Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Vegard_ skrev:

Har du sjekka nabobil? Mener de er ganske ok på pris, spesielt i forhold til selskap som type hertz og avis

Bare småbiler til akseptabel pris 😂 Kunne fått leid en X5 som sikkert har plass nok men den kostet 1800 spenn for en dag 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert bra det der, husk og få med alle de forskjellige smådelen som hører med, Det er forbausende mange små plastdeksler som hører til et komplett interiør, får du med gulvteppet også? Husk også å få med alle ledningene til de elektriske setene. Det ligger vel noen ledninger under gulvteppet som hører med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Rune-K skrev:

Blir sikkert bra det der, husk og få med alle de forskjellige smådelen som hører med, Det er forbausende mange små plastdeksler som hører til et komplett interiør, får du med gulvteppet også? Husk også å få med alle ledningene til de elektriske setene. Det ligger vel noen ledninger under gulvteppet som hører med.

Ja håper det står til forventningene 🤞😅

Har sendt han en mld med disse spørsmålene du stiller. Jeg har jo ikke peiling på M5-interiør 🙈

Takk for tipset 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er jo om du kan bli med og demontere det. Jeg aner ikke om slike ting som solskjermer, deksel på stolpene og hattehylle er unikt for M5. Greit og undersøke, jo mer du får med jo bedre er det.

Jeg husker da jeg jobbet som høgger så var det mye jobb med demontering når vi solgte komplette interiør. Det var mye deksel, klips og skruer som skulle være med. Det tok noen timer og skru ut alt. vi regnet komplett interiør som alt innvendig i bilen unntatt, dashbord, taktrekk og støyisolering.

Når vi skulle pakke det så greide vi alltid og få plass til alt på en europall. Høyden tilsvarte omtrent høyden på setene pluss 40 cm.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gøy å lese og vil løfte bilen veldig  utseendemessig .

Sportstolene som er til e32/e34 er nydelige å sitte i og.😊😊

Sydde detaljer er alltid koselig og pent .

Angående ledningsnett og elstoler ,så ligger det somregel klart på 535 dvs merk deg dette :

For å få minnefunksjonen til å virke så må du legge opp endel ekstra av kabler og ledninger noe som er visstnok er utfordrende .

Er klart om du får med alt av kabler og følger de på bil du skal kjøpe ,så går det nok .😊

Er det original montert i denne altså bil du skal hente?

Hvis ikke må du gjøre noe om på ledningene under for å få førerstol med minne til å virke .

Dette måtte jeg gjøre og får du problemer ,så kontakt meg så guider jeg deg på rett vei .

Du har vel solskjerm med speil og lys begge sider du og ,dette er likt på m5 dette og .

Og som Rune nevner ,få med alt av småting her .😊😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rune-K skrev:

Det beste er jo om du kan bli med og demontere det. Jeg aner ikke om slike ting som solskjermer, deksel på stolpene og hattehylle er unikt for M5. Greit og undersøke, jo mer du får med jo bedre er det.

Jeg husker da jeg jobbet som høgger så var det mye jobb med demontering når vi solgte komplette interiør. Det var mye deksel, klips og skruer som skulle være med. Det tok noen timer og skru ut alt. vi regnet komplett interiør som alt innvendig i bilen unntatt, dashbord, taktrekk og støyisolering.

Når vi skulle pakke det så greide vi alltid og få plass til alt på en europall. Høyden tilsvarte omtrent høyden på setene pluss 40 cm.. 

Nå har jeg på følelsen at vi ble enige om at jeg får med meg setene, midtkonsoll, hanskerom og deksler under dash.

Men har sendt han en mld med de spørsmålene du stiller her. Jeg vet heller ikke hva som er forskjell på M5 og "vanlige E34"

Ja du er gammal høgger du ☺️ Ja da har du nok god erfaring på demontering.

Spennende å høre hva han sier. Kanskje jeg kan få med en del biter ekstra dersom det er unikt for M5. Men så lenge det ikke er så stor forskjell på det som er orginalt i 535’n og en M5 så betyr ikke sånt så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Dette er gøy å lese og vil løfte bilen veldig  utseendemessig .

Sportstolene som er til e32/e34 er nydelige å sitte i og.😊😊

Sydde detaljer er alltid koselig og pent .

Angående ledningsnett og elstoler ,så ligger det somregel klart på 535 dvs merk deg dette :

For å få minnefunksjonen til å virke så må du legge opp endel ekstra av kabler og ledninger noe som er visstnok er utfordrende .

Er klart om du får med alt av kabler og følger de på bil du skal kjøpe ,så går det nok .😊

Er det original montert i denne altså bil du skal hente?

Hvis ikke må du gjøre noe om på ledningene under for å få førerstol med minne til å virke .

Dette måtte jeg gjøre og får du problemer ,så kontakt meg så guider jeg deg på rett vei .

Du har vel solskjerm med speil og lys begge sider du og ,dette er likt på m5 dette og .

Og som Rune nevner ,få med alt av småting her .😊😊

 

Takk Jan ☺️ Ja nå blir det endelig sort interiør i stedet for det grå kjedelige landskapet jeg føler jeg sitter i når jeg kjører den 😅 No more "Gamle Østeuropa" 😂

Nå er jeg glad dashbordet er svart da, for det er jo en del knot å demontere. Så dette bør være en kosejobb.

Som jeg skrev til Rune, så tror jeg nok at jeg i utgangspunktet har handlet setene, midtkonsoll, hanskerom og dekslene under dash.

Er det strøm til selve stolfunksjonen, opp, ned, fram, tilbake og tilt i den orginale kontakten ? Bare ikke til minnefunksjonen eller må jeg legge opp strøm til dette også ? For jeg er ikke sååå opptatt av minnefunksjon. Det er jo bare jeg som kjører denne bilen 😉

Nei jeg har ikke lyspakken i min merkelig nok. Dette er ikke så viktig for meg. Men kanskje jeg ordner dette ved en senere anledning.

Jeg husker jeg byttet til taktrekk med hull til sminkelys på 525’n. Men det var fordi jeg byttet taktrekk fordi det gamle var stygt, falmet og hadde sluppet i stoffet.

Uansett så gleder jeg meg masse til å få montert dette snackset og få et mørkt interiør ☺️
Bare få ordnet utfordringen jeg har med stort nok kjøretøy 😳🤞 Men får tro det ordner seg. For det er vel sikkert for liten plass i 1-serien min 🤔 Selv med seterygg på stolene flatt lagt ned så får jeg vel ikke stablet dette tett nok sammen til å få plass ? 🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Er det strøm til selve stolfunksjonen, opp, ned, fram, tilbake og tilt i den orginale kontakten ?

Skal være det ,men på enkelte må du modde litt for å få dette til å virke 😊

Stolen min var helt død når jeg koplet på ,men etter å ha tenkt og letet litt så fant jeg årsaken .😊

Minnefunksjonen virker samtidig ikke 😅

Uansett dette blir bra og ja minne er bare å drite i enig i det .

Somsagt støter du på problemer så hjelper jeg deg gjerne .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sveigis skrev:

Minnefunksjonen virker samtidig ikke 😅

Men når @Bimmerlorris får på plass disse, så blir jo det å skaffe dette interiøret et bra.. minne :P

Nei det jeg egentlig ville spørre om, hva vil det si at det er sydde detaljer? Er ikke disse setene vanligvis sydd..? Eller er det med en spesiell farge på tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Men når @Bimmerlorris får på plass disse, så blir jo det å skaffe dette interiøret et bra.. minne :P

Nei det jeg egentlig ville spørre om, hva vil det si at det er sydde detaljer? Er ikke disse setene vanligvis sydd..? Eller er det med en spesiell farge på tråden?

He he ja får håpe det blir gode minner med disse nye setene 😅👍

Sydde detaljer gjelder feks dørpanelene, midtkonsoll og hanskerommet så vidt jeg vet 🤔 Det er i skinn og ikke plastmateriale og dermed har det sømmer som på setene. Jeg har aldri hatt dette selv tidligere så jeg vet ikke 100% om jeg har rett 😅 Men tror det er sånn det henger sammen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunk i tråden 😅

Da har transportløsningen ordnet seg 🥳 En kompis av meg tilbyr seg å stille med bil. Men han ønsket å være med, noe som er kjempehyggelig. Han har en Toyota Landcruiser som er nesten ny. En svulstig sak som burde være stor nok til å sluke interiøret 😅

Skjønner godt at han ville være med, for han syntes nok det ville gitt litt mageknip å låne bort en bil til mange hundre tusen. Jeg forstår slikt, for jeg hadde aldri lånt bort 535’n min til noen 😂

Men da er det i boks for min del 👍 Fikk mld fra selger. Han har ikke demontert interiør enda og da han sendte meg en filmsnutt, så hadde jeg full forståelse. Snøen lava ned og det var sikkert 35 cm snø over bilen 🤣

Men nå er det spådd 8 varmegrader i Ålesund i morra og ser at det blir varmegrader i hele området og regn så langt yr varsler, så snøen forsvinner nok i løpet av kort tid 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vegard_ skrev:

Så bra det løste seg 😃 jeg ser fram til monteringen!

Takk takk Vegard 🙏

Men det blir nok en stund til montering 😅 Bilen står 10 mil unna i vinteropplag. Men det er jo lov å håpe på en tidlig vår 🤞 Våren 2020 var magisk. Da hentet jeg bilen i midten av februar og kunne kjøre til november 😍

Men så fort det lar seg kjøre på sommerdekk så skal bilen hjem 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...