E.H.D Skrevet Februar 26, 2017 Share Skrevet Februar 26, 2017 7 timer siden, Evopower skrev: Man får ikke senk nei, men stivere dempere? Det at dette er en xdrive med senk får det til å høres som at noen tar loven i egne hender. Det er nok en grunn til at bmw ikke senker xdrive modellene sine. Tenker først og fremst på belastning av drivledd foran. Ikke at det skulle ha noe å si, da alt fra quattro, sti og evo er senket uten problem. Men likevel så har bmw valgt å gjøre det uten senk. Men jeg mener msport er stivere på xdrive, om ikke lavere senkefjærene i dette tilfellet blr ikke ha noe å si på komforten. Hardheten er det demperne som bestemmer. Nope, M sport understell med kode 704 fås ikke på xDrive f10/11, dvs alternativene er standard understell eller 223 understell med dynamisk demper kontroll, eventuelt adaptive drive på 530d og større. Lan legge til at 704 M sport understell er tilgjengelig på nye g30 med xDrive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 26, 2017 Share Skrevet Februar 26, 2017 13 minutter siden, E.H.D skrev: Nope, M sport understell med kode 704 fås ikke på xDrive f10/11, dvs alternativene er standard understell eller 223 understell med dynamisk demper kontroll, eventuelt adaptive drive på 530d og større. Lan legge til at 704 M sport understell er tilgjengelig på nye g30 med xDrive. Takk, da vet vi det Da må trådstarter finne ut om også demperne er blitt byttet på bilen. Men kun senkefjører skal ikke ha mye å si negativt for komforten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Februar 26, 2017 Share Skrevet Februar 26, 2017 23 minutter siden, Evopower skrev: Takk, da vet vi det Da må trådstarter finne ut om også demperne er blitt byttet på bilen. Men kun senkefjører skal ikke ha mye å si negativt for komforten. Antar at den bilen bare har byttet til senkefjører og at dempere fremdeles er de orginale med demperjustering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.Johnsen Skrevet Februar 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2017 14 minutter siden, E.H.D skrev: Antar at den bilen bare har byttet til senkefjører og at dempere fremdeles er de orginale med demperjustering. Ville ikke det være utrolig tullete å ta vekk de originale demperne med justeringsmulighet? Skal grave litt hos selger ift dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Februar 26, 2017 Share Skrevet Februar 26, 2017 11 timer siden, Evopower skrev: Man får ikke senk nei, men stivere dempere? Det at dette er en xdrive med senk får det til å høres som at noen tar loven i egne hender. Det er nok en grunn til at bmw ikke senker xdrive modellene sine. Tenker først og fremst på belastning av drivledd foran. Ikke at det skulle ha noe å si, da alt fra quattro, sti og evo er senket uten problem. Men likevel så har bmw valgt å gjøre det uten senk. Men jeg mener msport er stivere på xdrive, om ikke lavere senkefjærene i dette tilfellet blr ikke ha noe å si på komforten. Hardheten er det demperne som bestemmer. Tar loven i egne hender? Så det er altså ikke lov å gjøre modifikasjoner i forhold til noen av de uestetiske ideene folka hos BMW har? Dette må enten være en dårlig formulert setning fra din side, eller noe tullball Er nok en grunn til at BMW gjør mye rart, men spesielt tøft er det ikke når bilen står på stylter eller at felgene har et innpress som gjør at det ser ut som om de er redde for å få regn på seg. Å få innskrevet senkefjører i vognkortet (ja, "til og med" på en xDrive) er vel det motsatte definisjonen av hva som er å "ta loven i egne hender"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.Johnsen Skrevet Februar 27, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2017 Siden det er her inne kompetansen sitter ift BMW når man får "vet ikke" svar fra selger, klasker jeg på et tilleggsspørsmål. Har auto dimmefunksjon på langlys noen egen kode i utstyrslister på 13 modell F11? Eller er dette standard med adaptive lys (bi xenon)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Februar 27, 2017 Share Skrevet Februar 27, 2017 9 minutter siden, Ø.Johnsen skrev: Siden det er her inne kompetansen sitter ift BMW når man får "vet ikke" svar fra selger, klasker jeg på et tilleggsspørsmål. Har auto dimmefunksjon på langlys noen egen kode i utstyrslister på 13 modell F11? Eller er dette standard med adaptive lys (bi xenon)? Regner med at det er koden 5AC du sikter til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ø.Johnsen Skrevet Februar 27, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2017 Med andre ord ikke tilstede uten den konkrete koden. Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Mars 1, 2017 Share Skrevet Mars 1, 2017 On 27.2.2017 at 20.16, Ø.Johnsen skrev: Med andre ord ikke tilstede uten den konkrete koden. Takk for hjelpen Det kan jo være tilstede likevel hvis bilen har en utstyrspakke som inkluderer det.. Men når det er sagt så har jeg det på min F11, og det er noe av det mest ubrukelige utstyret som er.. Dimmer jo ned bare det er lys i stuen til ett hus langs veien, eller om gatelysene er tent.. Får derfor kun brukt denne funksjonen når jeg kjører på vidden over fjellet midt på natten der det verken er gatelys, hus eller andre lyskilder i nærheten (sålenge månen ikke er oppe da). Og når forholdene er sånn så klarer jeg faktisk å dimme ned selv for den ene bilen jeg møter i halvtimen ///M-ini95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mars 1, 2017 Share Skrevet Mars 1, 2017 2 timer siden, Daniel80 skrev: Det kan jo være tilstede likevel hvis bilen har en utstyrspakke som inkluderer det.. Men når det er sagt så har jeg det på min F11, og det er noe av det mest ubrukelige utstyret som er.. Dimmer jo ned bare det er lys i stuen til ett hus langs veien, eller om gatelysene er tent.. Får derfor kun brukt denne funksjonen når jeg kjører på vidden over fjellet midt på natten der det verken er gatelys, hus eller andre lyskilder i nærheten (sålenge månen ikke er oppe da). Og når forholdene er sånn så klarer jeg faktisk å dimme ned selv for den ene bilen jeg møter i halvtimen Enkleste måten å finne ut av om den har det,er vel å bare ta en titt på der hvor BC knappen sitter, ved blinklyset. Har du to knapper og ikke kun en, så har man Auto fjernlys. Er også helt enig med at den er latterlig sensitiv, som igjen gjør at det virkelig må være mørkt for at det funker. Når det dog funker, så setter jeg litt pris på at den er sensitiv, dimmer raskt ned ved møte av en bil. Men helt klart utstyr man fint klarer seg uten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå