Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Falsepresse, fin på plater som skal felles inn. Da flusher de likt med stålet som det skal lappes til. Kunne også lagt en større firkant over, og sveist rundt. Deretter slipt ned høydeforskjellen i sveisen. Men det er "juks" :P innerskjermen dekker vel over dette uansett, men det er likevel godt at det ser fint ut.

20170624_200103.jpg

20170624_200130.jpg

20170624_200216.jpg

Endret av Evopower
Skrevet

Når du gjør det slik, og ikke sveiser butt i butt, får du ikke en løs lapp på innsiden eller har du kappet noe av plata vi ikke ser?

Skrevet (endret)

Jo det stemmer :) Men jeg driller først hull i stålet på bilen, i det området hvor falsen av den nye plata, ligger på innsiden. Deretter legger jeg plata på plass og punktsveiser i hullene. På den måten er bilen og plata settla på plass før jeg begynner helsveisen rundt.

Fordelen med dette er at man slipper vridning av stålet. Nå er dette en plass på bilen hvor jeg fint kunne ha sveiset stu i stu, brukt god til og lite varme osv, uten problem. Men greit å bruke denne patenten også :) den er best egnet på større områder som dører og utvendige hjulbuer.

Den lasken som blir liggende igjen inni kanalen, blir dusjet godt med antirust midler etterpå, så det blir bra :)

Endret av Evopower
Skrevet

Er du fornøyd med biltema sin båndsliper? Jeg har kun brukt Wurth sin ( som er helt rå ) men Jobber ikke nok med karosserideler til at 5000 kr. Kan forsvares :P

Skrevet

Jeg synes den er helt ok til formålet :)Motoren kan reguleres på turtall. Den er litt svak når du presser den, men det regulerer du med turtallet. Den gjør jobben mye lettere, enn vinkelsliper som jeg er vant til :PSverdet kan vris, så du kommer til de fleste plasser. Pussebånd kommer på ferdig mål i hylla på biltema, forskjellig grovhet. Veldig lett å bytte, med en hendel bare. Brukes fort opp. På det du ser på bildet har jeg brukt 3 bånd. Men de er rimelige så det går greit.

Skrevet

Meget bra jobbet, ser jeg har rust den/de samme plassen(e) + litt på jekkfestene bak.
Så eg må nok til med slip og sveis eg også.
Ser jeg bør ta ned tanken også, men der er festene så dårlig i bakkant at det må lages nye.

Får litt motivasjon når jeg ser andre holde på med sine biler, så takk for tråd og bilder:-D

Skrevet

Skåret ut på høyre side nå: 

Her skar jeg mer ut rusta som en "boks". Lettere å lage nytt med denne som mal da. Rusta på denne siden går forbi jekkfeste, så litt mer arbeid her. Merkelig, da det oftest er venstre side på biler som er mest utsatt.

 

20170629_161217.jpg

20170629_163231.jpg

20170629_161044.jpg

20170629_163411.jpg

  • 2 weeks later...
Skrevet (endret)

Får sveiseapparat i morgen, så i kveld har jeg heller montert litt på motoren.

Ny vannpumpe:

20170713_200350.jpg

 

På med pakning

 

20170713_200343.jpg

Vannpumpe og ny termostat på plass

 

20170713_201656.jpg

Endret av Evopower
Skrevet

Egr og radiatorslanger på.

Fikk også tatt ut radiator, og rengjort mye dritt som lå der. Spylt ren radiator og satt den på plass igjen :)

 

 

20170713_210813.jpg

20170713_211258.jpg

20170713_213253.jpg

20170713_211317.jpg

20170713_211524.jpg

20170713_212351.jpg

20170713_211626.jpg

Skrevet

Radiator oppi, og alt koblet til :)

Innsug kommer på senere, etter at glødepluggene er skiftet. I morgen får vi fortsette med rusta bak på kanalene 

20170713_213331.jpg

20170713_213245.jpg

20170713_213731.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...