Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Rune-K skrev:

Hvis det sitter klør på originale klosser så ville jeg brukt de. Jeg regner med at de sitter der for og motvirke skrangling og andre ulyder. 

Jeg har begynt og bruke mer og mer originaldeler på syvern. Det koster ikke så mye mer med originale bremseklosser også vet jeg at de passer.

Disse klossene er fra Febi. Men ja, jeg tror jeg bestiller orginale hos Sulland nå. Klør eller ei, så tipper jeg det blir bedre. Ja bare jeg får lufta faenskapet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekt av deg å åpne seg slik om dine utfordringer Tore. Skjønner at det da blir enda tøffere når ting går litt skeis. 

Kommet mye gode råd her, så tenker at dette sammen med litt google hjelp så får du til dette. Viktigste er som du sier, ikke stresse, men ta den tiden som kreves og kose seg med jobben. Tar av og til litt lengre tid, men for meg er vedlikehold og oppgraderinger en del av dette på lik linje med å kunne kjøre :)

Skulle du runde Ålesund på en av turene må du gi lyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mortenej skrev:

Respekt av deg å åpne seg slik om dine utfordringer Tore. Skjønner at det da blir enda tøffere når ting går litt skeis. 

Kommet mye gode råd her, så tenker at dette sammen med litt google hjelp så får du til dette. Viktigste er som du sier, ikke stresse, men ta den tiden som kreves og kose seg med jobben. Tar av og til litt lengre tid, men for meg er vedlikehold og oppgraderinger en del av dette på lik linje med å kunne kjøre :)

Skulle du runde Ålesund på en av turene må du gi lyd :)

Tusen takk for støtten Morten 🙏 Jeg har jo på en måte blitt ganske godt kjent med flere av dere her inne på forumet, så følte det ganske trygt å dele litt om meg selv i forhold til utfordringer og hvordan det er å ha bil som hobby ☺️ Men allikevel veldig godt å få sånn god feedback fra dere alle sammen 😃

Jeg skal nok også denne gangen klare å få landa prosjektet mitt og komme styrket ut av det 😅👍 Begynner jo å få en del erfaring både med skruing og hvordan takle utfordringene ☺️ Ja skulle jeg reise i ålesundtraktene og psyken er ok (sosial angst under kontroll 😅) så tar jeg kontakt og hinter om en kopp kaffe og e34-skravl og treff 🥳🎵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå krysses fingre, tær og jeg forsøker jaggu meg på å krysse testiklene også siden jeg fremdeles har to av dem 😂🤞

Og grunnen er følgende: Jeg kom for et par timer siden til Grinder og fars garasje for å finne ut om lufteproblemet kom pga null væske ut av slangene eller om problemet lå i kaliperene. Skrudde av de to gjeldene kaliperene og joda, her kom det væske ut av slangene. Ok, da ligger problemet i kaliperene.

Tok da med meg disse to kalipere til verkstedet på Kirkenær og fikk en av karene til å kjøre forsiktig med trykkluft for å se om stemplet gikk ut. Det gjorde det på begge. Så sjekket de om det var fri tilgang gjennom luftenippelhullene, men bak-kaliper var dønn tett der. Fram-kaliper gikk det greit gjennom. Faen tenkte jeg 🤬 Da må jeg ha ny kaliper bak eller finne noen som evnt kan reparere.

Reiste litt slukøret og skuffet tilbake til garasjen, men så tenkte jeg at jeg kunne forsøke å stikke noe tynt nedi luftehullet. Så da fant jeg en ultratynn skrutrekker av type micro og begynte å trykke nedi der og forsøkte så å blåse i hullet. Og jaggu gikk det gitt 🥳 Trykket og masserte litt i hullet og det fløt greit med "Tore-pust" gjennom 😅 Så etter å ha filt og modda enda litt mer på ørene til klossene, fikk jeg klossene til å gli greit i klavene. For å si det sånn. Mulig jeg snakker feil 😅 Og vips så hadde jeg fått montert brems høyre bak.

Så var det å montere bremsene høyre foran, noe som gikk fint. Her er jo luftinga i orden mente jeg.

