Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Se her du ,ledningsnett i boks og greier Tore😊

Angående rep av stol så er det en grei men tidskrevende jobb og man må ha tungen rett i munnen ,men anbefaller de videoene som ligger på yt da ser du fremgangsmåten .

Stikkord er :

Tålmodighet ,drill,lighter og litt enkelt verktøy 

Sjekk denne :

 

Grei video som viser det du trenger 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sveigis skrev:

Se her du ,ledningsnett i boks og greier Tore😊

Angående rep av stol så er det en grei men tidskrevende jobb og man må ha tungen rett i munnen ,men anbefaller de videoene som ligger på yt da ser du fremgangsmåten .

Stikkord er :

Tålmodighet ,drill,lighter og litt enkelt verktøy 

Sjekk denne :

 

Grei video som viser det du trenger 😊

Ja får ihvertfall forsøke denne jobben. Jeg er dårlig på fikling og tålmodighet. Elendig faktisk 🤣 Får jeg det ikke til så får jeg bare sette det bort til proffe. Dette interiøret har uansett kosta skjorta. Så det skal fikses 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner ledningsfargene på de ledningene du lurer på så kan jeg sjekke en del koblingsskjemaer jeg har liggende om jeg finner ut hvor de skal kobles.

Har du bilder av de små kontaktene?

En vil gjetning er at de skal kobles i sikringsboksen men må sjekke ut skjemaene først.

Setene fikser du greit selv, når jeg gjorde det så var det greit og ha et par ekstra hender når alt skulle monteres igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Rune-K skrev:

Hvis du finner ledningsfargene på de ledningene du lurer på så kan jeg sjekke en del koblingsskjemaer jeg har liggende om jeg finner ut hvor de skal kobles.

Har du bilder av de små kontaktene?

En vil gjetning er at de skal kobles i sikringsboksen men må sjekke ut skjemaene først.

Setene fikser du greit selv, når jeg gjorde det så var det greit og ha et par ekstra hender når alt skulle monteres igjen.

Knipset litt bilder som du kan kikke på ☺️


Denne som skal kobles på kontakten under stolen  

A4EA6943-BA4D-429C-97F6-9CC0206D7358.jpeg


De andre normalt størrelse kontaktene skal inn på stolen  

2F2CF93B-8EE8-4A69-ACEE-221C477869BC.jpeg


Disse småkontaktene jeg lurer på hvor skal henn. Der er den korteste ledningen nesten 2 meter lang og den lengste hele 4,5 meter 😳

2BCFF614-3876-45C0-A043-97A40D57056B.jpeg

73C8DCB3-94EF-44E5-9BE7-385D35C49B89.jpeg

865B23A7-B83F-459A-BBE4-62C48D92A2F6.jpeg

529DE030-53C8-4A59-A80A-EA062E25D498.jpeg

0EC925C7-95AC-4F44-992D-12D384DA6A93.jpeg

CEC474A9-5BE4-409D-811E-A418BE32E03B.jpeg

046F9C63-F15C-4D59-A764-D766D7AFE14D.jpeg

CE54CA24-B9D7-45EA-9F95-14892F004FAA.jpeg

758053C2-9D2C-49CC-A07D-92D8E2A0F033.jpeg

Endret av Bimmerlorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er så lang så skjønner jeg nesten at selger kviet seg for og demontere den. Den må jo ha ligget i en lang bue for og komme til riktig sted. Skal sjekke litt koblingsskjemaer så kommer jeg tilbake til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rune-K skrev:

Hvis den er så lang så skjønner jeg nesten at selger kviet seg for og demontere den. Den må jo ha ligget i en lang bue for og komme til riktig sted. Skal sjekke litt koblingsskjemaer så kommer jeg tilbake til deg.

Huff ja 😅 Ja den er jo nesten like lang som bilen. Så er veldig spent på om du klarer å forstå hvor den skal strekkes til 😅

Men kan det hende disse skal innpå noen moduler ifbm memoryen ?

Takk for at du gidder bruke tid på slik forskning 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Rune-K skrev:

Du får ikke svar idag for og si det slik. Fant skjema for 1991, regner med at det er likt men det var litt og undersøke, kommer tilbake til deg.

Ikke noe stress Rune 👍 Er bare glad for at du hjelper til 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Ikke noe stress Rune 👍 Er bare glad for at du hjelper til 😃

Er litt vanskelig å tolke bildene dine. Kan du skrive opp fargekodene på de 2 kontaktene du lurer på også antall pinner. 

Virker som den ene kontakten er til speil minne men er usikker på hvilken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter og ha brukt eliminasjons metoden ser det ut som at de to lange ledningskveilene skal til framdørene for minnefunksjon på speilene.

Regner med at du ikke vil bytte ut speilene for og få til dette så jeg ville bare kveilet de sammen og lagt de under baksetet eller et annet sted der det er plass. Den ødelagte ledningen tar du bare litt teip rundt.

Du skal ha alle tilkoblingen du trenger i den store hvite kontakten men det er litt detaljforskjeller på årsmodellene. Så lenge du har likt antall ledninger på den kontakten som sitter i bilen fra før så bør det være greit. Den kontakten skal også plasseres under teppet når du har minnefunksjon. 

Du bør også sjekke at du har alle sikringene. Foran trenger du F12-15A, F16-30A og F18-15A. I tillegg så trenger du under baksetet F42-30A.

Regner med at dette holder @Bimmerlorris Ellers så får vi undersøke litt mer. Bare ikke spør hvordan de har trekt ledningene til dørene. De var forbausende lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Rune-K skrev:

Etter og ha brukt eliminasjons metoden ser det ut som at de to lange ledningskveilene skal til framdørene for minnefunksjon på speilene.

Regner med at du ikke vil bytte ut speilene for og få til dette så jeg ville bare kveilet de sammen og lagt de under baksetet eller et annet sted der det er plass. Den ødelagte ledningen tar du bare litt teip rundt.

Du skal ha alle tilkoblingen du trenger i den store hvite kontakten men det er litt detaljforskjeller på årsmodellene. Så lenge du har likt antall ledninger på den kontakten som sitter i bilen fra før så bør det være greit. Den kontakten skal også plasseres under teppet når du har minnefunksjon. 

Du bør også sjekke at du har alle sikringene. Foran trenger du F12-15A, F16-30A og F18-15A. I tillegg så trenger du under baksetet F42-30A.

Regner med at dette holder @Bimmerlorris Ellers så får vi undersøke litt mer. Bare ikke spør hvordan de har trekt ledningene til dørene. De var forbausende lange.

Se her ja, du har stått på og funnet ut masse jo 😃👍

Så da skal den korteste ledningen egentlig legges på venstre side og opp i speilene og den lange opp til høyre speil ? Det virker jo faktisk logisk.

Nei det er liten intr for å styre så mye for å få speil med minne 😅

Jeg vet at da jeg improviserte for å koble strøm til førerstolen, så at kontakten var fylt med ledninger. Så da mener du at det er disse ledningene også inneholder det som skal til for å få minnefunksjonene til å virke ?

Skal sjekke sikringene du nevner 😊 Takk for hjelpa 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen årsak, det løsnet når jeg fant ut at du hadde alt du trenger i den hvite kontakten. Den heter forøvrig X275 og skal som sagt plasseres under teppet når du har minnefunksjon, ellers kommer nok ledningene i krøll når du kjører setet fram og tilbake.

Siden alle minnemoduler ligger under setet så trenger du ikke så mye ekstra. Det er stort sett lys, og strøm med og uten tenning på. Du har endel annet også i den kontakten, bl.a signal fra ryggelyset siden høyre speil skal vippe seg ned når du setter bilen i revers. Du har også to ledninger for diagnose. Når du får alt opp og stå kan du kjøre deg en tur til Sarpsborg så kobler jeg den opp og ser at alt er i orden.

IMG_0516.JPG

Den kontakten med flest ledninger inn til seg skal på førersiden siden du der får ledningene til bryteren for og justere speilene i tillegg. Husk bare at de må to runder i kofferten først og gjerne en runde opp i taket før du trekker de framover. For og få speil til og virke trenger du 2 speil, bryter og nye ledninger i begge framdørene.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rune-K Se det apparatet a gitt 😃 Diagnoseapparat av dimensjoner !! Den leser av mye rart ?

Ser den den korte av de to lange ledningene har flest pinner i kontakten. Men som sagt så gidder jeg ikke å montere disse. Jeg er bare intr i at stolen funker som den skal. Egentlig ikke så opptatt av minnefunksjonen heller, siden det er bare jeg som bruker bilen. Men kjekt om den virker da. Mtp videresalg så er det jo greit at det er i orden.

Men nå må jeg først få reparert rygg og nakkestøtte-funksjonen. Så på den videoen Jan linka til og dersom jeg bare trenger å gjøre slik som der, så ser det jo overkommelig ut. Så krysser fingra 🤞😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...