårlig. Endret Desember 13, 2016 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E60kjell Skrevet Desember 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2016 allright, skal sjekke. Takk for mange knallsvar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå