Gå til innhold

BMW E36 328 1992


Martin Engebø
 Share

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Ikkje skjedd så mykje i det siste då eg har vert i Barcelona!

Hjalp en kompis med å skifte interiør i hans bmw e46 325. Frå svart sportsstoler til brunt m3 interiør! 

Måtte også vaske bilen etter eg kom heim frå ferie!

Slenger med bilder av e30 eg såg i barca, interiøret og 1 stk nyvaska 328😋

IMG_4499.JPG

IMG_4516.JPG

IMG_4514.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
7 timer siden, RF91 skrev:

Ke e forskjellen på M3 og vanleg E36 BKF? :)

Fekk beskjed om at skulle eg ha på 330 caliptera eller m3 bremser burde eg skifte til m3 bkf, fordi det kunne bli for slapp den orginale.. Men om det stemmer må gudane vite, har iaf kjøp og den skal på! :)
Veit heller ikkje om det er forksjellige bkf på rekkefirer kontra rekkesekser, 328en e jo en ombygd bil frå 318is - vil være på den sikre siden! Rekna med denne bilen blir ombygd til m3 før eller seinare uansett :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men fikk du med mastercylinderen da? er jo den som du "må" ha pga std e36 mastercyl flytter for lite væske kontra stempelarealet i 330/m3 calipere slik man får dyp pedal. std e36/m3bkf er egentlig uvesentlig så lenge m3 mastercyl passer.

eneste bkf utgjør er hvor hardt du må trakke på pedalen for å bygge bar, og 316 - m3 til ca 1996 har likt delenummer på bkf. Siste M3 har annet nummer på bkf, kanskje den er bittelitt større for å kompansere mot økt stempel i mastercyl, trolig er det bare andre påvirkninger som vakumtilgang, esp elns men 99% av alle med 320hk i e30 kjører jo rundt med bitteliten golf1 så det tror eg ikke er kritisk :)

mao har du mastercyl, så kan du sjekke om delenr er likt. dersom det er likt kan du bare bytte mastercyl og spare deg en god del kuking innvendig.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden eg har oppdatert her no..

Men til gode har det skjedd veldig mykje!

Det heile starta med at på søndag for snart 3 veke siden fant eg ut at eg skulle sveise inn M3 forsterkninger i bakstillinga.

Eg begynte og demontere og fant ut at eg like så godt kunne skifte alle foringane også, koffor eg gjort det veit eg egentlig ikkje. Men skifta vertfall foringane til Powerflex 😈

 

Demonterte bakstillinga, deretter vaska eg samt pussa ned for lakkering.

Travers og bærebruer vart svarte, resten rødt. 

Skiftet hjullagera, senterboltene, alle foringane til powerflex, nye handbrekk sko, nye handbrekk vaiera, bremseklosser og litt div.

Så hadde eg en lamelldiff liggande og slenge, så heiv like så godt på den også.

Skifter eksos, kun endestykke midlertidig.

Hele skal skiftes når kompressoren blir montert på.

 

Vart dårlig med bilder, men slenger med det eg har! 😊

 

Også skaffet meg midlertidig nye felger!

Noken bilder av bilen og kolonna til vårmønstring i Sogndal.

Bensinslangen rauk på vei heim også, så det var jo toppers🤢 Men fekk heldigvis fikset det, var et lokalt bilverksted som hadde bensinslange som eg fikk kjøpe !

Måtte også sjekke om diffen sperra, og det gjor den 😎

IMG_4780.JPG

IMG_4776.JPG

IMG_4778.JPG

IMG_4771.JPG

IMG_4774.JPG

IMG_4793.JPG

IMG_4800.PNG

IMG_4804.PNG

IMG_4779.JPG

IMG_4787.JPG

IMG_4798.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, RF91 skrev:

Flott bil du ha. Såg på den i Sogndal, og fargen e fåkking mint! :D Men: Legg deg aldri unde ein bil so kun står oppjekka på ein garasjejekk. Verdens mest unødvendige måte å daua på :P

Takk skal du ha! :)

Veit om det, men når du står 1 time heime ifrå gjør man det man kan for å kunne komme seg heim 😅

Har eller aldri hatt plana om og sette frå meg bilen noken plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...