Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Huff, 1600 spenn, men når jeg først skulle ha strøkne felger, så tenkte jeg at jeg like greit kunne gjøre det 100% og kjøpe nye bolter og senterkopper orginalt. Og må jo si at hvordan senterkoppene klikket på plass, var veldig behagelig 😍 Og kvaliteten på plasten virker å være tipp topp 👍

Boltene visste jeg ikke at var svarte før jeg åpnet esken og må si at jeg ble veldig hæppi over det. For jeg satt og tenkte på dette med å undersøke om jeg skulle eloksere dem siden jeg antok at de var grå 😅 Men nå behøver jeg ikke tenke mer på den saken 😉 Dette blir bare sååå gøy å få montert og jeg kommer til å være livredd for harde dumper og kantsteiner 🙈😅 Ulempen med å ha noe som er strøkent 🤮 

C2248E7B-5BA8-4154-8EC5-CD7FCE2955B5.jpeg

33BD388D-9268-4772-A997-BB5E634A9D64.jpeg

28525F04-61CB-4926-8FB8-519A714914A0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, sveigis skrev:

Dette blir meget bra ,så nå må du få det på plass Tore 😊

Ja dette gleder jeg meg til å få montert 😃 Venter bare på caliperene som er på vei med posten nå. Da blir det godt å få på nye skiver, klosser, calipere og felger som skinner og er blankt 🥳

Håper jeg kan få dette montert så fort som mulig og at våren virkelig kommer nå, for jeg trenger den i drift nå pga ulyder i 1-serien som jeg må finne ut av og fikset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå krysses fingre og tær 🤞😅 Jeg trenger luftenipler til caliperene og det var jo såklart bestillingsvare.

Dette vil jeg ha nytt siden jeg først har "nye" calipere. Fikk beskjed om at de mest sannsynlig kommer på mandag, men i disse tider tar jeg intet for gitt.

Så dersom dette ordner seg så har jeg fått en kompis til å hjelpe meg på onsdag før skjærtorsdag til å kjøre meg utover til Grinder og være bremsepedalmann til luftinga 🥳

1-serien min har blitt syk, så den kan ikke brukes. Derfor var det fint at han kan hjelpe. Han har stor bil så det blir grei plass til hjula baki varerommet ☺️

Så håper alt ordner seg sånn at jeg har en fungerende bil gjennom påsken.

1-serien min skal på verksted dagen etter påsken er ferdig. Jeg føler meg så hjelpesløs uten bil og hva er vel bedre enn å kunne begynne sesongen med 535’n i påsken, forutsatt at mildværet holder seg da 😅🤞

Ang 1-serien så er den full av ulyder og så sidræva at den er en vits å ratte rundt i 🤬 Tipper ene hjullageret er gåent, samt noen foringer som har gjort sitt. Jævla budsjettbimmer ass 😂 Og demperene er fra bilen var ny ser jeg, så de er vel også klare for utskift 🤪 Ja ja sånn er det å ha nyere bil. Bare fæle utgifter. Utgifter jeg ikke hadde lyst på nå som jeg sparer penger til mega-roadtrips til sommeren med 535’n. Og det blir ikke akkurat gratis 😅

5886A705-4C64-4A58-B347-013974658E80.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse calliperene ble jo nye og meget pent Tore.😊

Det og ha dette iorden er så digg .

Angående nipler så kjøpte jeg på Biltema og de funker de .

Tenkte bare sånn at du får den opp og gå før påske .

Ser du hadde lagt ut problematikk angående den lille BMW-en din .

Angående lyder ,så har du nok et lager som synger og på disse småtassene ,så er der utrolig nok mange stag og foringer virker det som i bakstillingen ,så spørs det om ikke det er det .

Skal ikke male fanden på veggen ,men disse er jæklige til å ruste i traversen og klart ved en travers som er rustet av en vei ,så blir der bevegelse 😢,men denne er såpass ny så er nok bare noe foringstell .

Men enig ,dritt å bruke penger på en bil som ikke «betyr « så mye 😩😩.

Hvertfall så er det kun snakk om timer før du kan kjøre e34 og det er jo gøy 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sveigis skrev:

Disse calliperene ble jo nye og meget pent Tore.😊

Det og ha dette iorden er så digg .

Angående nipler så kjøpte jeg på Biltema og de funker de .

Tenkte bare sånn at du får den opp og gå før påske .

Ser du hadde lagt ut problematikk angående den lille BMW-en din .

Angående lyder ,så har du nok et lager som synger og på disse småtassene ,så er der utrolig nok mange stag og foringer virker det som i bakstillingen ,så spørs det om ikke det er det .

Skal ikke male fanden på veggen ,men disse er jæklige til å ruste i traversen og klart ved en travers som er rustet av en vei ,så blir der bevegelse 😢,men denne er såpass ny så er nok bare noe foringstell .

Men enig ,dritt å bruke penger på en bil som ikke «betyr « så mye 😩😩.

