Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Godt den stod til forventningene og turen var bra 😀

Men Tore ,den lekkasjen ,den kommer ikke fra toppdekslet da ?

Du skjønner jeg hadde samme lekkasje på min ,der var det pakning til dekselet ,men regner med du har sjekket alt ut allerede .

Ja er noe pakk når man har brukt tid på ting og man oppdager ting som ikke skal være der .

Ta deg en pause nå hvertfall .

Den funker og går nå og det er viktig .😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, sveigis skrev:

Godt den stod til forventningene og turen var bra 😀

Men Tore ,den lekkasjen ,den kommer ikke fra toppdekslet da ?

Du skjønner jeg hadde samme lekkasje på min ,der var det pakning til dekselet ,men regner med du har sjekket alt ut allerede .

Ja er noe pakk når man har brukt tid på ting og man oppdager ting som ikke skal være der .

Ta deg en pause nå hvertfall .

Den funker og går nå og det er viktig .😀😀

Ja turen gikk som en drøm, selv om denne lekkasjen lå og forstyrret følelsene mine litt. 

Mener å kunne konstatere at det er tørt rundt toppdeksel. 

Når jeg strøk fingrene under innsug mellom topp og blokk, ble jeg oljevåt på fingrene. 

Men har ihvertfall lært én ting, og det er å aldri skru i frustrasjon. Så nå får det bare stå noen dager men jeg antakelig setter meg i Corsaen og heller tar meg en roadtrip i den 😉👍 Tenker jeg hiver fiskestang og litt utstyr i den og tar meg noen dager her til lands. Får se hva jeg velger. 

Skulle det være lekk toppakning, så er det jo bare å skru igjen. Nå vet jeg jo i det minste hvordan det skal gjøres 😂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker litt det samme som sveigis her, toppdeksel evt ventslangen fra toppdekselet eller evt oljefilterhuset

ser ellers ut som du har hatt en fin tur:bmw: synes forbruket ditt så noe høyt ut dersom det er kunn langkjøring, men med litt blanding spretter det fort opp:beer:

flott å se den funker og leverer:bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner nesten igjen meg sjæl :-P Hodet roet seg på en liten stund, noe som er en gedigen fremgang ;-) 

Jeg tenkte at faen heller, det er som det er. Er det toppen så er det toppen, men så klarte jeg ikke å la være å glo litt.

Nå er ingenting sikkert, men jeg kjente rundt oljetrykksføleren og den var veldig våt av olje. Så jeg demonterte den og fant en annen kobberring enn den som satt der. Antakelig en som har fulgt med noen oljefilterkit. Denne nye var en tanke tykkere, men tenkte samma faen !!

Monterte denne og tok en tur ned og vasket bilen og fylte tanken, samt tok ei mils kjøretur på små veier og kjørte på litt. Da jeg kom hjem igjen og tok en ny titt, så jeg at det fremdeles var noe gris rundt føleren.

Tørket en ny runde og løsnet kjølevæsketanken for bedre innsyn. Nå startet jeg opp nytt og lot bilen stå en lang stund på tomgang, samt at jeg gasset på og lot den gå en god stund på høyt turtall. Sikkert mellom tre og fire tusen omdr. Så akkurat nuh, i denne stund, er det tørt og rent rundt denne føleren. 

Skal pøse på med avfetting nå og spyle godt i motor og underifra. Har kjørt bilen opp på ramper så skal få rengjort godt der. Det er jo så klin når det blir lekkasjer av olje !! 

Men som sagt, tør ikke tro for mye enda, men håpet er der. Er det tett nå, så skal jeg spandere på meg en Carlsberg Alkoholfri :-P Ha ha ha :-D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FredrikE24 skrev:

At det lekker olje mellom topp og blokk har jeg vondt for å tro🤨

Nei du tenker jeg har gjort jobben skikkelig ? Takk for tilliten, er første gang jeg har gjort en slik jobb selv. Vi var to stk som sto på hver vår side da toppen skulle sentres nedpå. Litt kuking ble det, men fikk ikke inntrykk av å ha skadet toppakningen. Og jeg brukte Bentleymanualen til punkt og prikke under tilstramming av boltene. Så ja, det er rart dersom det skulle lekke fra en pakning som jeg føler ikke fikk for mye juling ved montering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, viggo E34 skrev:

tenker litt det samme som sveigis her, toppdeksel evt ventslangen fra toppdekselet eller evt oljefilterhuset

ser ellers ut som du har hatt en fin tur:bmw: synes forbruket ditt så noe høyt ut dersom det er kunn langkjøring, men med litt blanding spretter det fort opp:beer:

flott å se den funker og leverer:bmw:

Nå krysses fingrene for at jeg fant feilen og at det var lekk fra oljetrykksføleren. Jeg byttet ikke kobberringen da jeg tok den ut for å måle oljetrykket på motor, før demontering og overhaling av toppen. Så håper det var derfra lekkasjen kom,,, Toppdekselpakningen er lett å kontrollere, så den er det ikke. Tørt og fint. Ikke er det oljefilterhuset, for da hadde ikke oljedammen samlet seg der den gjorde. Dessuten ser det helt tørt og fint ut der også. 

He he, vet du ? Jeg kjørte veldig pent på de to første tankene og forbruket var henholdsvis 0.96 og 0,95. Så på tredje tanken, som jeg fylte opp i Kristinehamn, valgte jeg å kjøre friskt. Jeg lå så ofte jeg kunne over 110 og lå en god del mellom 120 og 150 der dette var mulig. Da jeg kom hjem etter 30 mil fra Kristinehamn og fylte tanken, var forbruket på 0.92 ;-) Så denne bruker mindre når jeg kjører fortere :-D Ha ha ha rareste jeg har sett !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å håpe. 

Nå har jeg skrubbet ren motor etter at jeg byttet kobberringen og latt bilen stå en god stund på tomgang pluss en snau mils runde og så en liten stund til på tomgang. Akkurat nå er det tørt og ingen tegn til ny lekkasje. Vet at bunnpannepakningen synger på siste vers, så den må byttes etterhvert. Men hvis det var den oljetrykk-kontakten, så kan jeg puste lettet ut 😅 Ville vært så jævlig surt dersom jeg måtte av med toppen enda en gang 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, viggo E34 skrev:

satser på at dette ble kanon nå👌🏼 har sett det samme selv at min også har finest forbruk om den får ligge på 120+

Ja håper det Viggo 🙏 Men nå skal bilen få fred et par dager mens jeg tar Corsaen på en 175 mils tur rundt fra sørvestlandet oppover til nordvestlandet. Har aldri opplevd lysefjorden så skal til lysebotn og se kjerag. Og avslutter med trollstigen 😃👍 Tar med fiskestanga 🥳🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok trykkgiveren som spilte deg et puss. Veldig typisk at det samler seg olje bak starteren da også begynner du og lete alle andre steder enn føleren. Man tror jo alltid det værste. Det hender også at den sprekker i plastikken så hold litt øye med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rune-K skrev:

Det var nok trykkgiveren som spilte deg et puss. Veldig typisk at det samler seg olje bak starteren da også begynner du og lete alle andre steder enn føleren. Man tror jo alltid det værste. Det hender også at den sprekker i plastikken så hold litt øye med den.

Jeg sitter med et inntrykk av at oljen kommer ut gjennom plastikken. Kan det bli gjennomslag i disse slik at det faktisk er der olje kommer lekkendes ut ? Det er knusk tørt rundt gjengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rune-K skrev:

Jeg har sett eksempel på at olje kommer ut mellom der plastikken er klemt fast i metallet. En gang så fylte den opp gummibeskyttelsen rundt ledningen med olje.

Det er nettopp det jeg mistenker i dette tilfellet. Det var oljebløtt inne i kontakten og i gummibelgen som beskytter ledningen. Men da får jeg bestille en ny frisk en 👍

Syntes det var rart at det skulle være toppakningen. Jeg var skikkelig forsiktig og redd for å ødelegge den da jeg monterte og fulgte oppskriften til punkt og prikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...