Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått det nye rattet i hus og gått over det med skinnrens. Rattet ble veldig matt av denne behandlingen.

Så jeg lurer litt her nå. Jeg brukte en hvit svamp ment for skinnpleie og hvit klut også ment for skinnpleie. Resultatet ble veldig svart, bokstavelig talt 😅 så jeg lurer på om rattet har vært farget opp og at middelet løsnet fargen ?

Rattet er veldig helt og fint i skinnet og sømmene er tipp topp. Så jeg lurer på hva jeg skal gjøre ?

Serat man får kjøpt forskjellige rep-kit til bruk på skinnratt. Er det noen av dere som har forsøkt noe slikt for å få rattet pent ?

Rattet ser jeg er produsert i 1989. DDDD06F8-FCA3-470E-83B2-E41B5A6F04EB.thumb.jpeg.4813c11e7c843f41547f8840b33c8b90.jpeg

Kjøpte denne rensen, anbefalt av han som farget opp skinnstolen på 1-serien min. 8FAE13D7-EBAD-498A-AD8D-C6F23D71E0B1.thumb.jpeg.fc4c3170b7c9a3c6edc52fe587a47dd9.jpeg

Sånn så svampen og filla ut etter at jeg renset skinnet 😳DF92D64B-358E-44CE-83F3-844F2EA48605.thumb.jpeg.7a2f274cbf10b362c80f655aa58ecd63.jpeg

Rattet har ingen sår eller hakk i skinnet og sømmene er solide og fine. 0C55B4F4-6B02-4413-881A-90D10BB3A354.thumb.jpeg.dc4efe1aee67f93b23390e184629c2c1.jpeg

Men veldig matt og grått. 50100297-442A-4A38-9D45-847D5BA31FE1.thumb.jpeg.2d746652380b8b8a47455a5774a86aa4.jpeg

Uansett glad for å ha skaffet meg favorittrattet mitt da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Finnes det ikke sett for å pusse ned og ha på ny farge på ratt?

Uansett kult ratt da, gratulerer :)

Takk for det 😃 Joda jeg ser at det finnes såkalte Rep-Kit å få kjøpt.

Så spørsmålet nå blir om noen har erfaring med noe slikt ☺️ Tenker også at siden rattet bare er matt, så kanskje jeg sender det bort til noen som kan denne typen arbeide. Selv eier jeg ikke dette med feeling på alt som handler om detailing 😅 Jeg er veldig hardhendt og egentlig veldig klønete på sånt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott ratt du skaffet deg der Tore. ekstra grep ca 10 på 2 er ikke feil :) hadde det på en Sierra IS en gang i tiden. Ser jo helt og fint ut så rens og farge er nok det som skal til for å få dette fint igjen.

Har desverre ikke noe gode råd på oppfarging, lite er faring i den rettning.

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mortenej skrev:

Flott ratt du skaffet deg der Tore. ekstra grep ca 10 på 2 er ikke feil :) hadde det på en Sierra IS en gang i tiden. Ser jo helt og fint ut så rens og farge er nok det som skal til for å få dette fint igjen.

Har desverre ikke noe gode råd på oppfarging, lite er faring i den rettning.

 

Ja synes dette er det finste rattet på E34. Ratt med pupper er digg 😂

Jeg skal høre litt rundt. Fikk tilbud på farging av interiøret hos et nytt firma på Løten, så tenker at jeg tar med rattet bort dit og får et prisoverslag ☺️
 

Disse rattene er så absolutt verdt å renovere. Ganske dyre ratt når de er strøkne.

Så er med på å øke verdien på bilen totalt dersom det blir salg en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med sjefs ratt 😎😎

Her må du nok bare kjøpe et skikkelig repkit med farge så blir det gull Tore .😊

Angående lykteringene dine ,kan du ikke bare få skaffet de noen vanlige og lakkere de ?

Det blir sikkert mer eller gullende godt .😊

Morro å se oppgraderingene her .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sveigis skrev:

Grattis med sjefs ratt 😎😎

Her må du nok bare kjøpe et skikkelig repkit med farge så blir det gull Tore .😊

Angående lykteringene dine ,kan du ikke bare få skaffet de noen vanlige og lakkere de ?

Det blir sikkert mer eller gullende godt .😊

Morro å se oppgraderingene her .

Tusen takk Jan 🙏😃

Jeg har så utrolig dårlig selvtillit når det kommer til sånn type håndtverk 🙈 Jeg eier ikke feeling på dette og ofte blir jeg for hardhendt rett og slett.

Skal høre med dette enmanns-firmaet på Løten som ga meg pris på farging av interiøret mitt. Hvis han kan gi meg en grei pris, så tror jeg at jeg overlater det til han.

Men hva tror du om at svampen ble kullsvart da jeg renset rattet ? Er det møkk eller er det farge fra tidligere farging ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bimmerlorris skrev:

Men hva tror du om at svampen ble kullsvart da jeg renset rattet ? Er det møkk eller er det farge fra tidligere farging ? 

Det er nok bare møkk fra tidens tann .

Ser bare når jeg har gjort det på mitt så blir det likt .😊

Rattet mitt er og helt forferdelig ,men her blir det og kjøpe et repkit og bare gnu på .

Blir et kveldprosjekt til sommeren .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://bilxtra.no/fenice-sort-ratt-kit
 

He he etter å ha hørt litt rundt på pris for farging av rattet så bestilte jeg heller et kit og forsøker meg på jobben selv 😅

Mellom Kr 2500,- og 3300,- for den jobben betaler jeg bare ikke.

Han som skulle ha drøye tre lapper kunne garantere at rattet blir som nytt pga prosessen han gjør, og at rattet vil holde seg like lenge som orginalt. Men nå er ikke jeg så opptatt av at rattet skal se nytt ut heller da 😅

Gammal bil med brukspatina trenger ikke et 100% strøkent ratt.

Så i morra reiser jeg ned på Bilxtra og henter repkittet og forsøker meg selv. Har sett videoer av dette merket på youtube og det ser jo ikke så veldig vanskelig ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, NeonMuffler skrev:

Har brukt det rep kitet selv på et mtech 1 ratt, og det blir veldig fint. Enkelt å bruke 👍

Ahh takk. Alltid fint å få andres erfaringer ☺️ Får finne lotusstilling og meditere en times tid før jeg prøver meg fram 🤣

Så litt urte-te og et par Humm Humm og så gyve løs 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bråbestemte meg for å reise ut til Grue (Hedmark) og hente 535’n 😅

Så håper varmegradene dukker opp i løpet av de neste to timene 🤞😅

Ser da ut til at veiene er tørre, men så litt is i enkelte skyggepartier. Så får håpe dette har smeltet til jeg begynner på hjemreisen. Ikke no gøy med breie sommerlisser i glatte skyggefulle svinger 🙈

To be continued 😂👍

3BC8C4D2-909D-4B12-8F0A-D15058CA6C4B.jpeg

127EAC93-D7C3-47FE-921E-A394FDE5CD44.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra besluttning Tore. Gledes å se at du er igang med sessongen.

Planen når denne kommer hjem, er det interiør bytte eller er det noe utestående for EU kontroll som må fikses først?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var grommis hjemme igjen etter en fin kjøretur på 95 km 😃

Tok sats, lata som bilen var eu-godkjent og heldigvis var det ingen kontroller eller andre uhumskheter.

Så er det bestilt firehjulskontroll neste tirsdag. Deretter får jeg bestille time til godkjenning av senken samt vanlig eu-kontroll.

Mener jeg leste noe om at det ikke lenger er krav til tüv på biler eldre enn 30 år. Men nå spiller ikke det noen rolle for meg. Settet er uansett tüvgodkjent 😅 Men det er vel fremdeles sånn at biltilsynet må godkjenne det og få det i vognkortet ?

Ting får gå som det går. En ting som er sikkert er at det er lettere å få gjort litt med bilen nå som den står hjemme og ikke ti mil unna 😉

 

A5CE01E9-E007-436F-9864-5F775CB7E2A9.jpeg

00D5D5ED-3459-4E38-8B4E-01EE00A7646F.jpeg

EEFB1494-B65D-4F50-A737-CE30C96E9F53.jpeg

8A8CB208-C027-4D87-88A0-D7233A14CD7E.jpeg

F0BFAB32-5FB9-4A5D-9997-3348DF1687B9.jpeg

5CDDC068-DB63-4DB7-8C18-6F0CFC4D42B3.jpeg

B7CE445F-8044-435C-9F3D-E6AFC867B69E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmefelgene mine jo! Må være deilig å få kjerra hjem så du får skrudd litt igjen 😃

Kjekt at senk har TUV og notert i vognkortet da, i tilfelle man møter på noen firkanta kontrollører

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...