Hvertfall så er det kun snakk om timer før du kan kjøre e34 og det er jo gøy 😊

Åja, såpass. Ja men da får jeg ta meg en tur på Tema og sjekke ut. Tipper de heller ikke koster 90 kr stk heller 😂

He he ja hadde det enda bare sunget litt baki der 😅 Nei her gnages det. Fæl lyd rett og slett 🙈 Siden det høres ut som det er på venstre side, velger jeg å tro det er hjullager og ikke en utslitt/tørr diff 🤞😅

He he ja det går jo på kryss og tvers baki der, så ett eller flere foringer har tatt kvelden der. Håper for guds skyld det er dette og ikke en råtten travers som henger og slenger baki der 🙏🙏🙏

Ja kjedelig å bruke mye penger på slitedeler på denne, men jeg er samtidig veldig fornøyd med bilen sånn kjøremessig og den er god å kjøre. Den betyr jo mye på én måte siden den er min daylidrive og er jo veldig avhengig av bilen ☺️ Men hadde vært morsommere å gjort den litt mer sporty og lavere samt putta inn ca 190 hk i den 😅 Ja ja, men det ordner seg. Mange verksted har delbetaling, så slipper vel å punge ut alt på én gang. Flere har vel nærmest rentefri dersom man betaler innen 9-12 mnd ? 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mortenej skrev:

Herlige påskeegg Tore, så jo rett nye ut de no :) enig med Jan, nippler får du kjøpt på Biltema, evnt Mekonomen. kjøpte nye der selv.

Tenker E34 blir bra no, så får vi håpe 1 serien ikke er alt for syk av seg.

Beste påskeegga jeg noen gang har fått 🥳 Nå har det seg sånn at jeg uansett ikke får gjort noe med bilen før 31 mars og niplene kommer den 29 mars, så da velger jeg heller de orginale som jeg uansett har bestilt hos Sulland ☺️
 

Jeg krysser fingrene for at 87’n ikke får en regning på mer enn 10 lapper 🤞 Har jeg rett, så er venstre bakhjulslager kaputt. Så håper jeg det ikke handler om ihjelrustet travers og derav slark og vinglete ræv 🤞🙏 Mistenker også noe med demperene. De er fra 2009 😅 Men demperene kan jeg skifte selv. Så får jeg bare se når bildoktoren har fått undersøkt og ta det derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rune-K skrev:

Med det riktige verktøyet så burde jo et verksted fikse et lagerbytte for en 3-4000 kroner.

Ja håper det ikke koster no særlig mer for et lagerbytte. Men totalen på 10k er for evnt bytte av lager og slitte foringer i bakstillinga 🤞😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig frustrert 😭 Måtte bare reise hjem med uforrettet sak. Det kommer ikke bremsevæske ut av høyre caliper foran og bak. Det kom på caliperen foran til å begynne med, men ettersom vi fortsatte å pumpe så sluttet det å komme væske. Bak venstre side kom det aldri noe væske. Så hva faen er dette for no drit ? 🤷‍♂️😭🤡🙈🤬 Hjalp ikke noe å starte opp bilen heller da jeg tenkte at det kanskje hadde noe med abs-modulen. Tett pga at de er blitt lakkert ? Ser ingen annen utvei enn å frakte bilen til verksted nå 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en teori om at jeg kanskje har gjort en stor blunder.
 

Da jeg demonterte caliperene, åpnet jeg lokket på bremsevæskebeholderen og lot alle bremseslangene henge og la seg avrenne i hver sin beholder for ikke å la det renne ut på gulvet.

Så bremsevæskebeholderen var jo rimelig tom. Fylte så opp beholderen og begynte å pumpe på pedalen. Starte å lufte høyre bak, siden den sitter lengst unna. Der kom det null og nix selv etter mange pump og åpne/lukke ventilen. Så forsøkte heller å lufte venstre bak. Der kom det ganske raskt bremsevæske. Så til høyre foran. Der kom det bremsevæske og luft om hverandre en stund men så mer og mer jevnt. Så til slutt venstre foran og der kom det raskt jevnt og fint med væske. Så tilbake til utgangspunktet, venstre bak, men selv etter mange omganger med pump og lufting, null væske. Så videre til vanstre bak og mer og mer jevnt med væske ut der. Så til høyre foran, men da var det slutt, null og nix væske ville ut.

Så da var frustrasjonen enorm så ga faen. Hadde lyst til å slå en svær bulk i bilen 🤬

Men så poenget/blunderen 🤷‍♂️ Kan det være fordi væskebeholderen rett og slett var så skrapa for væske, at det ikke var bra nok å bare fylle på med væske ? Ser på noen YT-videoer at dersom det er skrapa der eller at man glemmer å toppe opp under lufting, ja så må man "bench-bleede" den, men hva betyr bench-bleede ? For meg høres det ut som noen form for demontering ? 🤷‍♂️
 

Håper noen kan gi meg en forklaring her. For mine små grå er ikke tilstrekkelig dessverre 😅😢🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...