Dette var langt over hva jeg hadde forventet og hadde nå tenkt å reise hjem og få med meg en hjelpemann til å lufte bremsene en dag senere når det passet for noen. Men så så jeg at naboen til far var hjemme, så tok mot til meg og spurte om jeg kunne låne høyrebeinet hans i noen minutter og han var jo en blid og hyggelig kar som såklart ble med, som han sa selv 😃

Så vi gikk i gang med å lufte og begynte med høyre bak som det kom null og niks ut av forrige gang, men nå kom det væske i bøtter og spann gitt 🥳 Så var det høyre foran sin tur, men neida, dønn tett og null væske. Da tenkte jeg faen !! Men så kom jeg på at det kanskje var noe dritt i dette luftehullet også, og joda, trykket og pirket med denne mikro-skrutrekkeren og først skjedde det nesten ikke noe, men så kom noe grumsete væske ut og pedalen begynte å sige sakte nedover. Så jeg reykket mer og hardere og plutselig kom det en kaskade med væske og pedalen føk i gulvet 🥳 Så etter noen forsøk med pirk, pedaltrykk og lufting så åpnet det seg skikkelig og ren fin væske kom 🥳

Ja så da tok vi den andre siden også for sikkerhets skyld og nå har jeg stram og fin pedal og skal nå pr definisjon i teorien ha ferdig lufta bremser 🤞😅

Men nå var jeg helt pudding og måtte sette meg ned, så derfor denne lange avhandlinga og dermed en liten pause før jeg skal rengjøre rundt etter all bremsevæskesprut og søl og så kommer gleden over å kunne få montere de nyoverhalte hjula mine 🙏😍🤞 som jeg håper passer fargemessig til bilen 🤞🤞

Så da får jeg hive meg rundt og skal få oppdarert videre når jeg forhåpentligvis har en ferdig rullende og kjørende 535i 🙏D1BAB748-4955-4DBA-BAE2-9DABBC415CF9.thumb.jpeg.6b57540f485dd27c8cb2a9913d36af09.jpeg

Her ser dere. Jeg brukte denne skrutrekkeren til å pirke/hakke nedi luftenippelhullet og det gjorde at jeg fikk luftet til slutt 🥳 Så får jeg håpe at jeg ikke har ødelagt noe nedi hullet der da 🙏😅

EA0163E1-8859-4BAC-B04F-CE026589FACF.jpeg

5D5AC5AC-57FC-4DA5-B436-C980C77C3ED8.jpeg

94D14046-D32F-4907-999A-0CE772D3A983.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen må jeg bare nevne at det er kort vei fra helvete til himmelen 😂👍

Hjul påsatt og en fire mils testtur her i glåmdalen og såvidt jeg kan forstå så var dette suksess i form av at bilen funker slik som da jeg parkerte den i fjor høst 😉

Fremdeles har jeg denne vibrasjonen i bilen og spesielt når jeg ligger i 80-90 ca. Nå var det en del trafikk så jeg fikk ikke testet å bremse hardt fra høy hastighet, det som skapte de største vibrasjonene. Men ok, jeg får bare leve med det enn så lenge. Det viktigste var at bilen funker fint og bremser normalt.

Og hjelpes så digg det var å kjøre E34 igjen 🥳🤘 Men nå parkeres den i garasjen igjen og jeg tar bussen utover en av de nærmeste dagene. Ser det er litt skumle skyer så jeg velger å ikke kjøre den hjem i dag selv om jeg sterkt vurderte dette. Så det får bli hverdagsbimmeren hjem i dag. Men den som venter på no godt, venter ikke forgjeves 😉

Og sist men ikke miiiiiinst !! Satan i ville hælvete så fet bilen ble med de nyoverhalte felga 😍😍😍😍 Jeg var veldig spent, men jeg er ikke i tvil, denne dargen ble perfekt til bilen 🥳🤘

8D770C44-BDE9-4EE6-979A-593B28A54A4C.jpeg

85E87069-B438-438C-9B00-54888DE1F7F8.jpeg

1FD92137-5CE8-45DB-A8CF-4C6A19407950.jpeg

68F6989C-E541-4BFE-8BFA-4A549DC8D6A1.jpeg

24AA213D-9DDC-45A8-BCC7-B4DB1E17C532.jpeg

285844D9-5D4A-4E4D-A519-E8C03C774062.jpeg

AE5B28D7-3F32-4AB7-A76F-FD31E2A21036.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, EspenV skrev:

Godt å høre at det ordnet deg tilslutt.

Har type32 felger selv. Synes det er noe av de finer felgene BMW har laget til eldre biler. Å liker veldig godt å ha andre farger på de en bare sølv/crom.

Bilen blei tøff

Takk skal du ha Espen 🙏😃 Ja jeg synes de er veldig fine. De måtte gro litt på meg før jeg valgte å handle denne typen, siden jeg først syntes de var litt kjedelige 😅 Men da jeg fikk dem på bilen så endret jeg veldig mening 😉 Nei nå kan jeg senke skuldrene igjen og klappe meg selv litt 😅 "Den som gir seg er en dritt" er et mantra jeg må gjenta for meg selv når det butter og er noe som hjelper ☺️ Så får sjekke værmeldinga og hente bilen så fort været er bra nok. Jeg møtte jaggu på en skikkelig snøstorm på veien hjem i stad 😂 Det var helt vilt. 5 minutter av strekka jeg kjørte så kom det kølsvarte skyer og snøen lava ned. Veldig merkelig 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Tore.

Herlig at dette ordnet seg, dette var velfortjent :) og gull med hjelpsom nabo. Så er det bare å senke skuldrene og tenke at snart har du 2 flotte og ikke minst fungerende Bimmere hjemme👍 blir en kos sommer dette.

Style 32 på e34 blir aldri feil. tok litt tid før jeg landa på de samme, men angrer ikke et sekund, selv om her blir de nok beholdt i sølv :) men med mørk vogn kjennes det riktig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Mortenej skrev:

Gratulere Tore.

Herlig at dette ordnet seg, dette var velfortjent :) og gull med hjelpsom nabo. Så er det bare å senke skuldrene og tenke at snart har du 2 flotte og ikke minst fungerende Bimmere hjemme👍 blir en kos sommer dette.

Style 32 på e34 blir aldri feil. tok litt tid før jeg landa på de samme, men angrer ikke et sekund, selv om her blir de nok beholdt i sølv :) men med mørk vogn kjennes det riktig.

 

 

Ja dette gikk langt over dagens forventninger. Jeg skulle egentlig bare sjekke hva som var galt. Kaliper eller luft i abs-sentralen. Men så balla det jaggu på seg og arbeidslysten strømmet på 😅👍 Ja det med at han naboen var hjemme er faktisk grunnen til at alt ordnet seg så dette ble ren lykke 😃 Skjønner godt at du beholder sølvfargen siden du har mørk vogn. Kan fort bli litt too much med Stealth-mod 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, sveigis skrev:

Da var du endelig i mål og grattis Tore.😊

Alltid deilig når ting ordner seg og dette fortjente du .😊

 

Ja takk for det Jan 😃 Nå kan jeg fokusere på andre ting, både 535-relatert og ikke-relatert og det er fint 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var grommisen hjemme igjen der den liker seg best i sommerhalvåret 🥳 Veldig godt å få denne 10-milsturen på den lite trafikkerte Vestsivegen og som navnet sier, vestsiden av Glomma og som er både svingete og litt småhumpete enkelte steder. Dette er en morsom vei å kjøre og noen lekre langsletter det er mulig å få blåst ut litt gammal sot 😂🤘

Fikk kjørt innom en vaskehall på Elverum og spylt av opplagsstøvet 😉 Men får ta en skikkelig vask når det blir litt mildere i været. Skikkelig surt og kald om dagen. Men med en sånn bil så blir man uansett varm om hjartet 🥳☀️
5A9F01BA-2887-49BD-8CD1-21731A582307.thumb.jpeg.8d23c3846e1d8ae87bf9bfdc90f3d93d.jpeg

Veldig godt å få den hjem på gårdsplassen igjen 😍527D65E7-86E7-404D-A377-BE104319A5AC.thumb.jpeg.3053579f7ad1ce0d9d42da183c54a02a.jpeg

Fått den på sin rettmessige plass 😉DACD2CFD-1FB0-4BE1-AAF5-F68033473D8D.thumb.jpeg.f18877c3d07445923662b88b9199fb87.jpeg

I god ly for vær og vind. Hadde akkurat fått parkert den her, så kom det jaggu litt snø 🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...