Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, noen som vet hva som evt er problemet når bilen ikke går varmere en til 75-80°C når jeg kjører + står stille?

Har ikke problemer med at den er treg til å bli varm, kan kjøre 10 min ish så er den rundt 75-80°C

Sjekker temp med Torque og Carly

Når bilen bare står og idler og vifta i bilen står på litt høy styre faller tempen ned til rundt 70-75°C men holder seg på rundt 75-80°C når jeg skrur av viften eller er på lav styrke.

Er det termostaten som da må byttes eller er det noe andre ting som kan være feilen?

Endret av Varriiczz
Skrevet

Bytt både termostat og EGR-termostat så blir det nok bra, ja :) Hadde samme symptomer på samme motor. Billige å bytte og greit å ha gjort uansett.

Skrevet

Takk for svar :) , Fant ikke EGR-termostat på gsbildeler, men er det bare 11717787870 jeg trenger for å bytte den?                            

Skrevet (endret)

Nummer 4 her, er hovud termostat, og nummer 8 her, er EGR termostat. Om det er automat. Siden du har manuell så har du vel ikke EGR termostat. Men det kan du jo uansett sjekke.

Endret av Alpejohn
Skrevet

Sjekket netopp litt raskt etter egr kjøler bare ved å ta av fremste deksel, men kan ikke si at jeg så noe som lignet på det nei, hva er grunnen til at automat har men ikke manuell da?

Skrevet (endret)

EU4 uten automat = EGR
EU4 med automat = EGR
EU3 uten automat = Ikke EGR
EU3 med automat = EGR

Endret av Otis
Nå ble det dobbelt her...
Skrevet (endret)

EU4 uten automat = EGR
EU4 med automat = EGR
EU3 uten automat = Ikke EGR
EU3 med automat = EGR

Endret av Otis
Nå ble det dobbelt her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...