valberg1211 Skrevet Desember 20, 2016 Share Skrevet Desember 20, 2016 Hei, Skal ha ny bil å det blir bmw da jeg endelig skal høre på kameratene mine som har skrytt av bmw lenge. Hehe Men siden jeg aldrig har hatt bmw har jeg etpar spm: 5 serien E61: Hva er forskjell på pre facelift å facelift? Ja vet lykter å fangere men æ tenker på motor, karosseri, understell å girkasse. 3 serien E91 Fikk den nå facelift? Isåfall hva elr når? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 20, 2016 Share Skrevet Desember 20, 2016 Her står det meste vedr. faceliften på e6x. e90/e91 fikk facelift på 2009-modellene, altså biler produsert etter 09/2008. Hovedforskjellen er: - Nytt design på lykter foran og bak (samt ny bakluke grunnet annen fasong på baklyktene) - Nytt design på støtfangere, samt panser (gjelder både standard-fangere og M-sport-fangere) - Nytt iDrive-system for de bilene som har dette (gjelder navigasjon professional, business ble oppdatert året etter). - Diverse mindre endringer her og der, som større speil, litt andre brytere osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valberg1211 Skrevet Desember 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2016 Så E9x fikk aldrig oppgradert girkassa? Å på E9x var endringene kun kosmetiske? På E6x er det store forskjeller på girkassene og motorene? før å etter facelift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 20, 2016 Share Skrevet Desember 20, 2016 BMW E6x fikk ingen revolusjonerende girkasser om det er det du tenker på. Kassene er like mekaniske, men girvelgeren ble elektronisk. Motormessig ble det større endringer på E9x enn det ble på E6x, da E9x blant annet fikk N-motorene etterhvert (tenker i hovedsak på sekssylindrede utgaver). E9x fikk ingen elektronisk girvelger, foruten 335is (rett meg om jeg tar feil) som fikk DCT (visuelt sett lik sportsautomaten på E6x LCI 530i ->). Som nevnt innledningsvis, fikk E9x vesentlig større endringer enn kosmetiske ting. 320d ble blant annet levert med M47D20 med 150hk og 163hk (før facelift) og som N47D20 med 163hk, 177hk og 184hk (etter facelift). 177hk og 184hk ble aldri levert samtidig - sistnevnte kom senere ute i faceliften. E6x fikk aldri 184hk utgaven. 325d ble opprinnelig levert med M57D30 med 197hk før facelift. Den samme motoren ble levert etter facelift også, men etterhvert (mins å huske 03/2010) fikk den N57D30 med 204hk istedet. E6x 525d fikk aldri N57-serien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 20, 2016 Share Skrevet Desember 20, 2016 Fikk ikke e9x N47 på 2008-modellen (likt som e6x)? Såvidt jeg kan huske ble det ikke endringer motormessig direkte i forbindelse med faceliften. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 20, 2016 Share Skrevet Desember 20, 2016 Det kan nok stemme, her er jeg noe usikker. Du har også rett i at faceliften i hovedsak baserte seg på teknisk/visuell endring, og at motorene ble oppgradert litt i "histen og pisten". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valberg1211 Skrevet Desember 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2016 Tusen takk, da har jeg fått det oppklart. Har blitt fortalt at girkassene på facelift modellen skulle være bedre. Men dete hva visst løgn? Er det forresten noe spesielle modeller evt motor jeg bør holde meg unna? Spesifikasjon på bilen må være: (Gjerne kom m forslag å link til bil) - Stasjonsvogn - automat - 150hk+ - <- 150000km -2005 - 2012 - ca 200000kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 21, 2016 Share Skrevet Desember 21, 2016 Her er det jeg fikk opp med de kravene du har i 3/5 serie. Ikke mye. Utifra de igjen, så var det denne som utmerket seg i positiv retning mener jeg. Eneste minus for enkelte folk er jo at det er diesel. Men det er R6 som er relativt kurant. De 3 andre 5 seriene ville jeg ha styrt unna om du ikke vil ha forbruk på ca 1,2-1,3 liter per mil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Desember 21, 2016 Share Skrevet Desember 21, 2016 Enig i den Otis foreslår http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=84783600 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75454595 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=79318487 Litt over budsjett, men her får du E61 med CIC (nyere iDrive enn de andre) http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87639104 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valberg1211 Skrevet Desember 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2016 Er det "nye" idrive systemet så mye bedre enn det "gamle"? Å har som sikkert de fleste BMW lyst på 6er, men hvor gode å solide er de 4cyl motorene til bmw?tenker på 2literne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 21, 2016 Share Skrevet Desember 21, 2016 Utifra hva man leser på forum, så burde man styre unna R4 diesel pga registerfeil som er ett tilbakevendende problem. Ellers er R6 diesel eller bensin de som er mest feilfri. Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Desember 21, 2016 Share Skrevet Desember 21, 2016 (endret) R4 diesel har som nevnt en svakhet med register, men du er rimelig trygg om du kjøper 2010(egentlig en dato i 2009 jeg ikke husker) og nyere. Joda det forekommer etter det også, men det hører fåtallet til og det de man hører om. Er bilen tatt vare på og servicer er fulgt, skal du ikke ha store bekymringer, men man vet selvfølgelig aldri. Noen har kjørt 90000km før kaputt, andre over 200000, og andre still going strong... Endret Desember 21, 2016 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Desember 21, 2016 Share Skrevet Desember 21, 2016 5 timer siden, valberg1211 skrev: Er det "nye" idrive systemet så mye bedre enn det "gamle"? Ja. Det nyeste iDrive til E6x og E9x heter CIC. Du kan google det, og se litt på youtube. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå