Evopower Skrevet November 3, 2017 Forfatter Share Skrevet November 3, 2017 Det blir tett men verktøyet er tricky å få stor nok flens på første. Må løsne verktøyet og ta nytt tak på en måte, for å utvide til en skikkelig boble som nesten er like bred som selve mutteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet November 3, 2017 Share Skrevet November 3, 2017 Good Da får jeg bare mote meg opp å ta det en dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet November 21, 2017 Forfatter Share Skrevet November 21, 2017 (endret) . Endret April 26, 2018 av Evopower Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 25, 2018 Forfatter Share Skrevet April 25, 2018 (endret) Nå har prosjektet stått lenge. Helsa er noe bedre og jeg har frist på å få bilen kjørbar til 6 mai. Så da prøver vi oss igjen Bakaksel, dieseltank og slik må derfor på plass. Så jeg har begynt med antikorrosjonsbehandling i går hvor jeg pusset ned og malte over de lett korroderte plassene med rust stop. Før og etter: Endret April 25, 2018 av Evopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 25, 2018 Forfatter Share Skrevet April 25, 2018 (endret) I dag har jeg lagt karosserikitt over de plassene hvor det er nytt stål bak i kanalene/innerskjermene. Slik at det matcher det kittet som er der originalt. Mens jeg venter på at dette herder ila ett døgn så fikk jeg tectylert: Kjekk sprøyte og tectyl fra bilxtra: 50/50 på første strøket i gulvet og området over dieseltank: Innerskjermer og hele gulvet fra fotbrønn baksete og helt bak er tatt 1 strøk. Pga lyset i bildet ser det ikke ut som det er så mye under bilen, men det ble tjukt lag Også tatt der hvor bakfangeren dekker over senere: Endret April 25, 2018 av Evopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 25, 2018 Forfatter Share Skrevet April 25, 2018 (endret) Hulromsbeskyttelse ble sprayet inn bak i kanalene i dag også Gode produkter denna Hagmans serien Fulgte med slange med plugg i enden som sprayer ut i 3 sidemonterte dyser. Dekker godt. Sauser på i begge kanalene. Her ser man kittet som må herde. Tectylerer over det i morgen. Ikke fullt før det renner over Endret April 25, 2018 av Evopower Otis og Skulebollen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 26, 2018 Forfatter Share Skrevet April 26, 2018 (endret) Dagens oppgaver: på med dieseltank, bakaksling og diverse. Dieseltank som var rengjort og påmontert ny slangeklemmer på slangene Gikk greit å få på plass: Bilde tatt rett før jeg heiste tanken opp mot gulvet. Alle strømkontakter satte jeg inne med elektro konservator: Nye slanger ut fra tank og ned til rørene: Der dieselrørene slutter, ca under førersetet, såg det slik ut. Bestemte meg for å rydde opp i det også og silre seg mot lekkasjer i fremtiden. Før: Etter: Endret April 26, 2018 av Evopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 26, 2018 Forfatter Share Skrevet April 26, 2018 (endret) Så var det på med varmeskjold og deretter bakakslingen som ble heiset opp med hjelp av jekk og en kamerat. Rengjorde lysnivå sensor og byttet leddet på denne, som var helt fastrustet! Det nye leddet går nå lett og fint Endret April 26, 2018 av Evopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 26, 2018 Forfatter Share Skrevet April 26, 2018 (endret) Det siste som ble gjort i dag var å sette sammen bremsene. Alle deler ble til mekanismen for håndbrekket ble rengjort og smurt opp (som jeg glemte å ta bilder av) Skivene ble også pusset rene. Montert sammen med nytt monterings sett. Alt på plass! Håndbrekk justert inn og bremser luftet Ingen lekkasjer. Bremsene bak fikk seg nye klosser. Skivene er bra og ok til EU, men begynnende slitespor i dem gjør at disse blir byttet senere. Endret April 26, 2018 av Evopower Hpi og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 27, 2018 Forfatter Share Skrevet April 27, 2018 (endret) Dagens økt var å prøve å få start på bilen. Først var det innsug: Slik så det ut. Fikk rengjort med egr cleaner Nye pakninger for sikkerhets skyld. Da er den klar for montering Innsug på ilag med egr og diverse slanger. Endret April 27, 2018 av Evopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 27, 2018 Forfatter Share Skrevet April 27, 2018 (endret) Deretter nytt dieselfilter og påfylling av kjølevæske. Endret April 27, 2018 av Evopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 27, 2018 Forfatter Share Skrevet April 27, 2018 Før oppstart: - montert i nyoppladet batteri - turne motoren manuelt for å kontrollere at den går lett. - Fylle på diesel og lufte systemet. Ignition Mathiseen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 27, 2018 Forfatter Share Skrevet April 27, 2018 (endret) Bilen startet etter litt kinning og lufting. Tuchdown Bilen fikk seg en etterlengtet avspyling nå er den flyttbar, slik at det blir mer praktisk å ha den her. Nå gjenstår montering av karosserideler og en del forarbeid før lakkering. Endret April 27, 2018 av Evopower wSax, Mathiseen og Otis reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet April 27, 2018 Share Skrevet April 27, 2018 se her ja! her kommer oppdateringene på løpende bånd! hva brukte du over rusta før du hadde på karosori massen? og hvordan diesel rør brukte du? ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 27, 2018 Forfatter Share Skrevet April 27, 2018 27 minutter siden, Freakshow skrev: se her ja! her kommer oppdateringene på løpende bånd! hva brukte du over rusta før du hadde på karosori massen? og hvordan diesel rør brukte du? ^^ Ja drar seg til nå! Brukte denne malingen før tectyl massen. Dieselrørene ble pusset ned og malt med samme malingen. Det var kun overflaterust på dem. Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå