Gå til innhold

E60 2.2 hvit eksosrøyk.

E60kjell
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, er konvertitt fra mercedes til nå Bmw. Kjøpte meg en E60 520ia for en liten tid tilbake. Ser nå at når jeg kjører, så kommer det en del hvit eksosrøyk ut (bak selvfølgelig). Den bruker ikke vann, men fyllte halv liter olje på den her for 2-3 uker siden, da jeg leste feil i displayet, den ville vel ha en liter. Den peip i displayet i dag også at den ville ha mer olje, så jeg fyllte jo da på. Hva kan dette være? Kanskje en av dere har vært borti dette før?

-E60Kjell

edit: Glemte å legge til at den ikke gir noe hvit eksosrøyk ved oppstart, kun etter jeg har kjørt ett lite stykke.

Endret av E60kjell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn tett tåke sånn at de bak ikke ser noe, eller er det bare litt hvit røyk du ser blåse rundt?

De fleste BMW har litt eksos røyk nå når det er kaldere. Er pga kondens og litt slikt.

Ang. oljeforbruk kan veivhusventilasjon være tett, evt kan det lekke fra toppdekselpakning. Lekker vel oftest i bakkant av motoren da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt at det ryker av eksosen. Og det synes spesielt godt om vinteren. Hvis det er snakk om hvit røyk så er den HELT HVIT. Da er den så hvit at det ikke er tvil. Da ville det også minket med vann pluss at du sansynligvis ville slitt med varmgang i motoren. Grå røyk er ingenting å bekymre seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme motor i min e46 og der også ryker den en god del når det er kaldere i lufta både ved tomgang og pådrag. Men om sommeren har jeg ikke dette problemet. 
Hvis du er usikker på om veivhusventilasjonen er dårlig så kan du ta av oljepåfyllingslokket mens motor står og går, da skal du kjenne et svakt vakum når det legger hånda over hullet til oljepåfyllinga. Hvis den gjør motsatt så er vel veivhusventilasjonen dårlig.

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...